var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44960;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44960","0","המוציא מהמזיק","06/06/16 14:36","כט אייר","תשע"ו","14:36","דוד כוכב","למה בספק צריך הניזק להפסיד ולא המזיק?

על כך כאן.","125","","2889","True","True","False","","820","213.151.56.48","0","0","בבא קמא|ו ע"ב",""),new Message("44964","44960","יש"כ !","06/06/16 17:12","כט אייר","תשע"ו","17:12","אבי גרינבלט","אולי גם ענין כפרה למזיק, יש כאן

וכתב הרמב"ם:
"אינו דומה מזיק חבירו בגופו למזיק ממונו, שהמזיק ממון חבירו, כיון ששלם מה שהוא חייב לשלם נתכפר לו; אבל חובל בחבירו, אף על פי שנתן לו חמשה דברים אין מתכפר לו...עד שיבקש מן הנחבל וימחול לו" (חובל ומזיק ה,ט)/
לכאורה מבואר מכאן שגם המזיק צריך כפרה, ושתשלומי הנזק נחשבים כפרה על האיסור שבגרימתו.
גם בהלכות תשובה (א,א) מובא שתשלומי מזיק הם חלק מהליך הכפרה, אלא שאינם ממצים הליך זה:
"כל מחוייבי מיתות בית דין ומחוייבי מלקות, אין מתכפר להן במיתתן או בלקייתן עד שיעשו תשובה ויתודו; וכן החובל בחבירו והמזיק ממונו, אף על פי ששילם לו מה שהוא חייב לו, אינו מתכפר עד שיתודה וישוב מלעשות כזה לעולם, שנאמר 'מכל חטאות האדם' (במדבר ה',ו)".

עוד מובא ב"דרכי דוד" בביאור דברי תוד"ה "לא ראי הקרן" (ג,ב) כי עיקר חיוב התשלומים על המזיק הוא לא מפני הנזק שנגרם אלא על מנת שאם ידע שיתחייב , יוודא שמירה איכותית יותר.","539","","2889","True","True","False","","141","81.218.132.64","0","44960","בבא קמא|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);