var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42811;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","6")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42811","0","בער"ה, האם זו התרת נדרים או רק "כאילו"?","17/01/16 22:08","ז שבט","תשע"ו","22:08","אליצפן",""איבעיא להו: צריך לפרט את הנדר, או אינו צריך?
רב נחמן אמר: אינו צריך,
רב פפא אמר: צריך.

פוסק השו"ע (יורה דעה הלכות נדרים סימן רכח סעיף יד): "קודם שיתירו צריך שיפרט להם הנדר והסיבה שבשבילה נדר. ואם לא פרט, אין התרתן התרה.

אז עושים בערב ר"ה התרת נדרים כשהנוסח הוא: "וְהִנֵּה מִצַּד הַדִּין, הַמִּתְחָרֵט וְהַמְבַקֵּשׁ הַתָּרָה, צָרִיךְ לִפְרוֹט הַנֶּדֶר, אַךְ דְּעוּ נָא רַבּוֹתַי, כִּי אִי אֶפְשָׁר לְפוֹרְטָם, כִּי רַבִּים הֵם. וְאֵין אֲנִי מְבַקֵּשׁ הַתָּרָה עַל אוֹתָם הַנְּדָרִים שֶׁאֵין לְהַתִּיר אוֹתָם, עַל כֵּן יִהְיוּ נָא בְעֵינֵיכֶם כְּאִלּוּ הָיִיתִי פוֹרְטָם:

האם זו התרת נדרים או רק "כאילו"?","502","","3024","True","True","False","","1159","85.64.4.239","0","0","גיטין|לה ע"ב",""),new Message("42812","42811","בכאילו אבל לא "רק"","17/01/16 22:29","ז שבט","תשע"ו","22:29","אור חדש","בקצרה נציין שכנראה היסוד הינו לתת תחושה של "דף חלק" ואפשרות להכנס נקיים בהרגשה הפנימית לימי הדין והסליחה","458","","3024","True","True","False","","107","84.228.35.24","0","42811","גיטין|לה ע"ב",""),new Message("42816","42811","ואולי תשובה נוספת","18/01/16 09:31","ח שבט","תשע"ו","09:31","אבי גרינבלט","הש"ך הביא אחת בשם הפרישה ואחת מדיליה
מובא ביו"ד רכח,יד ס"ק כה","539","jpg","3023","True","True","False","","114","81.218.132.64","0","42811","גיטין|לה ע"ב","0-jpg"),new Message("42813","42812","מה זה תרפיה פסיכולוגית?","18/01/16 07:20","ח שבט","תשע"ו","07:20","אליצפן","ככה אתה מבטל במחי יד מנהג של דורות.","502","","3023","True","True","False","","158","85.64.4.239","0","42811","גיטין|לה ע"ב",""),new Message("42814","42813","הכל או לא כלום","18/01/16 08:46","ח שבט","תשע"ו","08:46","דוד כוכב","יצאת מנקודת הנחה שהחולקים סוברים שהכל או לא כלום.
אבל טעם דעת המצריך שיפרוט הנדר אינו משום שללא הפירוט אין זו הפרה, אלא משום טעם צדדי - משום מילתא דאיסורא. לכן במקום שאי אפשר כי אינו זוכרם אין הפירוט מעכב.
וכך כתוב בקובץ המצורף.

תירוץ נוסף בקובץ המצורף להודעה הבאה.","125","jpg","3023","True","True","False","","193","95.86.113.110","0","42811","גיטין|לה ע"ב","0-jpg"),new Message("42815","42813","תירוץ נוסף","18/01/16 08:47","ח שבט","תשע"ו","08:47","דוד כוכב","","125","jpg","3023","False","True","False","","150","95.86.113.110","0","42811","גיטין|לה ע"ב","0-jpg"),new Message("42817","42816","י"כ, וברשותו: להלן כל סימן רכח, ס"ק כה","18/01/16 11:37","ח שבט","תשע"ו","11:37","אשבח","בש"ך יורה דעה יש הבאת ראיה מדף לה: שפירוט הנדר צריך שיכלול את סיבת הנדר, לוודא שאכן הייתה לו סיבה להצדיק נפשו ועוד.


כה
והסיבה שבשבילה כו' - ומהתימה דלא ראיתי נוהגין כן אפי' מרבנן דייקי ובאמת שבש"ס ופוסקים לא נזכר שצריך שיפרט הסיבה כו' אבל לרש"י ורשב"א וב"י דס"ל הכי קשיא ונראה משום דרוב הנדרים שבאים לפני חכם הן שנדר להתענות או שלא לאכול בשר ולשתות יין וכיוצא בהן דברים שהם לסגף נפשו וסבתן מסתמא ידוע שנדר בשביל להצדיק נפשו מ"ה אין רגילין לשאול על סבתן משא"כ כשנדר אדברים אחרים כגון שלא יהנה לחבירו שצריך שידע סבתם עכ"ל פרישה ומ"ש ובאמת שבש"ס ופוסקים כו' ליתא דמה דאיתא בש"ס ופוסקים צריך לפרט הנדר היינו שיפרש הסיבה כדמוכח בהשולח (דף ל"ה ע"ב) ובבכורות (סוף דף מ"ה) ע"ש בש"ס ופוסקים גם ליישובו עדיין ק' דהא אין נוהגין לפרש הסבה בשום נדר ועוד לדבריו מכ"ש דיש לפרט הסבה דדלמא לא היתה כוונתו להצדיק נפשו ואנו חושבין דכונתו היתה להצדיק נפשו גם בש"ס ופוסקים משמע דבכל נדר צריך לפרט אלא נראה דמאי דאמרינן צריך לפרט הנדר חובת הנודר הוא ולא שהחכם צריך לשאול על זה ומי שאינו מפרט הסבה היינו משום שנדר בסתם מבלי סבה ומי שנדר מחמת סבה ואינו מפרש באמת עון הוא בידו ואין מביאין ראיה מן השוטים:","507","","3023","True","True","False","","192","79.176.81.249","0","42811","גיטין|לה ע"ב",""),new Message("42822","42816","כלומר מדבריו שכל ההתרה זה בכאילו","18/01/16 17:08","ח שבט","תשע"ו","17:08","אליצפן","כי את הנדרים האמיתיים שנדר אין מתירים "כי אי אפשר להתירם".","502","","3023","True","True","False","","172","85.64.4.239","0","42811","גיטין|לה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);