var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4456;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","60"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4456","0","ומה פיו שאין מחייבו קנס מחייבו שבועה","17/10/10 11:03","ט חשון","תשע"א","11:03","גיא","בבא מציעא ג' א' בדיון על הקל וחומר.

"מאי ממון קנס ומה פיו שאין מחייבו קנס מחייבו שבועה"

מהי בעצם ההגדרה של קנס?לפי מה שאני הבנתי זהו עונש שנקבע למי שפשע,אז אם זה אכן כך,איך יתכן שאם הפושע מודה הקנס יוטל רק על ידי עדים?

(לפי רש"י דיבורו המתחיל פיו אינו מחייב קנס "דילפינן (ב''ק דף עה.) מקראי דמודה בקנס פטור אשר ירשיעון אלהים פרט למרשיע את עצמו" אני הבנתי שאלהים פה זה בעצם שופטים שפוסקים על פי עדים.)

יכול להיות שטעיתי בכל ההבנה של זה,תודה למי שמסביר.","174","","4944","True","True","False","","1022","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4459","4456","פירוש 'קנס'","17/10/10 13:49","ט חשון","תשע"א","13:49","דוד כוכב","משמעות 'קנס' בהקשר הזה, כאשר התורה מחייבת לשלם סכום מסויים, שאינו זהה לנזק שנתבצע.
והדין הוא שמי שמודה, אינו מתחייב בתשלום זה.","125","","4944","True","True","False","","156","212.76.121.128","0","4456","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4463","4459","האם סכום מסויים בנוסף לנזק שהתבצע?","17/10/10 21:31","ט חשון","תשע"א","21:31","גיא","או סכום במקום הנזק שהתבצע?במידה וכן,האם הקנס יכול להיות מופחת מגובה הנזק עצמה,פשוט כי הוא קנס?

וכיצד יתכן הדבר שאם אדם מודה שהוא גרם לנזק הודאתו אינו מתקבלת ואינו מתחייב בתשלום,לדבריך?","174","","4944","True","True","False","","92","84.108.221.200","0","4456","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4465","4463","גם כך וגם כך זה מוגדר קנס","17/10/10 22:09","ט חשון","תשע"א","22:09","דוד כוכב","ובכל זאת הוא אינו חייב בכך מתוך עצם ביצוע הנזק, אלא רק מתוך גזירת הכתוב לאחר עדות של עדים ופסיקת בית דין סמוכים.
דברים אלו מבוררים במספר סוגיות בש"ס.","125","","4944","True","True","False","","105","212.76.121.128","0","4456","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4469","4465","אוקיי...אם תוכל להסביר לי בבקשה את ההגיו","18/10/10 11:58","י חשון","תשע"א","11:58","גיא","ואם תוכל להסביר לי בבקשה את ההגיון או להביא דוגמאות כיצד יתכן הדבר שאדם מודה בפשע שעשה או בנזק שביצע לא יחוייב בקנס,אלא אם כן יש עדים שראו אותו?

אם אני שברתי לחבר שלי את החלון בבית,ואני מודה שאני זה שעשיתי את זה,אני לא אהיה חייב בקנס בגלל שאני מודה?(ואין עדים בכל הסיפור הזה)","174","","4943","True","True","False","","74","84.108.221.200","0","4456","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4470","4469","לא על כל נזק התורה מחייבת תשלום","18/10/10 14:25","י חשון","תשע"א","14:25","דוד כוכב","למשל פטורים מתשלום כל הנזק של נגיחת שור תם, כי בעליו לא ידע שצריך לשמור אותו כל כך.
ואף על פי כן התורה חייבה בחצי נזק, וגם זה, רק בהגבלת התנאים הנ"ל שזה לא בא בהודאתו וכו'.","125","","4943","True","True","False","","116","212.76.106.67","0","4456","בבא מציעא|ג ע"ב",""),new Message("4472","4469","בין תשלום לקנס","18/10/10 15:32","י חשון","תשע"א","15:32","עציוני","כאשר אדם שובר את חלון חברו, או מחזיק בידו כסף שניתן לו בהלוואה וכד', אין התשלום מוגדר כקנס וממילא הודאת פיו יכולה לחייב אותו. העקרון הוא שכאשר מגיע לצד ב' שישלימו לו דבר שנחסר ממנו, זהו תשלום רגיל שאינו קנס.
קנס מתמקד בעונש למשלם ולא בזכותו של המקבל. כאשר למקבל מצד שורת הדין והשכל לא מגיע כלום, ובכל זאת התורה חייבה אותי לשלם - זהו קנס.
כשם שאדם לא יכול להגיד "נסעתי במהירות מופרזת ולכן אני אשלול לעצמי את הרשיון לשלושים יום", כך הוא לא יכול להטיל קנס על עצמו. בניגוד למעשה נזק, למשל, שבו העובדה ששברתי חלון כשלעצמה מחייבת אותי בתשלום, בתשלומי קנסות המעשה בעצמו לא מחייב את התשלום. רק בית דין יכול להטיל עלי קנס (או מלקות, או כל עונש אחר - תשלום כספי לא שונה מכל עונש). הנקודה היא שבית דין כפוף לדיני ראיות, ולא מטילים עונש על אדם רק על סמך הודאה ללא כל ראיה אוביקטיבית.","159","","4943","True","True","False","","231","132.70.40.183","0","4456","בבא מציעא|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);