var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45699;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45699","0","שור כל שהוא או רק חרש שוטה וקטן","25/07/16 08:14","יט תמוז","תשע"ו","08:14","אליצפן","המשנה אומרת: "אחד שור ואחד כל בהמה -
1. לנפילת הבור,
2. ולהפרשת הר סיני,
3. ולתשלומי כפל,
4. ולהשבת אבידה,
5. לפריקה,
6. לחסימה,
7. לכלאים,
8. ולשבת;
וכן חיה ועוף כיוצא בהן. א"כ, למה נאמר שור או חמור? אלא שדבר הכתוב בהווה.

בדיון על המשנה הקודמת מדובר ש"לנפילת הבור" זה רק אם השור:
"נפל לתוכו שור חרש שוטה וקטן סומא ומהלך בלילה - חייב",
אולם אם הוא "פקח ומהלך ביום - פטור"; ואמאי? נימא: מדהוי פושע לענין חרש הוי נמי פושע לענין פקח! אלא לאו שמע מיניה: לא אמרינן מגו,

כל 8 הלימודים על "דיני השוורים בתורה" נלמדים מגזירה שווה. איך בכל זאת יש הבדל בין "שור לבור" שזה רק על שוורים עם לקויות כאלו ואחרות, ואילו בשאר מקרי השוורים זה חל גם על שוורים רגילים?

למה "השור של הבור" יצא מן הכלל של שאר 7 המקרים האחרים?","502","","2834","True","True","False","","813","85.64.155.28","0","0","בבא קמא|נד ע"ב",""),new Message("45710","45699","סברת הפטור בפיקח רלוונטית רק לנפילה","25/07/16 15:52","יט תמוז","תשע"ו","15:52","דוד כוכב","","125","","2834","False","True","False","","123","95.86.118.215","0","45699","בבא קמא|נד ע"ב",""),new Message("45711","45710","אבל אם הלימוד הוא מגז"ש למה הוא לא עד הס","25/07/16 17:38","יט תמוז","תשע"ו","17:38","אליצפן","אבל אם הלימוד הוא מגז"ש למה הוא לא עד הסוף. הרי המשנה אומרת "אחד שור", משמע הם חייבים להיות שווים בכל. אז השוויון בכל חוץ מאשר בבור ששם יש הבחנה בין שור חש"ו לשאר השוורים?","502","","2834","True","True","False","","176","85.64.155.28","0","45699","בבא קמא|נד ע"ב",""),new Message("45713","45711","מהלימוד נלמד העיקרון > שור = בהמה","25/07/16 17:52","יט תמוז","תשע"ו","17:52","דוד כוכב","והישום לאותו עיקרון תלוי בסברה ובהגיון, והסברה קובעת שבור שרואים אותו ביום והבהמות נזהרים ממנו - הוא אינו מסוכן, ואם נפלה בהמה - היא האשמה.
פרט זה השייך לעייני בור אינו משנה את הקביעה הכללית ש"שור" הוא שם קוד לכל בהמה.
וכמו שגדי בחלב אמו הוא שם קוד לכל בהמה טהורה.
וכמו שהפסוק: (דברים יג, ז) כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן אִמֶּךָ אוֹ בִנְךָ אוֹ בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ - אינו עוסק באלו בלבד, אלא דיבר הכתוב בהווה.","125","","2834","True","True","False","","158","95.86.118.215","0","45699","בבא קמא|נד ע"ב",""),new Message("45720","45711","הפטור אכן יעבוד לכל מיני הבהמות","26/07/16 10:42","כ תמוז","תשע"ו","10:42","אור חדש","כל חיה עוף ובהמה שנכותם תמנע מהם להזהר מהבור יקבלו תשלומים על נזקם מהבור ואכן הגז"ש עובדת לגמרי לעניין השוואת דיני השור לשאר חיה ועוף.
אתה מציע לערבב בין הדינים השונים כלומר ללמוד מגדרי חיובי בור לגדרי שביתת שבת וזה טעות שהרי לדבריך רק החורש בשבת בכלאים יתחייב וזה וודאי לא אומרים.","458","","2833","True","True","False","","114","37.26.148.166","0","45699","בבא קמא|נד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);