var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45283;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45283","0","משסה כלבו של חבירו","30/06/16 12:40","כד סיון","תשע"ו","12:40","מייחל","הגמרא מסתפקת במשסה כלבו של חבירו...

שאלה: מה הדין בכלב מועד לנשיכות, נושך כל הנקרה בדרכו, וכעת הרגיזוהו/שיסוהו ונשך, האם זה נכלל בספק הגמ' לפטור את בעל הכלב.
לדעתי: לא יתכן לפוטרו. כי מדוע נאמר שנשך רק בגלל השיסוי, והרי הוא מועד לנשיכות.

ולפי"ז צע"ג: הגמ' מוכיחה משור שמשמשו בו ואינו נוגח, הא נגח חייב. ולכאורה, כיון שמדובר בשור מועד הנוגח גם בלא משמוש, אין צד שאם יגח לאחר משמוש יהיה פטור. כי מדוע נאמר שנגח כעת רק בגלל המשמוש. ואם כן איך הגמ' רוצה להוכיח מכאן שכלב תם שנושך רק לאחר שיסוי, יהיה חייב.

אשמח מאד מאד לתשובה
תודה רבה","551","","2866","True","True","False","","700","94.159.235.33","0","0","בבא קמא|כד ע"ב",""),new Message("45284","45283","מבואר מלשון הגמרא","30/06/16 12:59","כד סיון","תשע"ו","12:59","דוד כוכב","נאמר בגמרא שצד הסברה לחיוב הוא: "כיון דידעת בכלבך דמשסי ליה ומשתסי". כלומר שמדובר בכלב שאינו נושך עד שמשסים אותו. ואילו סתם כלב מועד הרגיל לנשוך בלא שיסוי ודאי שבעליו חייב לשומרו.

אבל לגבי מה שכתבת:
"הגמ' מוכיחה משור שמשמשו בו ואינו נוגח, הא נגח חייב. ולכאורה, כיון שמדובר בשור מועד הנוגח גם בלא משמוש".
לא מדובר בשור מועד, אלא בשור שהיה דוקא לגמרי תם, ורק עכשיו איבד את תמימותו, וכלל לא היה ידוע שיגח.","125","","2866","True","True","False","","165","212.76.125.130","0","45283","בבא קמא|כד ע"ב",""),new Message("45285","45284","???","30/06/16 13:08","כד סיון","תשע"ו","13:08","מייחל","המשנה מדברת על שור מועד שחוזר לתמותו, וזה על ידי שמפסיק ליגוח שלושה ימים, ורבי מאיר מוסיף שמספיק אם נמנע מליגוח פעם אחת לאחר שתינוקות משמשו בו. [זוהי דעת תוס' שמועיל או ג' ימים או תינוקות. אבל להרמב"ם רבי מאיר מחמיר שלא מספיק הימנעות מנגיחה ג' ימים, אלא צריך דווקא הימנעות לאחר משמוש תינוקות].
על כל פנים, המשנה מדברת על שור מועד לנגיחות שבא לחזור לתמותו.","551","","2866","True","True","False","","69","94.159.235.33","0","45283","בבא קמא|כד ע"ב",""),new Message("45286","45285","מה רצה רבי זירא להוכיח?","30/06/16 13:18","כד סיון","תשע"ו","13:18","דוד כוכב","שאם מישמשו בו התינוקות ונגח - חייב, והובן בהוה אמינא שחייב לשלם. כלומר שכאשר הוא תם כזה שאינו נוגח מעצמו אלא רק כשממשמשים בו - עדין צריך בעל השור לשומרו.
ולא מדובר פה בשור מועד רגיל - הנוגח מעצמו.","125","","2866","True","True","False","","139","212.76.125.130","0","45283","בבא קמא|כד ע"ב",""),new Message("45287","45286","[ללא נושא]","30/06/16 13:22","כד סיון","תשע"ו","13:22","מייחל","אכן זה הוא רצה להוכיח, אבל הוא מוכיח את זה מהמשנה שמדברת על שור מועד שחוזר כך שלא נוגח לאחר משמוש, ומדייקת הגמ': הא נוגח, כלומר אם השור המועד הזה כן יגח לאחר המשמוש הזה של השור המועד, יהיה חייב. ומכאן לשור תם שנוגח לאחר משמוש","551","","2866","True","True","False","","56","94.159.235.33","0","45283","בבא קמא|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);