var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43741;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43741","0","האב זכאי בבתו בקדושיה, בכסף, בשטר ובביאה","15/03/16 21:58","ה אדר ב","תשע"ו","21:58","אליצפן","האב זכאי בבתו בקדושיה, בכסף, בשטר, ובביאה

אני מבין מה הוא זכאי בכסף - שכסף הקידושין שלו.
מה הוא זכאי בשטר? לשטר אין ערך כספי.
ועוד יותר מה הוא זכאי ב"ביאה"?","502","","2967","True","True","False","","1060","85.64.155.28","0","0","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43742","43741","יש שרצו לגרוס בכסף, בשטר, וב-BA","15/03/16 22:00","ה אדר ב","תשע"ו","22:00","אליצפן","אבל אני לא מתכוון להלצה הזו.","502","","2967","True","True","False","","224","85.64.155.28","0","43741","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43746","43741","רש"י מסביר כאן ובכתובות דף מו ע"ב","15/03/16 23:23","ה אדר ב","תשע"ו","23:23","דוד כוכב","ש'זכאי' לאו דוקא, אלא רשאי לקדש בכל אלו, והקידושין תופסין גם אם אין הנערה מסכימה.

'זכאי' פירושו אכן שגם זוכה בשטר - ולהזכירך, השטר עשוי להיות יקר מאוד, כגון במסכת גיטין דף כ ע"ב: "כתב לה גט על טס של זהב". ובמסכת גיטין דף יט ע"א: "על הקרן של פרה ונותן לה את הפרה, על יד של עבד ונותן לה את העבד". ואף כל נייר היה יקר אצלם לשימוש לצור על פי צלוחיתו.

במה עוד הוא זכאי ב"ביאה"? - ראה בתוספות הקצר אצלנו בשם הירושלמי.","125","","2967","True","True","False","","161","95.86.65.105","0","43741","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43805","43742","לץ מלוצץ","21/03/16 21:51","יא אדר ב","תשע"ו","21:51","יעקב רק","","578","","2961","False","True","False","","73","195.60.232.57","0","43741","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43747","43746","התוספות אומרים "נותנים לו שכר.."","16/03/16 07:09","ו אדר ב","תשע"ו","07:09","אליצפן","אז מה זה שונה מקידושי כסף? שם הוא מקבל כסף ופה הוא מקבל כסף.","502","","2966","True","True","False","","208","85.64.155.28","0","43741","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43757","43746","לגבי השטר - התלמוד מדבר על פחות משו"פ","16/03/16 19:34","ו אדר ב","תשע"ו","19:34","אליצפן","לגבי השטר - התלמוד מדבר על פחות משווה פרוטה. אז נא לא להכניס שטר מזהב.

מנין לו לרש"י שזכאי זה רשאי?

לגבי מה שאומרים התוספות, ולקוח מהתלמוד הירושלמי (מסכת כתובות פרק ד דף כח טור ד /ה"ו): "האב זכאי בביאה תיפתר שאמר לו לכשתקנה לי בתך בביאה יהיה לך כסף זה

האם אין זה דומה לקידושי "חליפין", שהבבלי דוחה?","502","","2966","True","True","False","","239","85.64.155.28","0","43741","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43752","43747","אלו שני דברים","16/03/16 13:31","ו אדר ב","תשע"ו","13:31","דוד כוכב","בקידושי כסף עצם קבלת האב יוצרת באותו רגע את הקידושין. ואם האב לא קיבל פרוטה שלימה (או דינר לב"ש), הקידושין לא חלים גם אם כולם רוצים שיחולו.
בקידושי ביאה האב רק מביע את הסכמתו, והוא רשאי לדרוש על כך מחיר - שישולם בין לפני כן ובין אחרי כן.","125","","2966","True","True","False","","150","95.86.99.80","0","43741","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43759","43757","זה המינימום, ואם שוה יותר - האב זוכה","16/03/16 22:56","ו אדר ב","תשע"ו","22:56","דוד כוכב","מנין לו לרש"י שזכאי זה רשאי?
- למשל מהפעם הראשונה שמוזכרת המילה "רשאי", בשבת כג משנה ג: "כל שאני זכאי באמירתו רשאי אני להחשיך עליו".

האם אין זה דומה לקידושי "חליפין"?
- לא.
בחליפין - הקנין נעשה בעצם מסירת התמורה.
ואילו בביאה - הקנין נעשה בביאה, ואילו את התמורה מקבל האב לא כתמורה לבת וכמעשה קנין, אלא רק כתמורה לעצם הסכמתו. הסכמה זו רשאי האב "למכור" גם בפחות משוה פרוטה.","125","","2966","True","True","False","","177","95.86.99.80","0","43741","קידושין|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);