var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4464;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4464","0","ופיו אין מחייבו ממון-שאלה נוספת","17/10/10 21:53","ט חשון","תשע"א","21:53","גיא","בבבא מציעא דף ג' עמוד ב'

"ופיו אין מחייבו ממון והא הודאת בעל דין כמאה עדים דמי"

כיצד יכלה הגמרא לטעון שהודאת בעל דין כמאה עדים?הרי אם יבוא אליי חברי בתביעה שאני חייב לו אלף שקל,אז כדי להתחכם אני אומר לו שאני מודה שאני חייב לו רק 500 ועצם הודאתי כאילו מאה עדים מעידים שאני חייב רק 500.לא מבין את ההגיון שעומד מאחורי הטענה הזו ולמה היא באה בכלל,כיצד יוכל אדם להודות על משהו שהוא לא חייב,זה כאילו הודאה פיקטיבית,לא קיימת.

זה כמו להגיד-אני מודה שאני לא חייב מליון שקל לחבר-אז זה שקול כמאה עדים שאני לא חייב לו מליון שקל?","174","","4950","True","True","False","","951","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4466","4464","אתה צודק ב100%","17/10/10 22:19","ט חשון","תשע"א","22:19","דוד כוכב","וכך אומרת הגמרא במסכת סנהדרין דף כט ע"א:
"מנה לי בידך, אמר לו: הן.
למחר אמר לו: תנהו לי! - אמר לו: משטה אני בך - פטור".
זהו בדיוק המקרה שתיארת, ואין זו הודאה אמיתית.

לכן צריך לפני ההודאה לומר לעדים: אתם עדים, או אתם עֵדַי, או שזה יהיה לפני בית דין, או בהודאת אדם גוסס ההולך למות, בדוגמות אלו ברור שההודאה אמיתית.

לגבי סוף דבריך - משמעות הודאה - שהוא מודה שהוא חייב.
לטעון שהוא אינו חייב זה הכחשה/טענה, לא הודאה.","125","","4950","True","True","False","","127","212.76.121.128","0","4464","בבא מציעא|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);