var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43698;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","48"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43698","0","שאלות בדף ד.","14/03/16 08:58","ד אדר ב","תשע"ו","08:58","myourvexel","1.לא הבנתי למה ״בא שכיר ולימד על תושב ״ ?
ההגדרות שלהם לא ברורות ? ואם היינו אומרים שתושב לא אוכל בתרומת אדוניו הכהן למה לא היינו יכולים ללמוד על שכיר בק״ו??","570","","2970","True","True","False","","849","37.26.147.170","0","0","קידושין|ד ע"א",""),new Message("43699","43698","בא שכיר ולימד על תושב","14/03/16 09:41","ד אדר ב","תשע"ו","09:41","שלום","בהתחלה באמת ניסינו ללמוד ק"ו.
אך בהמשך דחינו זאת מכיוון שאם היה כתוב רק תושב לא היינו מחוייבים לחשוב שתושב הוא עבד נרצע.
על כן נכתבו שניהם שכיר וגם תושב.
כיוון ששניהם נכתבו ברור שתשב הוא הנרצע מבין השניים (ראה רש"י).
ואם כן - "בא שכיר ולימד על תושב" - כיוון שגם שכיר וגם תושב נכתבו, למדנו מכאן, שתושב אע"פ שקנוי קניין עולם אינו אוכל.

כך לפחות אני הבנתי.","136","","2970","True","True","False","","84","212.143.134.129","0","43698","קידושין|ד ע"א",""),new Message("43700","43698","נתחיל בהגדרות כבקשתך (כמעט...)","14/03/16 10:04","ד אדר ב","תשע"ו","10:04","אשבח","שכיר הוא עבד עברי בתוך שש שנות עבדותו. תקופת עבדותו המכסימאלית היא שש שנים.
תושב הוא עבד עברי~נרצע שעבדותו נמשכת עד שנת היובל (="ועבדו לעולם"), תקופה שיכולה להימשך עשרות שנים.
בניגוד לשני סוגי העבדים הנ"ל, עבד כנעני הוא "קניין כספו" של האדון.
אם השכיר והתושב הנ"ל הם עבדי כהן ~ אינם אוכלים בתרומה למרות היותם עבריים ולמרות תקופת עבדותם הארוכה ~ לעומת זאת, העבד הכנעני של כהן אוכל בתרומה ואפילו בהמתו אוכלת בתרומה!

עם הבנה זו עולה שאלת הברייתא בגמרא "יאמר תושב ולא יאמר שכיר" והיינו למדים מק"ו שאם התושב (העבד העברי הנרצע) שתקופת עבודתו ארוכה בהרבה מתקופת עבדותו של השכיר אינו רשאי לאכול בתרומה ~ קל וחומר שהשכיר לא יאכל ואיננו נצרכים כלל למילה "שכיר"?

.... ומסיום זה צריך להשיב על ששאלת....","507","","2970","True","True","False","","163","37.26.148.237","0","43698","קידושין|ד ע"א",""),new Message("43703","43699","ואגב זה","14/03/16 10:32","ד אדר ב","תשע"ו","10:32","שלום","מאמר זה המובא בדפוס בשם "רבה" כתוב "רבא" בכל כתבי היד וגם בדפוס הראשון שקדם לונציה.
דפוס ונציה כותב "רבא", ומשם כנראה המשיך לדפו' וילנא.","136","","2970","True","True","False","","43","212.143.134.129","0","43698","קידושין|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);