var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43860;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43860","0","הרצאת אדון","28/03/16 07:24","יח אדר ב","תשע"ו","07:24","שמואל ד","ואידך ההוא להרצאת אדון הוא דאתא.וצריך עיון מדוע לא הקשה הגמרא ואידך מנ"ל הרצאת אדון","575","","2958","True","True","False","","960","63.143.230.164","0","0","קידושין|יד ע"ב",""),new Message("43864","43860","פשט הכתוב","28/03/16 08:54","יח אדר ב","תשע"ו","08:54","דוד כוכב","משום שאין כאן דין שנלמד מהמילה. זה רק פשט הפסוק, כדברי רש"י: "ועבדך אחרינא כתיב - כי משנה שכר שכיר עֲבָדְךָ. להרצאת אדון - להרצות על הענקו שלא יקשה בעיניו כדמפרש קרא".
כלומר שכוונת הפסוק לפשוטו: (דברים טו, יח) לֹא יִקְשֶׁה בְעֵינֶךָ בְּשַׁלֵּחֲךָ אֹתוֹ חָפְשִׁי מֵעִמָּךְ - כִּי מִשְׁנֶה שְׂכַר שָׂכִיר עֲבָדְךָ. מילת עֲבָדְךָ שבסוף אינה מלמדת דין אלא חלק מהמשפט שבא לרצות את האדון שיסכים להעניק ביד נדיבה שכן העבד עבד אותו זמן רב.

[אבל יכלה הגמרא להמשיך כדרכה כך: "ואידך? - אם כן לימא קרא: כִּי מִשְׁנֶה שְׂכַר שָׂכִיר עָבַד; מאי עֲבָדְךָ? - שמע מינה: זה, ולא מוכר עצמו. ואידך? - עבד/עבדך לא משמע ליה"].","125","","2958","True","True","False","","173","95.86.87.9","0","43860","קידושין|יד ע"ב",""),new Message("43865","43864","[ללא נושא]","28/03/16 08:57","יח אדר ב","תשע"ו","08:57","שמואל ד","תודה רבה","575","","2958","True","True","False","","86","63.143.230.164","0","43860","קידושין|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);