var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45491;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45491","0","שור האיצטדין ופסק היחווה דעת בנידון","11/07/16 09:38","ה תמוז","תשע"ו","09:38","אבי גרינבלט","מצ"ב תשובתו המקיפה של הגר"ע יוסף זצ"ל","539","pdf","2855","True","True","False","","1255","81.218.132.64","0","0","בבא קמא|מ ע"ב","0-pdf"),new Message("45504","45491","מעוברת שנגחה.(וסיפור קטן)","11/07/16 16:17","ה תמוז","תשע"ו","16:17","המכריע","מבואר בש"ס במק"א שמעוברת שנגחה, היא וולדה נסקלין, ולא מיבעיא למ"ד עובר ירך אמו, אלא אף למ"ד לאו ירך אמו, מ"מ היא וולדה נגחו.

והקשה בקונטרס "קבא דקשייתא" שבספר "חלקת יואב" מדוע הולד אינו בכלל ולא שיגיחוהו.

אגב. בצעירותי ראיתי בספר קהלות יעקב שהקשה זאת מדנפשיה, ונכנסתי אצלו והראיתיו במקור הנ"ל שקדמו. הרב זצ"ל ציין זאת על הגליון, ודומני שבאמת במהדורה מאוחרת יותר זה כבר נדפס.

אמר לי אז הרב זצ"ל, אם תופסים אותי בטעות בהבנה זה איכפת לי מאד, ואני רואה בזה "תפיסה", אבל אם נשמט ממני אחד מהאחרונים, מה בכך, וכי מחוייב כל אדם לדעת את כל ספרי האחרונים?","199","","2855","True","True","False","","604","213.151.60.160","0","45491","בבא קמא|מ ע"ב",""),new Message("45525","45491","אם אכן מישהו שאל זאת ברצינות","12/07/16 10:44","ו תמוז","תשע"ו","10:44","אחיקם קשת","על זה נאמר השואל הרי זה מגונה.
וכי מאי ס"ד, ולמה לי קרא וכו',
ודברי הרמב"ם שהאומר "אפשי ואפשי לאכול חזיר לולי שאסרה תורה" הוא רק במצוות שמעיות (חוקים) אך לא ח"ו במצוות שכליות","510","","2854","True","True","False","","114","213.151.41.217","0","45491","בבא קמא|מ ע"ב",""),new Message("45508","45504","וגדולה מזו כתב החוות יאיר","11/07/16 18:05","ה תמוז","תשע"ו","18:05","דוד כוכב","שו"ת חוות יאיר סימן א ד"ה השגה יז:
"אין ראוי להאשים על מי שמשיג אף על גדולי הקדמונים אם יש ממש בדבריו אף לומר דאישתמיטתייהו משניות וגמרות... ובתשובה הנ"ל כתבתי דאישתמיט מהרמב"ם זכרון כמה תנאים הנזכרים במשניות".

שו"ת חוות יאיר סימן קצב:
"ואישתמיטתי' מיני' כמה וכמה והרי גדול הנביאים טעה ונתעלם ממנו הלכה ובזה לא נפחת חלילה מעלתו".

פתחי תשובה יורה דעה סימן רמב ס"ק ב:
"ועיין בתשובת חוט השני (לחוות יאיר) סימן ך' שגדול אחד התרעם עליו על השגתו על גדולי הקדמונים ומה גם לומר דאישתמיט להו דברי הש"ס והפוסקים והשיב לו שאין ע"ז להתרעם כי כן מצינו במחברים שבכל דור ודור שלא נמנעו להשיג על גדולים שלפניהם וזה הלשון אישתמיטתיה הוא לקוח מהש"ס שכן מצינו כמה פעמים שאמרו על גדולי האמוראים והוא לשון נקיה ודרך כבוד לומר דבאותה שעה נשמט ממנו הדבר ההוא כי השכחה היא טבע אנושית כוללת כל האישים ואין חילוק בין רב למעט".","125","","2855","True","True","False","","257","95.86.118.215","0","45491","בבא קמא|מ ע"ב",""),new Message("45577","45508","תימה שהרי הוסבר בתוס'","17/07/16 12:17","יא תמוז","תשע"ו","12:17","אור חדש","התוד"ה מאי טעמה במז' ע"א הביאו הדין של הנוגח וכן הנרבע והסבירו שהעובר עצמו נחשב כנהנה מהרביעה וזה אף למ"ד שלאו ירך אמו הוא.
ולכאו' מה שייך הנאה בעובר מהמעשה שנעשה בגוף האם?
ונראה לבאר שהמחלוקת הינה אם יש לעובר גוף נפרד אבל בתודעה נחשב לחסר דעת עצמית ונחשב שדעת האם הינה דעתו גם
ממילא הנאת האם נזקפת לחובו וכך גם כוונת רציחתה","458","","2849","True","True","False","","131","37.26.148.157","0","45491","בבא קמא|מ ע"ב",""),new Message("45526","45525","מילתא דאתיא בקו טרח וכתב לה קרא","12/07/16 11:00","ו תמוז","תשע"ו","11:00","אבי גרינבלט","כלל לא ברור שהשואל אינו הגאון עצמו שבחר לענות ואולי לעצמו.
יש כאן לענ"ד קשר ישיר לדברי התורה תמימה שהבאתי בנושא ההפרש בין נכרי ליהודי ( שמות כא הערה רעז,
בבחינת חסד לאומים חטאת , להראות את ההפרש בין תורת ישראל לתרבות העמים.
אני מעריך שדברי יעוררו "ישני עפר" , עדיין לענ"ד דברי הגאון נועדו לחיזוק הרבים.
את הדברים אני בוחר לכתוב ובקשר ישיר בדרכי לטיסה לסין(בעל כורחי) לצרכי עבודה.
ישר כוח על תגובתך","539","","2854","True","True","False","","157","46.19.86.208","0","45491","בבא קמא|מ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);