var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43100;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43100","0","איך רבנים מגיירים רשע כמו נבוזראדן?","09/02/16 22:17","ל שבט","תשע"ו","22:17","אליצפן","אמר רבי חייא בר אבין אמר רבי יהושע בן קרחה: סח לי זקן אחד מאנשי ירושלים, בבקעה זו הרג נבוזראדן רב טבחים מאתים ואחת עשרה רבוא, ובירושלים הרג תשעים וארבע רבוא על אבן אחת, עד שהלך דמן ונגע בדמו של זכריה, לקיים מה שנאמר: (הושע ד') ודמים בדמים נגעו. ....

בההיא שעתא הרהר תשובה בדעתיה, אמר: ומה אם על נפש אחת - כך, ההוא גברא דקטל כל הני נשמתא - על אחת כמה וכמה!

ערק אזל שדר שטר פרטתא בביתיה ואגייר.

תנא: ... נבוזראדן גר צדק היה.

והרי התורה אמרה: (במדבר לה לג) "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ וְלָאָרֶץ לֹא יְכֻפַּר לַדָּם אֲשֶׁר שֻׁפַּךְ בָּהּ כִּי אִם בְּדַם שֹׁפְכוֹ:

איך רבנים מגיירים רשע כמו נבוזראדן?

אם למשל אייכמן יש"ו היה בא להתגייר היו מגיירים אותו?","502","","3007","True","True","False","","1054","85.64.4.239","0","0","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43101","43100","חכמים הכירו בו שבא באמת","09/02/16 22:44","ל שבט","תשע"ו","22:44","דוד כוכב","","125","","3007","False","True","False","","147","95.86.89.112","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43102","43100","גם מלאכי השרת שאלו כשאלתך:","09/02/16 23:34","ל שבט","תשע"ו","23:34","אשבח",""...אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש ברוך הוא רבש"ע מי שהחריב את ביתך ושרף את היכלך תכניסהו ‏תחת כנפי השכינה,..."
זאת כמובא בילקוט שמעוני, להלן בקטע האחרון.

גם לאחר קריאת המקורות המובאים להלן, שאלתך נשארה מהדהדת וחזקה בעוצמתה כעוצמה כששאלתה אותה אתמול בשיעור און ליין.
מעניין אם יש רפואה לשאלתך, ובמיוחד לגבי אייכמן יש"ו, כשעדיין חיים בינינו שרידי היהודים ששרף, חנק, הרג ולא חמל.
============
ספר נצח ישראל פרק ז
"...נבוזראדן גר צדק היה וכו'. דע, כי מה שספרו כאן מן הרשעים שזרעם נתגייר בישראל ולימדו תורה ‏ברבים, הוא ענין נפלא. כי יש לך לדעת, שהרשעים כאשר הם מופלגים ברשעות, ויש להם כח גדול ‏מאוד כמו שהיה לאלו שזכר, אי אפשר שלא יהיה מצורף כח שלהם אל כח עליון, כח השם יתברך, ‏רק שהיה זה אצלם בטומאה. אבל אצל הבנים, כאשר נתגיירו, נצרף ונזדכך ונתלבן, ולפיכך היו ‏בניהם גדולים מלמדים תורה ברבים. ואי אפשר שלא יהיה כך. שכל כח כמו אלו, שהיה להם כח ‏גדול, הוא מאת השם יתברך, וכיון שהוא מאת השם יתברך יש בזה צד בחינה מה של קדושה, ‏שהרי הוא מן השם יתברך. ואם אצל האב היה בטל כח הקדושה אצל הטומאה, אבל בבנים נתלבן ‏כח זה, ולכך לימדו תורה ברבים...".‏
======================
איכה רבה (וילנא) פרשה ב ‏
שחט תינוקות של בית רבן עילויה ולא נח, אמר לו זכריה טובים שבעמך איבדתי רצונך שיאבדו ‏כולם, לאלתר נח, והרהר נבוזראדן הרשע תשובה ואמר ומה מי שמאבד נפש אחת מישראל כך ‏כתיב בו (בראשית ט') שופך דם האדם באדם דמו ישפך, אותו האיש שאיבד נפשות הרבה עאכ"ו, ‏מיד נתמלא הקדוש ברוך הוא רחמים ורמז לדם ונבלע במקומו,‏
====================
כתב עת תורה שבעל פה יג
"בתלמוד נזכר הרבה פעמים, כי אחרי החורבן, כששארית ישראל הלכה בגולה,‏
וסבלה רדיפות והשפלה מן הגויים נוסדו בבבל מרכזים גדולים לתורה ועל ידם התפשטה ‏
ידיעת התורה בכמה מדינות. כמו כן השפיעו על העמים ועי״כ באה תופעה מוזרה, ‏
שהרבה גויים התאמצו להתגייר, ומהם מנהיגים ובעלי השפעה בעמים. די להזכיר את ‏דברי רז״ל, כי נבוזראדן הידוע, שהי׳ מפקד עליון של צבא בבל, אשר שפד דם ישראל ‏כמים. נהיה לבסוף גר צדק, וכן התגייר גם נירון קיסר, שמזרעו יצא התנא הקדוש ‏ר׳ מאיר. כן גם נזכרים שמות של הרבה אישים גדולים אחרים. מתלמידי הלל הזקן היו ‏בן בג־בג ובן הא־הא ולדעת כמה מפרשים הם היו גרים, ולפחות מזרע גרים. מזה ‏אנו למדים, כי גם ממצב של שפלות זרח אורו של עם ישראל ומשר אליו הרבה מגדולי ‏האומות ששאפו להידבק באומה זו. אלא אחרי כן, מכיון שנשארו זמן רב בגלויות ובמצב ‏מדוכא נפסקה השאיפה, כמ״ש (קוהלת ט טז): ,חכמת המסכן בזויה׳."
===============
בילקוט שמעוני ירמיהו רמז שלה
"שנו רבותינו "נעמן" גר תושב היה, "נבוזראדן" גר צדק היה. מבני בניו של "סיסרא" למדו תורה בירושלים, מבני בניו של "סנחריב" למדו תורה ברבים מאן נינהו - שמעיה ואבטליון, מבני בניו של "המן" מלמדי תינוקות בבני ברק, אף מבני בניו של אותו רשע בקש הקדוש ברוך הוא להכניס תחת כנפי השכינה, אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש ברוך הוא רבש"ע מי שהחריב את ביתך ושרף את היכלך תכניסהו תחת כנפי השכינה, והיינו דכתיב רפאנו את בבל ולא נרפתה, עולא אמר זה נבוכדנאצר, ר' שמואל בר נחמני אמר אלו נהרות בבל ותרגומא צנייתא דבבל: ".

(להבנתי, לפי הילקוט שמעוני, רק למחריב הבית לא הסכימו לגייר).


‏","507","","3007","True","True","False","","331","79.179.143.90","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43106","43100","הבנה מעט שונה....","10/02/16 12:38","א אדר א","תשע"ו","12:38","אבי גרינבלט","אשריך רב אליצפן שמכל סוגיות החורבן הקשות , יצאת עם שאלה אחת....בהחלט שאלה קשה ומחייבת מחשבה עמוקה.
כל כך הרבה נקודות לא פתורות קיימות בדפים אלו אבל אלו דברי חז"ל הקדושים וחוסר ההבנה בודאי תלוי בנו.
אולי מחשבה מכיוון אחר בנוסף על דברי כבוד הרב דוד כוכב שליט"א, מה היה קורה אילולא קיבלוהו ? היה ממשיך לרצוח יהודים ובזה שקיבלוהו אולי הרווחנו פעמיים , גם הצלת נפשות רבות בעתיד וגם מכה מורלית קשה במיוחד כאשר דמות כזאת עוברת "לצד השני".
כמה מאמץ השקיע הקיסר בלמנוע מאונקלוס הגר להתגייר (ע"ז יא,א), היתה ידיעה ברורה איזה "נזק" זה עלול לגרום למורל וממילא ברורה התועלת .
ההשוואה בינו לבין אייכמן יש"ו אולי אינה מדוייקת , לו אייכמן היה מגיע בשנת 1944 לפי שהחלה השמדת יהודי הונגריה (סבי וסבתי , 7 דודי ו 3 בני דודי נרצחו בהוראתו הישירה ואימי ע"ה שרדה את כל התופת הזאת על מנת להצמיח ענפים חדשים והשארת אש התורה דולקת) או אפילו תוך כדי ומודיע שהוא מבקש להתגייר מה אז היה צריך לקרות ?","539","","3006","True","True","False","","119","81.218.132.64","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43109","43101","יש לך מקור או זו ספקולציה גרידא?","10/02/16 13:05","א אדר א","תשע"ו","13:05","אליצפן","יש לך מקור או זו ספקולציה גרידא, כדי "להציל" את חז"ל?

אז מה אם "בא באמת" אבל הוא חייב מיתה! אז גם אם אי אפשר להרוג אותו מגיירים אותו?!","502","","3006","True","True","False","","224","85.64.4.239","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43108","43102","המהר"ל מדבר על צאצאי הרשעים שהתגיירו","10/02/16 12:58","א אדר א","תשע"ו","12:58","אליצפן","המהר"ל מדבר על צאצאי הרשעים שהתגיירו ולא עליהם עצמן "מבני בניהם".

לכן השאלה היא לא על כל השאר אלא על נבוזראדן עצמו שהתלמוד קובע כי היה "גר צדק"

איך גיירו אותו כשהוא היה חייב מיתה (גם אם בפועל לא יכלו לבצע בגלל הגלות ואבדן העצמאות המדינית). אבל לגייר?!","502","","3006","True","True","False","","194","85.64.4.239","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43110","43108","נכון לגמרי! אך כפי שכבר כתבתי: שאלתך","10/02/16 13:07","א אדר א","תשע"ו","13:07","אשבח","עצומה ואיני יודע אם יש מי שיכול להשיב עליה תשובה.
וכי אפשר להעלות על הדעת שיש תשובה לשאלתך הנוספת שאם אייכמן היה "בא באמת להתגייר" - היה בית דין שיקבלו? שהרי קיבלו את נבוזראדן!","507","","3006","True","True","False","","192","79.179.143.90","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43112","43109","יש לך ספק בזה?","10/02/16 13:29","א אדר א","תשע"ו","13:29","דוד כוכב","ברור שהיו נזהרים ממנו אילולא היו 'ניכרין דברי אמת' (מסכת סוטה דף ט ע"ב).

צריך להרוג את האויב בהיותו אויב, ולא כשהוא חדל להיות אויב תוך קידוש ה' עצום.","125","","3006","True","True","False","","188","95.86.89.112","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43114","43109","כך מפורש בראשונים","10/02/16 13:58","א אדר א","תשע"ו","13:58","אור חדש","על הסיפורים בהלל ושמאי והגרים, שהלל ראה שתחת השאלה הקנטרנית יש כוונה רצויה ולכן קיבלם לגיור.","458","","3006","True","True","False","","140","77.125.91.6","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43115","43114","מה בין שאלה קנטרנית לרוצח המונים","10/02/16 14:04","א אדר א","תשע"ו","14:04","אליצפן","איפה הפרופורציה בין שאלות קנטרניות לבין רוצח המונים? רוצח המונים לא חייב מיתה? מה בן נח לא מוזהר על שפיחות דמים?","502","","3006","True","True","False","","188","85.64.4.239","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43117","43114","בתוספות מסכת יבמות דף קט ע"ב","10/02/16 15:50","א אדר א","תשע"ו","15:50","דוד כוכב","רעה אחר רעה תבא למקבלי גרים - אמר ר"י דהיינו היכא שמשיאין אותן להתגייר או שמקבלין אותן מיד אבל אם הן מתאמצין להתגייר יש לנו לקבלם שהרי מצינו שנענשו אברהם יצחק ויעקב שלא קבלו לתמנע שבאתה להתגייר והלכה והיתה פלגש לאליפז בן עשו ונפק מינה עמלק דצערינהו לישראל כדאמרינן בהגדת חלק (סנהדרין צט:) וגם יהושע קבל רחב הזונה ונעמה ורות המואביה ובריש פרק במה מדליקין (שבת לא.) שגייר הלל אותו שאמר גיירני על מנת שתשימני כ"ג ואותו דעל מנת שתלמדני כל התורה כולה ואף על פי שלא היו מתאמצין להתגייר יודע היה הלל בהן שסופם להיות גרים גמורים כמו שעשה לבסוף.","125","","3006","True","True","False","","209","95.86.89.112","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43116","43115","בילבלת בין רצח המונים למלחמה","10/02/16 14:17","א אדר א","תשע"ו","14:17","אור חדש","רמב"מ הלכ' מלכים פ"ה

א אין המלך נלחם תחילה, אלא על מלחמת מצוה. ואיזו היא מלחמת מצוה--זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מצר שבא עליהם.
ואחר כך נלחם במלחמת הרשות--והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים, כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו.

מותר (באישור הסנהדרין ונביא) למלך ישראל לערוך מלחמת להאדרת שמו, זה מותר גם אם ברור שכתוצאה מהמלחמה ימותו רבים מישראל (דרך הטבע)

חובה על כל מי שאין לו פטור להתגייס למלחמה זו

לדבריך היו צריכים להרוג את ה"רוצח האכזר" ואילו התורה מצווה להצטרף לשורותיו!!

בדומה לסנחריב גם דוד המלך נהג באכזריות רבה בבני עמון, דבר זה לא הפך אותו ל"רוצח המונים" חלילה","458","","3006","True","True","False","","134","77.125.91.6","0","43100","גיטין|נז ע"ב",""),new Message("43118","43117","שכויח","10/02/16 15:51","א אדר א","תשע"ו","15:51","אור חדש","","458","","3006","False","True","False","","77","77.125.91.6","0","43100","גיטין|נז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);