var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45451;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","8")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45451","0","שאלה על שינוי רשות","10/07/16 14:19","ד תמוז","תשע"ו","14:19","עלי","אם שור הועד אצל שואל והושב למשאיל פקעה ממנו מועדותו ושב לתמותו.
מה יקרה אם שור של שותפים או במקרה ויושאל לימי סירוגין, כאשר באחד מהם יגח עד מועדות ומיד ביום אחריו יועבר למשאיל או לשותף, הרי כל יום פוקעת מועדותו ושב לתמותו, הרי שאינו מועד לעולם אלא לאותו יום קצר ואם לא יגח יותר משלוש פעמים באותו יום אין הבעלים (_ והשואל ) צריכים לשומרו כמועד לעולם.
האמנם ? היש בזה הגיון ? הרי ( אם נקרא לשותף שאצלו הוא נוגח או לשואל, ראובן ) הוא כבר התרגל לנגוח אחת ליומיים אצל ראובן שלוש פעמים כל פעם ובכ"ז לא ניתן לו דין מועד ?","209","","2849","True","True","False","","894","194.114.146.227","0","0","בבא קמא|מ ע"א",""),new Message("45478","45451","הבעלות לא השתנתה","10/07/16 23:12","ד תמוז","תשע"ו","23:12","דוד כוכב","כל שותף מחזיק בקביעות בחלקו, וחלקו הוא השימוש באותם הימים - דקל לפירותיו.","125","","2849","True","True","False","","148","95.86.118.215","0","45451","בבא קמא|מ ע"א",""),new Message("45495","45451","אתה מערב כאן שני מצבים","11/07/16 11:01","ה תמוז","תשע"ו","11:01","Almuaddib","ראשית - שור של שותפים.

שור כזה, הוא בבעלות משותפת תמיד, בלי קשר לשימוש שנעשה בו. גם אם היום משתמש בו ראובן ומחר שמעון - שניהם שותפים בבעלות בו גם היום גם מחר בדיוק באותה המידה.

לכן, אם השותפים מחלקים את השימוש בשור לפי ימים, יום אצל ראובן ויום אצל שמעון, הרי אם נגח שלוש פעמים אצל ראובן, זהו שור לסירוגין של ימים, ואין בכך שום חידוש. כאמור - שינוי רשות לא היה כאן, רק שימוש של אחד מהשותפים.

לא כן הדבר בהשאלה, כפי שציינת. שם, החזרה למשאיל משנה את הרשות, כפי שלמדנו.","107","","2848","True","True","False","","140","209.88.198.77","0","45451","בבא קמא|מ ע"א",""),new Message("45510","45495","הוא ששאלתי","11/07/16 18:22","ה תמוז","תשע"ו","18:22","עלי","אם השואל משיב את השור בסיום יום העבודה ולאחר יום הפסקה שוב שואל וכן הלאה, וכל יומיים השור נוגח שלוש פעמים, מדוע אינו נחשב נגח לסירוגין ? את השותפים הזכרתי כדי להראות שההיגיון מורה להשוות בין שותפים בשור לסירוגין למשאיל ושואל לסירוגין.","209","","2848","True","True","False","","140","95.86.106.245","0","45451","בבא קמא|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);