var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44942;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44942","0","ואימא מבעה זה המים","05/06/16 12:27","כח אייר","תשע"ו","12:27","אהרוני","לפי התירוץ השני בתוס' (שבפשטות זו כוונת רש"י) שהכוונה למים שכבר נחו, מאי שנא מבור, הרי זו תקלה שאינו הולך ומזיק אלא ניזוקים בו. וכיצד יהא זה אב המזיק נפרד מבור?","588","","2888","True","True","False","","761","95.86.123.31","0","0","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44943","44942","יש הבדל בין בור למים לפי הו"א","05/06/16 12:48","כח אייר","תשע"ו","12:48","אבי גרינבלט","א. אינו מתחייב על כלים ואולי על מים ואפילו שנחו יתחייב על נזק לכלים.
ב. כגון מים מים שהוציאם לרה"ר ברשות (ראה דף ו,א "פותקין ביבותיהן") והבור נכרה ללא רשות ולכן הו"א שיהיו המים , אב בעצמן.","539","","2888","True","True","False","","156","81.218.132.64","0","44942","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44944","44943","האם בשל כך זהו מזיק שונה?","05/06/16 12:55","כח אייר","תשע"ו","12:55","אהרוני","אלו דברי התוס'.
אבל לפי מה שכתבת באות א כיצד נבדיל בין מים לבור כשנרצה ללמוד לגבי דבר חדש, אם לפטור אותו על כלים או לא, מאחר שהמים והבור דומים לחלוטין.
ולפי אות ב הכוונה שזהו מזיק ברשות בשונה בור (בדומה לחילוק בהמשך העמוד בין טוט"ג לגנב) ואעפ"כ חייב. לכאורה, בשונה משומר לעומת גנב, זהו לא חילוק בגדר המזיק אלא הגבלה ברשות שנתנו לו לנקז אותם לרה"ר, שיש לו רשות אך עליו לשאת בתוצאות אם יהיו. ואם כן עדיין מים ובור שווים הם.","588","","2888","True","True","False","","91","95.86.123.31","0","44942","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44945","44944","א+ב","05/06/16 13:14","כח אייר","תשע"ו","13:14","אבי גרינבלט","לגבי אות ב. שבעצם גורמת לאות א.
לא היתה מציאות של חפירת בור ברה"ר ברשות ולכן יש כאן אב עם אופי שונה (אשר יוצר הו"א של פטור מכלים ואולי אף פטור בכלל בגלל שנעשה ברשות) ולמרות שזה ברשות , עדיין "אחריותן עליך".","539","","2888","True","True","False","","107","81.218.132.64","0","44942","בבא קמא|ה ע"א",""),new Message("44946","44945","יישר כח","05/06/16 13:37","כח אייר","תשע"ו","13:37","אהרוני","","588","","2888","False","True","False","","61","95.86.123.31","0","44942","בבא קמא|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);