var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45432;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45432","0","נזקי כלים בבור כשלא נשברו","10/07/16 02:46","ד תמוז","תשע"ו","02:46","שלמה שטרסברג","במשנה בדף כ"ח. נאמר שאם אדם נשבר כדו והיה נזק מהמים או מהחרסים חייב
נחלקו רב ושמואל בהבנת המקרה במשנה רב מעמיד שלא הפקיר ולכן זה ממונו שמזיק ומדובר שבגדיו התלכלכו מהמים אבל אם החליק וניזוק מהקרקע פטור כי קרקע עולם הזיקתו
ואילו שמואל סובר שאפילו לא הפקיר יש לזה דין בור שדיניו הם שור ולא אדם חמור ולא כלים ולכן אם הכלים ניזוקו יהיה פטור ולכן צריך לומר שהאדם עצמו ניזוק מכך שהחליק במים או ניזוק מהחרסים אבל לא ניתן לומר שהכלים ניזוקו שהרי יש פטור של כלים בבור

ועל אף שיש פטור של אדם בבור זה רק ממיתה אבל בפציעה אדם חייב וכלים פטורים

מבאר רש"י
בור שחייבה עליו תורה להבלו ולא לחבטו: מבורו למדנו. בפ''ק (דף ו.): שור ולא אדם חמור ולא כלים. והני מילי היכא דמת האדם דקרא במיתה משתעי דכתיב והמת יהיה לו אבל בנזק אדם חייב בעל הבור דקרא מכופר ממעטינן: וכלים פטורין. על נזקי כלים פטור בעל הבור דשבירתן זו היא מיתתן ומתניתין נמי מימיו בורו הוא הלכך כי חייב על נזקי הגוף חייביה ולא על הכלים:

ורצית לשאול מדוע אין מציאות של פציעה גם בכלים למשל כשנתלכלכו הבגדים שזה לא שבירה או בימינו שכלי חשמלי נפל וניתקו חלק מהחוטים וניתן לחברם ולתקן את הכלי מדוע אין לומר גם בכלי שבמקרה זה יחשב כפציעה ונחייב גם על כלים בבור שהרי כל הלימוד דיבר רק על מיתה ובמקביל בכלים על שבירה כפי שביאר רש"י שבכלים שבירתם היא מיתתם אבל הרי ישנם מקרים גם בכלים כמו כשנתלכלכו ועוד שאין כאן מיתה א"כ מדוע לא נחייב (ואם יש מקום לחייב במקרה זה א"כ גם שמואל יכול להעמיד במקרה שנתלכלכו הבגדים אבל כיוון שזה מוגדר לא כמיתה יתחייב גם בבור)","205","","2850","True","True","False","","997","213.151.60.216","0","0","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45472","45432","תשובה ששמעתי מהרב דוד קלופפר","10/07/16 22:20","ד תמוז","תשע"ו","22:20","דוד כוכב","יש אומרים שבכלים כל "פציעה" נחשבת למיתה, מהטעם שההגדרה של כלי זה אפשרות השימוש בו, וברגע שנפגמה אפשרות השימוש - בטלה מהות הכלי.","125","","2850","True","True","False","","165","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45523","45432","[ללא נושא]","12/07/16 10:22","ו תמוז","תשע"ו","10:22","Almuaddib",""ובבא קמא כ"ח ב', וברש"י שם, נאמר שהלימוד שור ולא אדם, חמור ולא כלים, נאמר על מיתה. ולכן אדם שניזק ולא מת חייבים עליו. וכלים פטור עליהם תמיד כי שבירתן זוהי מיתתן. ולפום ריהטא נראה שכלי מתכת שנתעקם קצת או אפילו אם נתקלקל רק צבעו בגלל הבור, וכיו"ב, גם נחשב שבירתן זוהי מיתתן. שצורה לכלי היא כמו נפש לאדם, ואם התקלקלה צורתו נחשב שמת, וגם צבעו הוא צורה שלו. ולא בדקתי בפוסקים כעת לגבי זה."

(ברכת שמואל המבואר)","107","","2848","True","True","False","","254","209.88.198.77","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45475","45472","קשה לומר כן","10/07/16 22:34","ד תמוז","תשע"ו","22:34","שמעיה","שהרי מאחר וזה פגם זמני ועראי אין מקום להתייחס כביטול מהותו של הכלי. וכמו שמצאנו לגבי כלי חרס שאינו יוצא מידי טומאתו אלא על ידי שבירתו לגמרי ויצירתו מחדש, שאז אנו אומרים פנים חדשות באו לכאן.","593","","2850","True","True","False","","61","195.60.232.57","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45476","45475","אפשר לומר כן","10/07/16 22:40","ד תמוז","תשע"ו","22:40","דוד כוכב","השימוש הזמני יכול להחשב ככלי בפני עצמו, כשם שניתן למכור "דקל לפירותיו", וכשם שניתן להקנות בקנין אגב על סמך קרקע שכורה.","125","","2850","True","True","False","","172","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45489","45475","".אפילו נטנפו דטינופן וקלקולן זהו מיתתם,","11/07/16 08:07","ה תמוז","תשע"ו","08:07","אשבח","חידושי הרשב"א בבא קמא דף כח עמוד ב:

"אדם חייב וכלים פטורים. ואף על גב דוהמת יהי' לו כתיב משום דכלים שבירתן זו הוא מיתתן ולאו דוקא נשתברו אלא אפילו נטנפו דטינופן וקלקולן זהו מיתתם, והטעם כמו שפירש הראב"ד ז"ל דבאדם שייך לחלק בין מיתה לניזקין דתרוייהו שייכי באדם אבל כלים לא שייכי בהו והלכך לגמרי פטור בהו...".

וכן:
שיטה מקובצת בבא קמא דף כח עמוד ב
"וזה לשון הרב רבינו יהונתן ז"ל: וכלים פטורים דשבירתן זו היא מיתתן ובגדי משי וארגמן טנופן נמי היינו מיתתן".

וכן ראה לקמן דף נד עמוד א
"...בין לרבנן דקא ממעטי להו לכלים, ובין לר' יהודה דקא מרבי להו לכלים, כלים בני מיתה נינהו? אמרי: שבירתן זו היא מיתתן...".","507","","2849","True","True","False","","304","85.250.34.148","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45481","45476","בגד שהתלכלך","10/07/16 23:19","ד תמוז","תשע"ו","23:19","שלמה שטרסברג","אפשר להשתמש בו גם באופן מלוכלך הוא יחמם הוא יחסה את הגוף אהל יש אי נעימות להשתמש בו באופן הזה זה ממש דומה לפציעה ולא לשבירה","205","","2850","True","True","False","","319","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45483","45481","על זה אין תשלום נזק","10/07/16 23:26","ד תמוז","תשע"ו","23:26","דוד כוכב","וגם לא על הכביסה, כי זה גרמא.","125","","2850","True","True","False","","149","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45484","45483","מהגמרא עולה שלא כדבריך","11/07/16 00:26","ה תמוז","תשע"ו","00:26","שלמה שטרסברג",""אמר רב יהודה אמר רב לא שנו אלא שטינפו כליו במים אבל הוא עצמו פטור ..."

א"כ ברור שלשיטת רב התשלום הוא על כיליו (בגדיו) שניטנפו במים וכיוון שזה קרה באופן ישיר אין זה גרמא","205","","2849","True","True","False","","319","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45490","45484","אכן לשיטת רב בעל הכד חייב רק אם","11/07/16 08:43","ה תמוז","תשע"ו","08:43","אשבח","בגדי האיש ש'הוחלק' ניטנפו ממימי הכד, וחיובו, לדעת רב, נובע מהעובדה שמי הכד הם בור שכרה בעל הכד.","507","","2849","True","True","False","","312","85.250.34.148","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45497","45484","לא מדובר שם באופן שדי בכביסה","11/07/16 11:57","ה תמוז","תשע"ו","11:57","דוד כוכב","","125","","2849","False","True","False","","112","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45503","45489","שבירתן זו היא מיתתן","11/07/16 16:10","ה תמוז","תשע"ו","16:10","המכריע","רק באדם יש "משמעות" לחייו. ולכן ישנה בו הבחנה בין מוות לנזק.

בכלים, כל ענין תשלומי נזקם הוא, לשלם את הערך שהפסיד בעל הכלי. ובענין זה כל פרוטה שנפחתה מערך הכלי, הרי פרוטה זו מתה. ומאי נפק"מ אם שבר כלי שלם שערכו זוז או הפחית מאה זוז מכלי השווה 200.","199","","2849","True","True","False","","553","213.151.60.160","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45517","45489","מדברי השיטה מקובצת","11/07/16 23:40","ה תמוז","תשע"ו","23:40","שלמה שטרסברג","שהבאת עולה שבבגדים לא עדינים כ"כ כמו פשתן טינופם אינו מיתתם וא"כ לכאורה יש מקום לחייב על כך בבור","205","","2849","True","True","False","","271","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45515","45490","המים הם ממונו שהזיק","11/07/16 23:36","ה תמוז","תשע"ו","23:36","שלמה שטרסברג","וחייב מדין שור מועד ולא מדין בור לדעת רב
שהרי אם מדובר שהפקיר שזה בור גם לדעת רב הרי גם הוא מסכים שפטור על זקי כלים בבור","205","","2849","True","True","False","","293","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45516","45497","מניין לך?","11/07/16 23:38","ה תמוז","תשע"ו","23:38","שלמה שטרסברג","ובכל מקרה זה נזק הפיך ומתאים לנזיקין ולא למיתה","205","","2849","True","True","False","","269","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45518","45503","יישר כוח על הסברה שאכן מיישבת","11/07/16 23:44","ה תמוז","תשע"ו","23:44","שלמה שטרסברג","סברתך הרב המכריע או שיש לך מקור לסברה זו?","205","","2849","True","True","False","","290","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45522","45516","הסברתי, זה לא נזק שמשלמים עליו","12/07/16 06:56","ו תמוז","תשע"ו","06:56","דוד כוכב","אם הנזק הוא מחיר הכביסה, זה גרמא. זה אפילו לא צרורות.","125","","2848","True","True","False","","147","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45519","45518","ככה הסביר המלמד בחיידר","12/07/16 00:40","ו תמוז","תשע"ו","00:40","המכריע","וככה ביאר מורי בישיבה לצעירים, וככה ביארו כל רבותיי כשלמדתי שוב בבא קמא בישיבה הגבוהה.
אבל כמעט בטוחני שיש לזה מקורות כתובים.","199","","2848","True","True","False","","549","213.151.60.160","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45539","45519","יישר כוח","13/07/16 17:42","ז תמוז","תשע"ו","17:42","שלמה שטרסברג","","205","","2847","False","True","False","","253","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45538","45522","זה לא גרמא","13/07/16 17:41","ז תמוז","תשע"ו","17:41","שלמה שטרסברג","מה לי נזק של עלות הכביסה או נזק של תיקון הבגד שנקרא אם זה נעשה באופן ישיר זה לא גרמא זה נזק ישיר

מה הכוונה לדבריך בדברי רב שניטנפו כליו במים שזה נזק ישיר שזוקק תשלום לפי רב","205","","2847","True","True","False","","357","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45540","45523","עדיין שם כלי עליו","13/07/16 17:47","ז תמוז","תשע"ו","17:47","שלמה שטרסברג","אנו רואים גם לגבי טומאת כלים שכל עוד החור בכלי אינו גדול מאוד ויש לכלי אפילו שימושים אחרים אין זה נחשב שהכלי נשבר וטהור משמע שכל עוד יש שימוש עדין שם כלי עליו ולכן קשה הסברה שמגדירה כל נזק בכלי כשבירה הרי יש מדרגות בדבר","205","","2847","True","True","False","","322","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45546","45538","נזק הפיך אינו נזק ישיר בגוף החפץ","14/07/16 10:17","ח תמוז","תשע"ו","10:17","דוד כוכב","אלא רק הוצאה כספית צדדית. והוצאה זו נגרמה בגרמא.
רב עוסק בניטנפו כליו העדינים באופן שאי אפשר לתקן, וזהו נזק ישיר.","125","","2846","True","True","False","","163","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45541","45540","אין שום דמיון בין ממונות לטומאה","13/07/16 20:09","ז תמוז","תשע"ו","20:09","Almuaddib","אתה לא יכול לעשות את ההשוואה הזו.","107","","2847","True","True","False","","131","87.71.135.253","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45542","45541","השאלה מה הסברה לחלק","14/07/16 00:25","ח תמוז","תשע"ו","00:25","שלמה שטרסברג","אתה צודק ברמה ההלכתית כתוב כאן מפורש שבנזיקין כל שבירה נחשבת למיתה

אבל בסברה החילוק קשה שהרי דין טומאה בכלי חרס מושפע מהשאלה האם עדין שם כלי עליו או לא ואנו רואים שכל עוד יש לו שימוש עדין שם כלי עליו א"כ אינו נחשב למיתה וכ'","205","","2846","True","True","False","","297","213.151.60.216","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45544","45542","הפוך. השאלה מה הסברה להשוות","14/07/16 08:18","ח תמוז","תשע"ו","08:18","Almuaddib","וכדברי חז"ל במדרש רבה על פרשת חוקת:

"זֹאת חֻקַּת", זֶה שֶׁאָמַר הַכָּתוּב "מִי יִתֵּן טָהוֹר מִטָּמֵא לֹא אֶחָד",
כְּגוֹן אַבְרָהָם מִתֶּרַח, חִזְקִיָּה מֵאָחָז, יֹאשִׁיָּה מֵאָמוֹן, מָרְדְּכַי מִשִּׁמְעִי, יִשְׂרָאֵל מֵעוֹבְדֵי כּוֹכָבִים, הָעוֹלָם הַבָּא מֵעוֹלָם הַזֶּה.
מִי עָשָׂה כֵּן, מִי צִוָּה כֵּן, מִי גָּזַר כֵּן, לֹא יְחִידוֹ שֶׁל עוֹלָם?!

תַּמָּן תְּנִינַן, בַּהֶרֶת כִּגְרִיס בָּאָדָם, טָמֵא. פָּרְחָה בְּכֻלּוֹ, טָהוֹר. מִי עָשָׂה כֵּן, מִי צִוָּה כֵּן, מִי גָּזַר כֵּן, לֹא יְחִידוֹ שֶׁל עוֹלָם?!
תַּמָּן תְּנִינַן הָאִשָּׁה שֶׁמֵּת וְלָדָהּ בְּמֵעֶיהָ וְהוֹשִׁיטָה הַחַיָּה אֶת יָדָהּ וְנָגְעָה בּוֹ, הַחַיָּה טְמֵאָה טֻמְאַת שִׁבְעָה וְהָאִשָּׁה טְהוֹרָה עַד שֶׁיֵּצֵא הַוָּלָד.
הַמֵּת בַּבַּיִת הַבַּיִת טָהוֹר, יָצָא מִתּוֹכוֹ הֲרֵי הוּא טָמֵא, מִי עָשָׂה כֵּן, מִי צִוָּה כֵּן, מִי גָזַר כֵּן, לֹא יְחִידוֹ שֶׁל עוֹלָם?!
תַּמָּן תְּנִינַן הָעוֹסְקִין בַּפָּרָה מִתְּחִלָּה וְעַד סוֹף מְטַמְּאִין בְּגָדִים, הִיא גּוּפָהּ מְטַהֶרֶת בְּגָדִים. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, חֻקָּה חָקַקְתִּי גְּזֵרָה גָּזַרְתִּי, אִי אַתָּה רַשַּׁאי לַעֲבֹר עַל גְּזֵרָתִי.","107","","2846","True","True","False","","152","82.81.160.69","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45554","45544","החוק הוא עצם דין הטומאה","15/07/16 01:25","ט תמוז","תשע"ו","01:25","שלמה שטרסברג","אבל הגדר ההלכתי אומר שכל עוד יש שם כלי עליו לא יוצא מידי טומאה
אני לא נכנס לסברות החוק אלא לעצם ההגדרה שכל עוד יש לחפץ שימוש עדין שם כלי עליו ולכן חלה עליו הגדרת החוק שעדין הוא מקבל טומאה
אבל נראה היה שניתן ללמוד מכאן שכל עוד יש שימוש לכלי עדין שם כלי עליו ואינו מוגדר כמת הכלי שזה לכאורה רק כשכבר אין לו שימוש ככלי","205","","2845","True","True","False","","334","213.151.36.6","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45553","45546","אם הלכה היא נקבל אבל","15/07/16 01:19","ט תמוז","תשע"ו","01:19","שלמה שטרסברג","אשמח לראות מקור לדבריך
בסברה איני רואה חילוק בין נזק הפיך ללא הפיך בהקשר של גרמא
יכול להיות גרמא בנזק לא הפיך ולאומת זאת יכול להיות נזק ישיר שאינו גרמא גם אם הנזק הפיך
המוקד להגדיר נזק כגרמא הוא לכאורה האופן בו קרה הנזק ולא האם הוא הפיך או לא","205","","2845","True","True","False","","390","213.151.36.6","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45555","45546","אדם שפצע את חברו","15/07/16 01:29","ט תמוז","תשע"ו","01:29","שלמה שטרסברג","כך כמשל אדם שפצע את חברו חייב ב5 דברים לשלם לחברו על אף שהרבה פעמים הנזק הפיך והמכה תתרפא וכ'

לכן נראה לי שוב שהגדרת גרמא יסודה באופן בו נגרם הנזק ולא בשאלה האם הוא הפיך או לא","205","","2845","True","True","False","","389","213.151.36.6","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45559","45553","הפיך בכיבוס אינו כמו פצוע שנתרפא","15/07/16 11:51","ט תמוז","תשע"ו","11:51","דוד כוכב","הפצוע נפצע בעצמו. ואילו הכלי המלוכלך לא התקלקל כלל, אלא רק דבק בו לכלוך. ולהסרת הליכלוך הנטפל נצרכת הוצאה כספית צדדית. מי שגרם להוצאה זו לא הזיק את גוף הכלי אלא גרם=גרמא להוצאה הכספית.","125","","2845","True","True","False","","196","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45567","45559","יש רמת ליכלוך שמונעת שימוש","17/07/16 00:12","יא תמוז","תשע"ו","00:12","שלמה שטרסברג","אדם שיש לו בגדים יפים לשבת ולחתונה וכ' לאירועים חגיגים
אם הבגדים יתלכלכו בכתמים גדולים האדם מתבייש להלך כך ולכן לא ישתמש בבגד אם הדבר נעשב בצורה ישירה זה נזר ישיר ולא גרמא","205","","2843","True","True","False","","356","213.151.41.97","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45569","45567","זה לא נזק בגוף החפץ","17/07/16 00:24","יא תמוז","תשע"ו","00:24","דוד כוכב","משל, הלכה היא שכתב על גבי כתב פסול (מסכת שבת דף קד ע"ב). אבל ליכלוך המכסה את הכתב אינו פוסל, וגם אינו נחשב שלא כסדרן בתו"מ, כי לאחר הסרתו מתברר שהאותיות כבר היו מתחת כדבעי.
אף כאן, הכלי עצמו לא ניזק, ורק לכלוך חיצוני מעכב את השימוש ונחוצה הוצאה כספית כדי להסירו.
כמו כן הדין הוא שלא משלמים על הפסד אי השימוש הזמני, זהו שֶׁבֶת, ואין תשלום שבת בכלים.","125","","2843","True","True","False","","207","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45605","45569","שבירת ידית הכד","18/07/16 18:02","יב תמוז","תשע"ו","18:02","שלמה שטרסברג","לשיטתך שרק נזק ממשי הוא נזר ישיר
אם תישבר ידית הכד דבר שמקשה על השימוש ומוריד את ערך הכלי

האם זה יחשב לנזק לכלי שהוא נזק ישיר ונחייב עליו בבור כיוון שאינו מיתת הכלי אלא רק נזק ישיר לכלי?","205","","2842","True","True","False","","364","79.178.162.43","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45606","45605","זה נחשב למות מסויים","18/07/16 18:04","יב תמוז","תשע"ו","18:04","דוד כוכב","","125","","2842","False","True","False","","128","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45607","45606","אתה חוזר לסברת הרב המכריע","18/07/16 18:09","יב תמוז","תשע"ו","18:09","שלמה שטרסברג","שבעצם כל שבר של כלי הוא מיתה כי בכלי אין משמעות לפציעה כמו לבן אדם ולכן כל נזק הוא מיתה של סכום מסויים של עלות התיקון

ואם כך כבר אין צורך להידחק בחילוקי חילוקים בין ניקוי שזה גרמא לשיטתך לבין שבר כזה או אחר פשוט בכלי כל נזק הוא מיתה בגלל הסברה שהוזכרה

אבל ללא סברה זו החילוק אינו מובן כלל ועיקר","205","","2842","True","True","False","","353","79.178.162.43","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב",""),new Message("45608","45607","כך הוא הדין - בלא תלות בטעמיו","18/07/16 18:16","יב תמוז","תשע"ו","18:16","דוד כוכב","אבל ניקוי אינו קשור לענין - זה אינו נזק בכלי, אלא גרם נזק כספי.","125","","2842","True","True","False","","133","95.86.118.215","0","45432","בבא קמא|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);