var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4373;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4373","0","לא מובן לא מובן.עדים במקצת ושנים אוחזין","11/10/10 14:22","ג חשון","תשע"א","14:22","גיא","אני חוזר עוד פעם על דף ג' בבבא מציעא על המקרה של רבי חייא,של עדים במקצת.


"והא הכא כיון דתפיס אנן סהדי דמאי דתפיס האי דידיה הוא ומאי דתפיס האי דידיה הוא וקתני ישבע,"

לא מבין את ההקבלה של שנים אוחזין לעדים במקצת.אני מבין שמכיוון שאנו רואים אחד מוחזק בחצי והשני מוחזק בחצי אנחנו כאילו עדים לכך,אך הדין בעדים במקצת הוא שישבע על השאר,דהיינו במקרה של טלית,ישבע שיש לו חצי מהטלית(השאר).

אך יש הבדל בין שישבע שיש לו חצי לבין שישבע שאין לו פחות מחצי(אין פחות מחצי יכול גם להתפרש שיש לו שלושת רבעי טלית,או כל הטלית,אבל המינימום שיש לו בה הוא חצי),לכן,מה עניין עדים במקצת לשנים אוחזין?","174","","4952","True","True","False","","1014","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4374","4373","לטענתך","11/10/10 15:30","ג חשון","תשע"א","15:30","דוד כוכב","הוא צריך להשבע שיש לו חצי מהטלית.
וזה אכן מה שהוא עושה. כי משמעות המילים: "אין לי בה פחות מחצי" היא - שהחצי שייך לו, ויתכן שגם השאר שלו, או חלק מהשאר.","125","","4952","True","True","False","","106","95.86.103.51","0","4373","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4376","4374","לעומת עדים במקצת","11/10/10 19:05","ג חשון","תשע"א","19:05","גיא","ששם הוא נשבע בדיוק על חצי,האם לפי דעתך הבדל זה הוא לא משמעותי ויכול להתאים אל "שנים אוחזין בטלית"?

הרי דוגמא אם מביאים אותה לשם השוואה,יכול להיות שהתנאים והנסיבות יהיו שונים,אך הפעולות צריכות שיהיו אותן פעולות.","174","","4952","True","True","False","","69","84.108.221.200","0","4373","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("4381","4376","אכן","11/10/10 23:43","ג חשון","תשע"א","23:43","דוד כוכב","הבדל זה הוא לא משמעותי.
ההבדל נובע רק מכך שהוא הרי טוען שלא רק החצי שלו, לכן הוא אינו יכול להשבע: "החצי שלי", כי אז משמע שרק החצי שלו. ומצד שני אין טעם להשביע אותו על טענתו שהכל שלו, הרי ממילא הוא לא יקבל כפי טענתו. לכן נקבעה לשון זו 'שאין לי בה פחות מחציה'.","125","","4952","True","True","False","","111","95.86.103.51","0","4373","בבא מציעא|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);