var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43038;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43038","0","כרת מדבריהם","07/02/16 09:13","כח שבט","תשע"ו","09:13","אבי גרינבלט","נפסק להלכה שיאוש לבד אינו קונה (חו"מ שנג,ב)
אמנם כבר מצינו כוח חכמים בתקנות בביטול מצוות בשב ואל תעשה וכד'.
כיצד ניתן להבין שבעקבות תקנת חכמים כמובן לצורך תיקון העולם , אדם זה יחוייב בכרת ? זאת דעת רבא בלבד (נפסק כך להלכה ברמבם מעשה הקרבנות יח,יד אבל הכס"מ במקום חולק וסובר שהנפק"מ היחידה היא לגיזותיה ונשאר בצ"ע) , מאין העוצמה המבהילה הזאת ?
אמנם במקום אחר מביא הרמב"ם (קרבן פסח ו,ו) "יבוא עשה שיש בו כרת, וידחה איסור של דבריהם" היינו כוח דברי חכמים (כמעט ו)עומד כנגד מעשה הענוש כרת.
האם הדברים נובעים מהרצון להזהיר את העולם כנגד עוון הגזל המקטרג על עם ישראל ?","539","","3004","True","True","False","","886","81.218.132.64","0","0","גיטין|נה ע"ב",""),new Message("43042","43038","אין צורך ברצון להזהיר","07/02/16 11:49","כח שבט","תשע"ו","11:49","דוד כוכב","היות שהפקר בית דין הפקר הבהמה כבר שלו גם מהתורה.","125","","3004","True","True","False","","133","95.86.89.112","0","43038","גיטין|נה ע"ב",""),new Message("43043","43042","מה נעשה עם דברי הכס"מ","07/02/16 11:51","כח שבט","תשע"ו","11:51","אבי גרינבלט","שחולק על הרמב"ם , משמע שאינה שלו לענין לחייבו כרת והפסיקה הקובע שיאוש לבד אינו קונה ?","539","","3004","True","True","False","","86","81.218.132.64","0","43038","גיטין|נה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);