var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44573;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44573","0","נוטל שכר לדון - דיניו בטלים, להעיד - עדו","09/05/16 11:21","א אייר","תשע"ו","11:21","אליצפן","נוטל שכר לדון - דיניו בטלים, להעיד - עדותו בטלה

חידושי הרמב"ן מסכת קידושין דף נח עמוד ב

הא דתנן הנוטל שכר לדון דיניו בטלין להעיד עדויותיו בטלין, כל דיניו קאמר ולא זה בלבד שנטל עליו שכר, ומשום הכי לא קתני אין דינו דין ואין עדותו עדות, ומפורש בירושלמי פ"ק דסנהדרין כך היא מתניתא החשוד להיות נוטל שכר לדון דיניו בטלין,

ובתוספתא דבכורות כך היא שנויה החשוד להיות נוטל שכרו ומעיד כל הדינין שדן וכל העדויות שהעיד הרי אלו בטלין, ונראה שאינו בכלל הפסולין מדבריהם שיהא צריך הכרזה אלא מעצמם הם בטלין שכיון שהיה יודע לו עדות ולא רצה לומר אלא מחמת שכר אין זו נקראת עדות, והחשוד בכך עדויותיו בטלין עד שיודע לך שלא נטל שכר בעדות זו, ובכך הוא עדות כשרה אע"פ שלא עשה תשובה, וכן אם החזיר ממון לבעלים וחזר והעיד באותה עדות עצמה מקבלין הימנו, שאין זה פסול לא מתחלתו ולא בסופו, אלא שכל זמן שהוא נוטל בו שכר קנסוהו חכמים לבטל מעשיו משום דקא עבר על מה אני בחנם אף אתם בחנם ואע"פ שנטל משניהם.

לפי איזה התר מקבלים היום הדיינים משכורת הגבוהה מהמשכורת שהייתה להם לפני המינוי? ו"עדים מומחים" על עדותם?","502","","2915","True","True","False","","985","85.64.155.28","0","0","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44574","44573","ה'היתר' הוא חוק המצמיד את שכר הדיינים","09/05/16 11:35","א אייר","תשע"ו","11:35","אשבח","לשכר השופטים - זהו חוק אזרחי - ללא קשר להיתר הלכתי.
על דיינים שאינם משוייכים ואינם כפופים לדין האזרחי - לא ניתן להגיד דבר רע.
ראה כאן.
וגם כאן על דיינים ושכרם

וראה מה הביא אבי גרינבלט בנושא:
|","507","","2915","True","True","False","","324","109.65.219.191","0","44573","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44578","44573","הדיינים היום לא נוטלים שכר לדון!","09/05/16 13:00","א אייר","תשע"ו","13:00","Almuaddib","שכרם הוא מקופת הציבור, ואינו תלוי בכמות הדינים שהם דנים. כלומר, ידונו בשלושה מקרים או בשלושים - שכרם קצוב וקבוע מראש.

אבל כבר לפני מאות שנים, בארצות אשכנז, נהגו קולות גדולות מכך, שכן אלמלא כך - לא היו מוצאים מי שידון, שכן היאך יתפרנס?

וראה בעל התפארת ישראל, מה כתב על כך בבכורות, במקום הסוגיה:

"דווקא בלא הוקבע לכך לעולם...
אבל מי יכריחו להתרצות להיות קבוע בדבר זה לעולם בחינם, ודאי בכהאי גוונא רשאי להתנות בתחילה שיהיה לו בעד גט וחליצה כך וכך, דזה לא שכר הדין הוא רק שכר בעבור שהתרצה להיות קבוע לדבר זה לעולם. ועת לעשות לה' הפרו תורתך, דאם לא כן לא ימצא מי שיתרצה להיות קבוע לעניין זה בכל שעה"","107","","2915","True","True","False","","171","209.88.198.77","0","44573","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44576","44574","מה תקף על מה החוק האזרחי או דין תורה?","09/05/16 12:30","א אייר","תשע"ו","12:30","אליצפן","דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעים? איזה מן טעון זה "החוק האזרחי"?

אברך מתמנה לדיין ופתאום "שכר הבטלה" שלו קופץ פי 10?","502","","2915","True","True","False","","179","85.64.155.28","0","44573","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44580","44576","שים לב: לא הבאתי טיעון תומך! ההיפך!","09/05/16 13:16","א אייר","תשע"ו","13:16","אשבח","האם באמת בדקת מה שכר הדיינים הדנים דין תורה??

בדוק וראה (גם בקישורים שהבאתי) שאין בטענותיך מציאות!

שכרם מורכב משכר בטלה, משכורת קבועה וכדו'.","507","","2915","True","True","False","","249","109.65.219.191","0","44573","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44583","44578","כל ההתר היה מבוסס על שכר בטלה","09/05/16 14:28","א אייר","תשע"ו","14:28","אליצפן","כיום אברך מקבל כמה אלפי שקלים בכוילל, שזו גם כן מלגה על בסיס שכר בטלה שמעולם לא התבטל ממנה, כי מעולם לא עבד. יום אחד הוא מתמנה לדיין ה"שכר בטלה" שלו קופץ פי 5 ויותר? הייתכן?

יתרה מזו "עד מומחה". קרי משרד חקירות, רופא מומחה, שמאי, או כל בעל מקצוע אחר הבא להעיד, מנין ההיתר לתת לו שכר עבור העדות?

אותם "מומחים" גובים עבור הבדיקה שלהם סכום הגבוה ממה שהם גובים לו לא היה מדובר בבית דין (למשל רופא לוקח עבור ביקור פרטי X ועבור עדות בבית דין X+Y, Y>0). קרי מנפחים את שכר הבטלה מעל ומעבר למה שהם באמת מתבטלים. הייתכן?

בית הדין מעלים עין כי גם הוא נגוע בכך!","502","","2915","True","True","False","","198","85.64.155.28","0","44573","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44582","44580","ראה תגובתי המשולבת לך ול-Almuaddib","09/05/16 14:20","א אייר","תשע"ו","14:20","אליצפן","","502","","2915","False","True","False","","128","85.64.155.28","0","44573","קידושין|נח ע"ב",""),new Message("44584","44583","אליצפן, התבלבלת לגמרי, כאן לא YNET!","09/05/16 15:49","א אייר","תשע"ו","15:49","אשבח","אני בטוח שתוכל למצוא פורום מתאים להגיגיך.

לקחת את הדיון מהגמרא למחוזות לא לנו!

לו ידעתי לאן אתה חותר לא הייתי עולה על סירתך המחוררת.","507","","2915","True","True","False","","239","109.65.219.191","0","44573","קידושין|נח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);