var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45308","0","משבר ויוצא משבר וניכנס","03/07/16 02:40","כז סיון","תשע"ו","02:40","שלמה שטרסברג","תא שמע הממלא חצר חבירו כדי יין וכדי שמן בעל החצר משבר ויוצא משבר ונכנס אמר ר''נ בר יצחק משבר ויוצא לב''ד משבר ונכנס להביא זכיותיו

הגמרא הבינה שאין כאן הפסד ולכן לכאורה ראיה לרב נחמן שאמר שניתן לעשות דין לעצמו בכל מקרה ועונה הגמרא שמדובר ששובר כדי להביא זכויותיו לב"ד

לא ברור לי מדוע זה נקרא שאין כאן פסידא ומה זה שונה מממלא רשות הרבים כולה חביות
וכי מניעה מאדם להיכנס או לצאת מביתו אינה נחשבת להפסד?

גם הסברו של הנימוקי יוסף שיכול לשבור כשניכנס על אף שכבר שבר כשיצא כדי להיכנס בהרחבה לכאורה קשה וסותר את הכלל שלמדנו בסוגיה שגם כשהתירו לעשות דין לעצמו הרי זה רק במינימום הנידרש ולכן אם דחף במקום לשמוט חייב
וכן "וקצותה את כפה" כשיכלה להציל בדבר אחר חיבו אותה לשלם על אף שהיה לה הפסד כיוון שיכלה באופן אחר להציל וגם כאן כמו שיצא יכול להיכנס בלי לשבור עוד חביות כדי להיכנס בהרחבה","205","","2862","True","True","False","","1025","213.151.60.216","0","0","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("45313","45308","אין כאן פסידא אלא טירחא","03/07/16 07:18","כז סיון","תשע"ו","07:18","דוד כוכב","היציאה אינה ככניסה - הזוית אחרת, וכדי לצאת באותה דרך בדיוק צריך להתעכב.
וכמו כן (נוסף על דברי הנמו"י), ניתן גם להזיז בסבלנות את הכדים בלא לשוברם - ולהפסיד בכך זמן רב. ולא יהיה ניתן לתבוע פיצוי על איבוד הזמן, כי בנזיקין זמן אינו שוה כסף עד שיוכח הפסד ממוני, ועוד, שאין זה אלא גרמא.","125","","2862","True","True","False","","158","212.76.125.130","0","45308","בבא קמא|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);