var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45635;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45635","0","האם התורה רואה באשה מעוברת רק כפונדקאית?","20/07/16 12:25","יד תמוז","תשע"ו","12:25","אליצפן","אמר רב פפא: התורה זכתה דמי ולדות לבעל אפילו בא עליה בזנות; מאי טעמא? אמר קרא: (שמות כ"א) כאשר ישית עליו בעל האשה.

האם התורה רואה באשה מעוברת רק כ"פונדקאית הריון" ותו לא? האם אין לה גם כן חלק לפחות ב-50% בוולדות?","502","","2845","True","True","False","","766","85.64.155.28","0","0","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45642","45635","לענין זה, כן","20/07/16 15:52","יד תמוז","תשע"ו","15:52","דוד כוכב","לענינים אחרים עובר ירך אמו דוקא.","125","","2845","True","True","False","","139","95.86.118.215","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45650","45635","לא. הנושא הוא ממוני גרידא:","20/07/16 22:03","יד תמוז","תשע"ו","22:03","Almuaddib","החובה לזון את הבנים - החובה הממונית - היא של האב.

אפילו הנקה - אינה חובה של האם. אם השניים מתגרשים, האב צריך לשלם לגרושתו כדי שתניק את התינוקות.

ומנגד - כמו תמיד בממונות - מידה כנגד מידה. מעשה ידיהם של הילדים לאב, וכל הזכויות הממוניות הכרוכות בכך; החל ממציאת הילד שהיא של האב, וכלה בזכות לפיצוי על האובדן.

מדובר כאן רק בצד הממוני, ואין לייחס לכך שום דבר אחר.","107","","2845","True","True","False","","169","87.68.1.119","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45643","45642","אתה מבין מה המשמעות?","20/07/16 19:09","יד תמוז","תשע"ו","19:09","אליצפן","האשה היא פונדקאית לייצור ולדות. הם בעצם רכוש של האבא. אין לה שום זכויות בוולדות, ואחרי הלידה הם רכושו.","502","","2845","True","True","False","","170","85.64.155.28","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45644","45643","הם לא רכושו אחר הלידה","20/07/16 19:41","יד תמוז","תשע"ו","19:41","אור חדש","הן לעומת זאת אכן ברשותו למוכרן כאמה (בקטנותן) או לקדשן כראות עיניו (עד נעוריהן)
נכון יהיה להגדיר שכל ילדיו אכן מתייחסים דווקא לאב ולא לאם.
ממילא לעניין קיומם בעולם עיקר ההפסד הינו לאב ולכן הפיצויים מגיעים לו","458","","2845","True","True","False","","102","164.138.127.131","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45645","45643","על סמך מה נראה לך שיש בזה בעיה?","20/07/16 20:14","יד תמוז","תשע"ו","20:14","דוד כוכב","[לא התיחסתי לאי דיוקים בניסוחך].","125","","2845","True","True","False","","136","95.86.118.215","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45648","45644","ולאם אין שום זכות ממונית עליהם?","20/07/16 20:53","יד תמוז","תשע"ו","20:53","אליצפן","הוולדות אינן תוצר של אב ואם? מה לאמא אין שום חלק בוולדות?","502","","2845","True","True","False","","123","85.64.155.28","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45647","45645","הנה שתי דוגמאות, למשמעות","20/07/16 20:38","יד תמוז","תשע"ו","20:38","אליצפן","במקרה שהוולדות לא מתו (והן לא משיפחה אלא מיהודיה):

1. במקרה של גרושין: הוולדות עוברות לאבא. הוא צריך לגדל אותם וכו'. אין לאמא שום זכות עליהן.

2. היא לא חייבת להניק אותן זו הבעיה שלו.","502","","2845","True","True","False","","147","85.64.155.28","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45652","45647","לא בדיוק","21/07/16 00:24","טו תמוז","תשע"ו","00:24","דוד כוכב","1. לא נכון. הוולדות שלו רק לפני הלידה.

2. זו לא הסיבה. הסיבה היא שאחריות וטירחת הפרנסה הן מקללות האב. בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם (בראשית ג, יט).","125","","2844","True","True","False","","132","95.86.118.215","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45651","45650","אלו זכויות יש לאמא על הוולדות?","20/07/16 22:13","יד תמוז","תשע"ו","22:13","אליצפן","","502","","2845","False","True","False","","120","85.64.155.28","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45653","45651","חפש: עובר ירך אמו","21/07/16 00:27","טו תמוז","תשע"ו","00:27","דוד כוכב","למשל, טבילת האם לגירות היא גם טבילת העובר. ואילו האב אינו יכול להטבילו.","125","","2844","True","True","False","","133","95.86.118.215","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45657","45652","אל תבלבל בין דמי וולדות לשבח וולדות.","21/07/16 07:36","טו תמוז","תשע"ו","07:36","אליצפן","דמי וולדות הכל של האבא לה אין מזה כלום.","502","","2844","True","True","False","","157","85.64.155.28","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45656","45653","זה כאשר היא עוד הפונדקאית שלו.","21/07/16 07:30","טו תמוז","תשע"ו","07:30","אליצפן","","502","","2844","False","True","False","","123","85.64.155.28","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45661","45656","וגם דמי ולדות- רק כשניזוקו בהיותה מעוברת","21/07/16 12:05","טו תמוז","תשע"ו","12:05","דוד כוכב","","125","","2844","False","True","False","","118","95.86.118.215","0","45635","בבא קמא|מג ע"א",""),new Message("45660","45657","אין קשר לשבח ולדות","21/07/16 12:03","טו תמוז","תשע"ו","12:03","דוד כוכב","שבח וולדות הוא בגוף האשה.
דמי ולדות - שווי העוברים, הוא של הבעל. וזה רק כאשר הזיקו אותם בהיותם במעי האשה.
מי שהמיתם לאחר לידתם אינו משלם מאומה לאב.","125","","2844","True","True","False","","166","95.86.118.215","0","45635","בבא קמא|מג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);