var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44949;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44949","0","מנסך בגוף היין","05/06/16 16:57","כח אייר","תשע"ו","16:57","אהרוני","רש״י בדף ה עמוד א כותב שהמנסך אוסר את היין בהנאה רק משום שעשה מעשה בגוף היין.
ומשמע שאם היה מנסך בלי לעשות מעשה בגוף היין לא היה נאסר בהנאה למרות שחל עליו שם תקרובת עבודה זרה.
מדוע, וכי לא השם עבודה זרה הוא הסיבה היחידה לאסור בהנאה?","588","","2884","True","True","False","","757","95.86.123.31","0","0","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44951","44949","הניסוך הוא המעשה בגוף היין האוסרו","05/06/16 19:02","כח אייר","תשע"ו","19:02","אשבח","גם בהנאה כזבח האסור בהנאה (וזבח שאסור בהנאה נלמד ממת האסור בהנאה).
וכל עוד לא נוסך היין לע"ז אין עליו שם ע"ז.

כך למשל, שלא כמו בעבר, יין של גויים בימינו, שאינו שכיח שמנסכים לע"ז, אינו נאסר בהנאה אלא רק בשתיה.","507","","2884","True","True","False","","207","79.181.165.17","0","44949","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44956","44949","בחידושי ר' נחום מסכת בבא קמא דף ד ע"ב","05/06/16 22:39","כח אייר","תשע"ו","22:39","דוד כוכב","(לרב נחום פרצוביץ תלמיד רבי אלחנן וסרמן)
"רש"י להלן בדף ה' נתקשה האיך נאסר היין בהנאה הא א"א [אין אדם] אוסר דשא"ש [דבר שאינו שלו] ותירץ דאיירי בעביד מעשה בגופיה דיין, וכונתו לד' רבי יוחנן בחולין דע"י מעשה אדם אוסר דשא"ש".

במסכת חולין דף מ ע"א: "אמר עולא אמר ר' יוחנן: אף על פי שאמרו המשתחוה לבהמת חבירו לא אסרה, עשה בה מעשה אסרה". ובשו"ע יו"ד קמה, ח.","125","","2884","True","True","False","","352","213.151.56.48","0","44949","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44954","44951","ואם היה אפשר להפוך את היין לנסך","05/06/16 22:27","כח אייר","תשע"ו","22:27","אהרוני","גם בלי מעשה, האם היה נאסר בהנאה כיון שהוא עבודה זרה?
לכאורה כן, משום שסיבת האיסור הנאה היא מה שזה עבודה זרה. ואילו ברש"י משמע שזה בגלל המעשה.","588","","2884","True","True","False","","83","95.86.123.31","0","44949","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44955","44954","יין נסך הוא יין שנוסך לע"ז או שנגע בו","05/06/16 22:37","כח אייר","תשע"ו","22:37","אשבח","גוי ויש חשש ששימש לע"ז.
הנגיעה היא תקנת חכמים ונלע"ד שדינה כיין נסך ממש שנעשה בו מעשה לע"ז.
ואיני יודע אם יש דרך נוספת להפוך יין ליין נסך בלי מעשה כגון הנ"ל.","507","","2884","True","True","False","","225","89.138.160.36","0","44949","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44958","44956","יישר כח","05/06/16 22:57","כח אייר","תשע"ו","22:57","אהרוני","","588","","2884","False","True","False","","71","95.86.123.31","0","44949","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44959","44956","השאלה שנשאלה היא על המעשה במנסך","05/06/16 23:11","כח אייר","תשע"ו","23:11","אשבח","דוקא שבכך הזיק את חבירו.

השאלה היא מהו המעשה במנסך דוקא בדברי רש"י ? וראה שוטנשטיין הערה 27 המרחיב בשאלה ומביא שבדף ה. נאמר בפירוש ש'החיוב במנסך הוא מדין מזיק, בזה שהוא אוסרו בהנאה מחמת הניסוך' ותולה את חיוב המזיק בהיזק שאינו ניכר.
כמו כן מובאת שם הפניה לדברי ה'חידושי רבי נחום' ועוד מפרשים העוסקים בנדו"ד.","507","","2884","True","True","False","","238","79.181.165.17","0","44949","בבא קמא|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);