var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42777;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42777","0","גילוי דעת בגט","16/01/16 22:20","ו שבט","תשע"ו","22:20","גיל ושמחה",""...דההוא דאמר להוא: אי לא אתינא עד תלתין יומא, להווי גיטא. אתא ופסקא מברא. אמר להו: חזו דאתאי! חזו דאתאי! ואמר שמואל: לא שמיה מתיא".

כמדומני שמעשה זה הובא עוד קודם לכן במסכת "גיטין" וא ולי גם במקומות אחרים בש"ס. בכל מקרה הרקע למעשה לא מובא בשום מקום.

השאלה היא: האם מדובר כאן במי שנסע למדינת הים ולא רצה להשאיר את אשתו עגונה, אם לא יחזור? אם כן, מדוע הורה שמואל ש"לא שמיה מתיא"? הרי פשיטא שלא הייתה כוונתו לגרש אותה באמת אלא רק רצה למנוע מאשתו שתישאר עגונה במקרה שלא יחזור מסיבה כלשהי ולא ייצור קשר עמה. מאידך גיסא אם נניח באמת התכוון לגרש אותה, אלא שלפני כן רצה לפוש מעט באילת, וזה שביקש להמתין 30 יום עד מתן הגט, "לצעוריה נפשא" רצה ולכן מובנים דברי שמואל ש"לא שמיה מתיא", כי באמת הוא לא שב אליה ממש וקריאתו: "חזו כי אתאי!" לא הייתה אלא להוסיף על צערה ולעכב את גיטה עוד.","363","","3027","True","True","False","","922","5.22.134.236","0","0","גיטין|לד ע"א",""),new Message("42780","42777","בסופו של דבר קובע ניסוח התנאי, לא הכוונה","16/01/16 23:37","ו שבט","תשע"ו","23:37","דוד כוכב","","125","","3027","False","True","False","","147","95.86.113.110","0","42777","גיטין|לד ע"א",""),new Message("42785","42780","תנאי וכוונה","17/01/16 13:12","ז שבט","תשע"ו","13:12","גיל ושמחה","השאלה נשארה במקומה ללא תשובה.
אם התנאי היה כדי להציק לה, אז הנה הוא התקיים. רק אם התנאי נועד למנוע מצב של עגינות בהיעדר ידיעה על מצב הבעל, הרי גם אם התקשר אליה מחו"ל והודיע שהוא קיים, אין זהב התנאי האמיתי שאותו התנה הבעל.","363","","3026","True","True","False","","188","5.22.134.236","0","42777","גיטין|לד ע"א",""),new Message("42790","42785","דברים שבלב אינם דברים","17/01/16 14:08","ז שבט","תשע"ו","14:08","דוד כוכב","לא חשוב מה היתה כוונתו ומטרתו של הבעל. חלות הגט תלויה במראה עיני העדים ובשמיעת אזנם. על פי לשון התנאי - הגט מתקיים אם הבעל לא הגיע, נקודה. ואין הדבר תלוי לא בשום כוונה נסתרת ולא באונס.","125","","3026","True","True","False","","174","95.86.113.110","0","42777","גיטין|לד ע"א",""),new Message("42799","42790","דברים שבלב","17/01/16 16:09","ז שבט","תשע"ו","16:09","גיל ושמחה","מדוע רק בלב?
עינינו ראו שבני הזוג חיו מאז ומתמיד באידיליה וללא שום חיכוך ביניהם.
אוזנינו שמעו שהבעל אמור היה לצאת למדינת הים וכל כוונתו הייתה למנוע עגינות מאשתו.
עינינו רואות ואוזנינו שומעות שעתה, עם שובו של הבעל, שני הצדדים אינם מעונינים בגט. האין זה ביטול מובהק?
תשובתך הייתה נכונה, לו היינו רואים שהשלום איננו מצוי בבית בני הזוג ועל כן איננו צריכים לבחון את הלב כי המעשים אומרים "דורשני".","363","","3026","True","True","False","","165","5.22.134.236","0","42777","גיטין|לד ע"א",""),new Message("42803","42799","יש הגיון בדבריך","17/01/16 19:46","ז שבט","תשע"ו","19:46","דוד כוכב","אולם הגיון זה אינו מספיק.
כאשר יש גם הגיון וגם הבעל עשה מעשה לגלות את דעתו, נחלקו אביי ורבא אם גלוי דעתא בגיטא מילתא היא.
אבל כאשר יש הגיון אך ללא גילוי מעשה של הבעל עצמו, גם רבא מודה שלא ניתן להחיל תוקף לגט תוך סמך על ספקולציות, גם אם יש בהן סבירות.","125","","3026","True","True","False","","200","95.86.113.110","0","42777","גיטין|לד ע"א",""),new Message("42805","42803","השערות","17/01/16 20:27","ז שבט","תשע"ו","20:27","גיל ושמחה","בוודאי התכוונת למילה זאת (עברית קשה שפה... ).
למיטב הבנתי אכן זאת הייתה הסיבה. אך אילו היה הבעל אומר מפורשת: הגט מבוטל, גם אביי היה מודה, שהתנאי הוא תנאי, אך כיוון שהגט טרם נתן תוקף לגירושין בפועל צריך היה אמירה מפורשת לדעת הכל או לפחות גילוי דעת לדעת רבא כדי לבטל את התנאי.","363","","3026","True","True","False","","207","5.22.134.236","0","42777","גיטין|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);