var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45294;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45294","0","לא תיקחו כופר לשוב","01/07/16 00:28","כה סיון","תשע"ו","00:28","שלמה שטרסברג","דרשו חז"ל לא תקחו כופר לשב
רש"י ביאר למי שרוצה לשוב לקילקולו או למי שדינו להיות שב אל משפחתו ואינו רוצה

בד"כ כשאנו נתקלים בדרשה של חז"ל אנו מוצאים קושי בפסוק או קרי וכתיב או סמיכות של נושאים שעוזרים להבין מה הוביל את חז"ל לדרשתם

אשמח לשמוע אם משהו מהלומדים מוצא איזה רמז או קושי שמוביל לדרשה כאן שנראית כה רחוקה מפשט הכתוב ולא ברור לי מה הזקיק לדרוש דרשה זו?","205","","2863","True","True","False","","1087","213.151.60.216","0","0","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("45300","45294","המילים "ולא תקחו כפר" כפולות","01/07/16 07:14","כה סיון","תשע"ו","07:14","דוד כוכב","במדבר לה, לא-לב
וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לְנֶפֶשׁ רֹצֵחַ אֲשֶׁר הוּא רָשָׁע לָמוּת כִּי מוֹת יוּמָת.
וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לָנוּס אֶל עִיר מִקְלָטוֹ לָשׁוּב לָשֶׁבֶת בָּאָרֶץ עַד מוֹת הַכֹּהֵן.","125","","2863","True","True","False","","154","212.76.125.130","0","45294","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("45303","45300","לענ"ד, הדרשה לא נובעת","01/07/16 09:45","כה סיון","תשע"ו","09:45","עלי","מקושי של חז"ל בפרשנות הפשט של הכתוב. כבר באשכול קודם במסכת קידושין ( שאם אינני טועה דיינתי בו את העניין מול א. גרינבלט ) דנו בהיתר מתן שפחה כנענית לעבד עברי, כאשר קיים פער בין הפשט להלכה. מגמתם של חז"ל ( אשר ג"כ נבעה מפשט הכתוב 'כי עבדי הם' - ולא עבדים לעבדים ) היתה למעט ולבטל את העבדות עד כמה שניתן. בעוד ההלכה על פי הפשט 'סובלת' את העבדות ומטיבה את תנאי חיי העבד, ההלכה על פי חז"ל אינה מוכנה כמעט לסבול את העבדות, וחז"ל הרשו לעצמם בהתאם למגמה זו לעקם את הכתובים ולהוציאם מפשטם לצורך זה. לפי הפשט, אין מניעה שהעבד הרוצה בכך יהיה עבד עולם, אבל לפי ההלכה הדבר בלתי אפשרי ואסור.
אם כן לא קושי כאן אלא מגמה ותכלית המהוים מניע לדרשה זו.","209","","2863","True","True","False","","159","194.114.146.227","0","45294","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("45307","45300","הדרשה היא מלשוב לשב ואין כפילות","03/07/16 02:25","כז סיון","תשע"ו","02:25","שלמה שטרסברג","דווקא הנושא של רוצח בשוגג שונה מרוצח במזיד וקל ממנו והיה מקום לומר שאם יגיע להבנה אם גואל הדם שתמורת תשלום נאות לא ירדוף אחריו נוכל לאפשר זאת לכן חידשה התורה שגם במצב זה לא תיקחו כופר ולכן אין כאן כפילות","205","","2861","True","True","False","","298","213.151.60.216","0","45294","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("45306","45303","מחודש ומרחיק לכת לענ"ד","03/07/16 02:22","כז סיון","תשע"ו","02:22","שלמה שטרסברג","אפשר לדבר על מגמת הפשט לעומת מגמת חז"ל אבל בלי שיהיה רמז או קושי בפסוק זה מאוד מרחיק לכת ולדבריך ניתן היה לדרוש גם דברים שסותרים את התורה ונכונים ע"פ מגמת חז"ל ללא ביסוס בתורה","205","","2861","True","True","False","","313","213.151.60.216","0","45294","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("45312","45307","המילים "ולא תקחו כפר" כפולות","03/07/16 07:11","כז סיון","תשע"ו","07:11","דוד כוכב","ניתן היה לומר את שני הפסוקים יחד:
וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לְנֶפֶשׁ רֹצֵחַ אֲשֶׁר הוּא רָשָׁע לָמוּת כִּי מוֹת יוּמָת. (וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר) [אוֹ] לָנוּס [/לַנָּס] אֶל עִיר מִקְלָטוֹ - לָשׁוּב [לַשָּׁב] לָשֶׁבֶת בָּאָרֶץ עַד מוֹת הַכֹּהֵן.

וגם האות ואו במילה לנוס מיותרת, וגם האות ואו במילה לשוב מיותרת, כמוצג לעיל, מכאן שיש "שיבה" נוספת שגם עליה אסור לקחת כופר.","125","","2861","True","True","False","","174","212.76.125.130","0","45294","בבא קמא|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);