var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42557;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42557","0","כתיבה ע"י קרעים","31/12/15 20:46","יט טבת","תשע"ו","20:46","אור חדש","איתמר עדים שאין יודעים לחתום רב אמר מקרעין להם נייר חלק וממלאים את הקרעים דיו
מידע מעניין:
עלות ספר תורה נובעת משני גורמים: מחיר יריעות כ 10000ש"ח + שווי תיק- תלוי בנוסח
ועלות סופר-עשרות אלפי שקלים בגלל ש"הוא עובד במשך חודשים על הכתיבה"
מתברר שבתקופה האחרונה סופרי הסתם משתמשים בשבלונות (עפ"י העקרון של רב אצלינו) שחוסכות המון זמן ודאגה של העתקה נכונה וכך זמן הכתיבה הצטמצם משמעותית
המחיר- לא.
למעשה בימנו לצורך כתיבת ס"ת צריך מיומנות פשוטה של מילוי חור שבלונה בדיו ואם קהילה רוצה ס"ת מהודר וחדש, די לה לגייס כסף ליריעות ואז ניתן לחלקן לחברי הקהילה שימלאו השבלונות בזמנם הפנוי ובכך יהיו שותפים פעילים במצווה מחד וידאגו לס"ת מהודר לקהילה במחיר של פחות מ20000 ש"ח מאידך!","458","","3045","True","True","False","","899","95.86.124.230","0","0","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42558","42557","לא שמעתי על אף סופר שעובד עם שבלונות","01/01/16 09:29","כ טבת","תשע"ו","09:29","Almuaddib","הסיפור של שבלונות ממשי ישן, ולמיטב זכרוני לא מקובל.","107","","3044","True","True","False","","115","84.228.250.138","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42568","42557","ורק להבהיר: הצעתך פסולה מבחינה הלכתית","01/01/16 11:49","כ טבת","תשע"ו","11:49","Almuaddib","קהילה שתעשה כהמלצתך - תחזיק בספר תורה פסול.

(לטובת מי שקוראים בעיקר כותרות)


ואם תרצה, תוכל להרחיב בהבדל בין דיני כתיבת ספר תורה, לבין ההקלות בחתימת עדים על גט, דעת ר"א בחתימה כזו, ואכמ"ל.","107","","3044","True","True","False","","169","84.228.250.138","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42618","42557","בלתי אפשרי טכנית (וגם הלכתית)","04/01/16 06:58","כג טבת","תשע"ו","06:58","אלף בית רשי","ובכן הקלפים לא ישרים ממש כך שאי אפשר להניח שבלונות בלי שיהיה נזילות מכל הצדדים,
ויש כאן קצת בילבול בין מה שמתפרסם ברחוב שיש שבלונות,
אני באופן אישי כותב ספרי תורה על שולחן אור אפשר לראות כאן ומשתמש עם "שבלונה" של הדפס על ניר פרגמנט של ס"ת מעומד בתוכנת מחשב והריני כותב באופן רגיל על הקלף כנגד האור של האותיות שהודפסו בנגטיב, אולי אעלה תצלום בעז"ה מחר","278","","3041","True","True","False","","397","24.201.226.110","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42622","42557","ההבדל בן גט לשאר שטרות","04/01/16 11:22","כג טבת","תשע"ו","11:22","אור חדש","אומנם שיטת רב ברורה שכתיבה בתוך שבלונה שמה כתיבה וכן תניא כוותיה אך רשב"ג הגביל עניין זה לגט בלבד משום 'עיגונא' ואסר פתרון כזה בשאר שטרות, אולי ממילא אסור גם בסת"ם?
ובכן להבנת ההבדל בין גט לשאר שטרות צריך להבין שאלת הירושלמי כמובא בתוס' ד"ה מקרעין בדף ט: ששאל היר' "והלא כתב ראשונה הוא" ופי' התוס' ואין יכול הגט להתקיים בחותמיו ומשני כשהרחיב להם הקרעים והעדים אין ממלאים לגמרי כל רוחב הקרע"
לדעתי חייבים לבאר שכיוון שאין לעדים הללו כתב יד אותנטי ולא כתבו לפני חתימה זו מעולם הרי שכתב חתימה זה כלל אינו נכנס בגדר "חתימת עדים" שאין דבר המקשר בין העד ל'חתימתו' וע"כ פשוט שיש לפסול חתימה כזו בשאר שטרות הזקוקים לעדות על ממון
אבל בגט וכ"ש בס"ת עניין הקיום לא נצרך (בגט וויתרנו משום עיגונא) אפשר לחתום כך רק שלירושלמי צריך שבגט יהיה קצת מגע אישי של העדים בכתיבה זו אך ברור שאין צורך בזה בס"ת","458","","3041","True","True","False","","152","37.26.147.155","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42559","42558","הכוונה לשבלונת פלסטיק עם חורים","01/01/16 09:37","כ טבת","תשע"ו","09:37","אור חדש","הכתיבה לחלוטין נעשית ע"י הכותב אלא שאין לו אפשרות (כמעט) לטעות ולכן הכתיבה מהירה לאין שיעור וניתנת למעשה להעשות ע"י כל זכר מעל גיל מצוות ללא הכנה מרובה מדי","458","","3044","True","True","False","","108","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42560","42559","יש לך הוכחה להאשמה החמורה שלך מלמעלה?","01/01/16 09:39","כ טבת","תשע"ו","09:39","Almuaddib","","107","","3044","False","True","False","","111","84.228.250.138","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42561","42560","במה האשמתי ואת מי?","01/01/16 09:41","כ טבת","תשע"ו","09:41","אור חדש","תאור המציאות נעשה בעקבות שיחה עם שני אנשים הבקיאים בתחום, כמבואר בדבריי אין שום בעיה הלכתית בכתיבה של אדם המסתייע ביריעת פלסטיק שלא לטעות בכתיבתו.
אין הכוונה לשימוש בשבלונות להדפסה וכד' שבזה יש פוסלים.","458","","3044","True","True","False","","94","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42562","42561","כתיבה באמצעות שבלונות פסולה","01/01/16 10:05","כ טבת","תשע"ו","10:05","Almuaddib","ראה, למשל, את מראי המקומות בתחתית התשובה.","107","","3044","True","True","False","","129","84.228.250.138","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42564","42561","אינני מבין","01/01/16 10:30","כ טבת","תשע"ו","10:30","עלי","כתיבה נעשית בד"כ באמצעות מכשירי כתיבה, עט, עפרון, וכדו'. מה לי אם היא נעשית כך או ע"י מכשיר אוטומטי, הרי לא מהיד נשפך הדיו אלא מהכלי, כל העניין הוא רק שתנועת היד שופכת מפזרת את הדיו מהכלי על פני הגליון ומכוונת ומודעת. במכשיר אוטומטי אין שום תנועת יד מעבר ללחיצה על כפתור הפעלה. ברם אף כי אינני יודע אם ההשוואה ראויה, גם הקב"ה כתב על הלוחות ואצלו 'הוא אמר ויהי' ואם כן אפילו משהו גשמי לא היה ובכ"ז נחשב לכתיבה, אם כן מדוע שאצל האדם לא יהיה כן ג"כ, שאף בדיבורו תצא פקודה ממוחשבת לביצוע אוטומטי ?
ואמנם לפי סוגייתנו כתיבה באמצעות קרעים אינה לכתחילה אלא דיעבד במקרה והעדים אינם יודעים לכתוב ולחתום, אך הרי בוידוי מעשרות תקנו חכמים שכולם יקראו לפניהם, גם אלו שיודעים, כדי שלא לבייש מי שאינו יודע, ואם כן גם בשטרות וגטין אפשר היה לעשות כן.
ואם כן לגבי כתיבת ס"ת ניתן היה להדפיס ס"ת אוטומטית ולחסוך מאד. נראה שהסיבה שאין עושים כך היא בעיקר בגלל בעיית הכוונה בכתיבה, האין זאת ?","209","","3044","True","True","False","","200","194.114.146.227","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42563","42562","ייתכן ולא הבנתי במדוייק דבריהם","01/01/16 10:10","כ טבת","תשע"ו","10:10","אור חדש","וכוונתם היתה לאופן המבואר להתר
מצד שני לא הבנתי כלל המשפט "אלא הוא צובע מעט גם על צידי השבלונה, ובאופן זה כל החלק הריק שבתוכה מתמלא במהירות. באופן זה, גבולות האות נעשו שלא על ידי מעשה כתיבה אלא באמצעות שפיכת דיו"
הרי כל כתיבה היא ע"י שפיכת דיו עד מקום מסויים?!?

ייתכן שההוראה שמצאת לא התקבלה בעולם סופרי הסת"ם, כפי שגם ניתן להבין מלש' השאלה "והאם אין בזה משום חולשת הדור?"
והתשובה: "בנוגע לשקפים בכתיבת סת”ם יש להבחין בין שני סוגים: האופן הנפוץ, הוא"
כלומר ברור למשיב שגם האופן השני קיים","458","","3044","True","True","False","","127","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42567","42563","כמעט כולם אסרו, מה אינך מבין?","01/01/16 11:43","כ טבת","תשע"ו","11:43","Almuaddib","הרב אלישיב, הרב וואזנר, הרב עובדיה יוסף...

ה"פטנט" הזה שאתה מדבר עליו עם גליון פלסטי, כבר היה בעבר על משי, וכבר פסקו עליו כל מי שאני מכיר לאסור.

חיפוש קצר באינטרנט, ותמצא - אפילו בלי פרוייקט השו"ת - תשובות רבות של רבנים רבים, שכולם אסרו.

ושוב אני חוזר על שאלתי מלמעלה: יש בידך מידע שעל בסיסו אתה מוציא שם רע על סופרי הסת"ם?



ראה ריכוז תשובות, במיוחד לעצלים","107","","3044","True","True","False","","142","84.228.250.138","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42565","42564","לא הבנתי מה שאלתך","01/01/16 10:40","כ טבת","תשע"ו","10:40","אור חדש","","458","","3044","False","True","False","","111","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42569","42568","ובירושלמי","01/01/16 15:23","כ טבת","תשע"ו","15:23","דוד כוכב","חידושי הרמב"ן מסכת גיטין דף כ ע"ב:
"ובירושלמי: 'וכתב ולא מטיף ר' יוחנן בר' שלום ורבי מתניא חד אמר בשלא עירב את הנקודות וחרנא אמר אפילו עירב את הנקודות', ואלו בס"ת דבר ברור הוא שאפילו עירב את הנקודות אין זה כתב".","125","","3044","True","True","False","","148","95.86.92.222","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42575","42569","הצעתי שונה ממה שהבאתם","02/01/16 20:16","כא טבת","תשע"ו","20:16","אור חדש","אין כוונתי "להדפיס" נקודות אלא לכתוב כתיבה גמורה על העור בתוך החורים של השבלונות (שהם לא רק יוצרים את גבול האות אלא מנוקבים לגמרי.
אינני מבין למה לא עלה רעיון זה עד הנה","458","","3043","True","True","False","","108","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42576","42575","מה נפשך","02/01/16 21:28","כא טבת","תשע"ו","21:28","דוד כוכב","אם מדובר בסופר סת"ם הכותב כדרכו ברווחי השבלונה, אין צורך בשבלונה, מספיק שולחן אור המראה בבהירות מה והיכן לכתוב ומונע בכך טעויות. זה מקובל והחיסכון בזמן ובמחיר אינו כה דרסטי.

ואם מדובר במריחת הדיו על השבלונה כך שהדיו יימרח רק ברווחי השבלונה, כבר נכתבו לאחרונה כמה פסקים בשם פוסקי הדור ומאמרים הפוסלים זאת בחריפות רבה. וגם ממילא צריך אחר כך לחבר את הרווחים באותיות סמך ומם סתומה. ויש גם בעיה בקידוש השמות, קידוש כללי לשמות אין בו משום זה קלי ואנווהו כדרישת הגמרא.","125","","3043","True","True","False","","179","95.86.92.222","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42577","42575","הצעתך היא בדיוק מה שנפסל על ידי הפוסקים","02/01/16 21:41","כא טבת","תשע"ו","21:41","Almuaddib","קרא את המקורות שהובאו, במקום להגיב בלי לקרוא.","107","","3043","True","True","False","","119","77.125.154.188","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42578","42576","ההצעה הינה לאנשים שלא התמחו בכתיבת סתם","02/01/16 21:45","כא טבת","תשע"ו","21:45","אור חדש","אנשים כאלה יעברו עם קולמוס על הרווחים לפי סדר האותיות ועם כל הכוונות הרצויות וכך הקהילה תשיג ס"ת שאין לחשוש בו להדפסה פסולה וכד' ובמחיר עלות של החומרים בלבד","458","","3043","True","True","False","","133","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42584","42578","זה לא מה שכתבת למעלה!","02/01/16 22:16","כא טבת","תשע"ו","22:16","Almuaddib",""למעשה בימנו לצורך כתיבת ס"ת צריך מיומנות פשוטה של מילוי חור שבלונה בדיו ואם קהילה רוצה ס"ת מהודר וחדש, די לה לגייס כסף ליריעות ואז ניתן לחלקן לחברי הקהילה שימלאו השבלונות בזמנם הפנוי ובכך יהיו שותפים פעילים במצווה מחד וידאגו לס"ת מהודר לקהילה במחיר של פחות ..."","107","","3043","True","True","False","","163","77.125.154.188","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42589","42578","אין בכך תועלת","03/01/16 01:48","כב טבת","תשע"ו","01:48","דוד כוכב","גם כדי לדעת להחזיק קולמוס ולעבור איתו נחוצים הכשרה מעשית ולימוד ההלכות.
כתיבת סופר סת"ם מהירה בהרבה מהעברה שכזו.
אלפי שעות עבודה אינם בחינם גם למי שאינו סופר סת"ם .
לצורך התגים והמקומות הדקים באותיות אין די ב'לעבור עם הקולמוס'.","125","","3042","True","True","False","","183","95.86.92.222","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42585","42584","כבר כתבתי שכנראה טעיתי בהבנת הדברים","02/01/16 22:24","כא טבת","תשע"ו","22:24","אור חדש","כלומר כשבני שיחי דיברו על שבלונה שבה משתמשים הסופרים כוונתם הייתה בעצם לשקף
אני מציע הצעה (שהיא כנראה) חדשה בעולם והיא שבלונה עם חור כצורת האות כך שכל אחד יוכל לצייר צורת האות כהלכתה בלא לימוד מקדים
האמת שאינני מבין למה לא עשו זאת עד היום, לדעתי זה כן עשוי להקל בהרבה על הסופר יחסית לשיטת ההעתקה בשולחן אור","458","","3043","True","True","False","","108","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42620","42618","כנראה לא הבנת","04/01/16 09:44","כג טבת","תשע"ו","09:44","אור חדש","הצעתי הינה שהכותב יכתוב בקולמוס (או עט נובע עם דיו כשרה) בתוך החורים. במקרה כזה כידוע לך אין נזילות וכן ברור לי שגם אין בעיה הלכתית","458","","3041","True","True","False","","132","37.26.147.251","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42633","42620","הבנתי גם הבנתי","04/01/16 14:59","כג טבת","תשע"ו","14:59","אלף בית רשי","בקולמוס לא שייך , אולי בעט נובע שייך אבל עדיין יהיה קשה לדייק בהתאמת שבלונת חורים לשירטוט ואם מדובר באדם חסר ניסיון אין סיכוי לביצוע כזה כדבר כהלכה","278","","3041","True","True","False","","206","24.201.226.110","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42623","42622","לצערי אתה שוב טועה","04/01/16 11:34","כג טבת","תשע"ו","11:34","Almuaddib","על סמך מה אתה טוען שלשיטת רב כתיבה בתוך שבלונה שמה כתיבה?

רב קבע הלכה לגבי חתימת עדים.","107","","3041","True","True","False","","153","82.81.160.69","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42624","42623","ראה לשון הירושלמי","04/01/16 12:25","כג טבת","תשע"ו","12:25","אור חדש","","458","","3041","False","True","False","","105","37.26.147.251","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42626","42624","חוששני שאינני מוצא טענתך גם בירושלמי","04/01/16 13:21","כג טבת","תשע"ו","13:21","Almuaddib","היכן רב מתיר כתיבה כדבריך, בירושלמי?","107","","3041","True","True","False","","115","82.81.160.69","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42627","42626","בבקשה","04/01/16 14:21","כג טבת","תשע"ו","14:21","אור חדש","רב דיבר על מילוי דיו בחור השבלונא (כך ביארו הראשונים מלבד רש"י וכך הפשט ראה בתוס')
על עניין זה אומר הירושלמי שזה "כתיבה ראשונה"
מ.ש.ל

מניין לך להמציא שקולמוס הנע בתוך גבולות איננו פועל כתיבה אלא משהו אחר, וכן מהו אותו דבר אחר שעושה הקולמוס???","458","","3041","True","True","False","","121","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42628","42627","איפה הירושלמי "אומר" את טענתך?","04/01/16 14:33","כג טבת","תשע"ו","14:33","Almuaddib","אודה לך מאד אם תוכל לצטט את המקור שאתה טוען לקיומו.


אני כבר מניח ומוותר לך שרב כלל לא מצוטט בנושא זה בירושלמי.","107","","3041","True","True","False","","143","209.88.198.77","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42629","42628","לקחתיו מתוד"ה מקרעין ט ע"ב","04/01/16 14:39","כג טבת","תשע"ו","14:39","אור חדש","להלן ציטוט דברי התוס':
מקרקעין להם נייר חלק. פי' בקונט' מסרטין אע''ג דחקיקה חשיבה כתיבה כמו כתב ע''ג טבלא ופינקס הכא לא חשיב כתב ע''ג כתב דפסלינן בפ''ב (לקמן דף יט.) דאין כאן כתיבה גמורה אלא שרושמין קצת כדי לחתום עליו עדים ועוד דאפי' דיו על גבי סיקרא חשיבא לקמן בפ''ב (גז''ש) כתב לענין שבת אע''פ שהסיקרא לבדה היא כתב
אבל לשון מקרעין לא משמע כפי' הקונט' דהוה ליה למימר מסרטין ור''ח פי' שלוקחין נייר חלק ומקרעין עליו שמות העדים מעבר לעבר ומשימין אותו על קלף שהגט כתוב בו ובאין העדים וממלאים את הקרעים דיו ונכרת הכתיבה ע''ג הגט
בירושלמי פריך "והלא כתב ראשונה הוא" פירוש ואין הגט יכול להתקיים בחותמיו ומשני כשהרחיב להם את הקרעים והעדים אין ממלאין לגמרי כל רחב הקרע:

אם הבנתך בדברי התוס' שונה משלי אשמח לקרוא על כך
לשאלתך "מה לירושלמי ולדברי רב?" התשובה פשוטה- ישנה ברייתא ארצישראלית כדבריו, ועליה כנראה שואל הירושלמי שאלתו.","458","","3041","True","True","False","","124","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42630","42629","אתה טועה שוב, גם בתוספות","04/01/16 14:44","כג טבת","תשע"ו","14:44","Almuaddib","מה שאתה טוען שכתוב בירושלמי - לא כתוב בו כלל.

ודאי לא בשם רב.

ואפילו מי שמתיר להחתים כך עדים - רבי יוחנן - לא עוסק כלל בכתיבת השטר עצמו, אלא בחתימת העדים - בדיוק כמו דברי רב בבבלי.


ושים לב, גם הציטוט בתוספות, שהוא לא לפי נוסח הירושלמי שלנו, כלל לא עוסק בכתיבה, אלא בחתימה, ובדיוק כפי שהערתי לך למעלה, על דברי רב.

לצערי - שוב אתה טועה, ומוסיף מהרהורי לבך דברים שלא כתובים.","107","","3041","True","True","False","","129","82.81.160.69","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42631","42630","רק ציטטתי דברי התוס'","04/01/16 14:50","כג טבת","תשע"ו","14:50","אור חדש","ייתכן ויש לך גרסא שונה משל התוס בירושלמי אבל זה וודאי לא קושיה על לימודי מדברי התוס'
כפי שציינתי לעיל המקור לפתרון הקרעים הינו ברייתא שמופיע בה רשב"ג וזה וודאי קדום גם לרב וגם לר' יוחנן, פתרון זה נראה שהתקבל להלכה בבבלי אצלינו.
וודאי ששיטת "קריעת קרעים אינה אמצעי לכתיבת הגט, הרי מי שיודע ליצור השבלונא יכל פשוט לכתוב הגט בלא להסתבך וכלל לא עלה הדיון איך כותבים גט שהרי פשוט שנכתב ע"י סופר בקי
הדיון הוא על כתיבת החתימה שיכולה להתבצע בגיטין דוקא ע"י אנשים שלא יודעים לכתוב, ולא מפני שלא צריך "כתיבה" בחתימה" אלא מפני שגם כתיבה שלא יכולה להתקיים עובדת בגיטין מפני חשש עיגון.","458","","3041","True","True","False","","151","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42632","42631","אתה שב ומבלבל בין חתימת עדים לבין כתיבה","04/01/16 14:54","כג טבת","תשע"ו","14:54","Almuaddib","גם התוספות, גם רבי יוחנן בירושלמי וגם רב בבלי - עליו ניסית להישען - כולם עוסקים בעדים שאינם יודעים לחתום.

משום מה, אתה שב ומתעקש לאחוז בקרנות הטעות שלך, כשאינך מוכן להודות בה. יש קולות מסויימות בחתימה, כפי שראינו גם בסוגיה. אתה מתעקש לקחת את מה שנאמר לגבי חתימת עדים שאינם יודעים לחתום - ולהשליך מזה על כתיבה של נוסח הגט עצמו.

סהדי במרומים, אין לי מושג איך הצלחת להבין את דברי רב כך כך עקום, לייחס את זה גם לירושלמי - שם זה כלל לא רב, וכל זה תוך עיוות דברי התוספות שגם הם מצטטים לגבי חתימה ולא לגבי כתיבת השטר.","107","","3041","True","True","False","","124","82.81.160.69","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42634","42632","אניח דעתך","04/01/16 14:59","כג טבת","תשע"ו","14:59","אור חדש","מעולם לא טענתי שהירושלמי, רב ,ריו"ח, או התוס' דנו באפשרות לכתוב גט ע"י שבלונא (קרעים)
ע"כ קושיותיך פורחות באויר בלא מנוח לכף רגלן וכדאי לך לשחררן לחופשי.

רק הבהרה:
הברייתא ובה רשב"ג ואחריה רב בבבל וריו"ח בא"י הסכימו כולם שכתיבת חתימה על גט שם כתיבה לה וע"כ הגט כשר שהרי עדיו כשרים!
מהעקרון הנ"ל למדתי שגם אם היה רוצה העיקש לטעון (בלא שום מקור לדבריו) ש" "אין זה דרך כתיבה" כשכותב בתוך שבלונא" הרי שמוכח מסוגייתנו שזה כן דרך כתיבה ומש"ל","458","","3041","True","True","False","","126","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42635","42633","כנראה שאינך בקי בטכנולוגיה החדשה","04/01/16 15:02","כג טבת","תשע"ו","15:02","אור חדש","ראה כאן מה ניתן לעשות עם שבלונת חורים, לדעתי ההצעה שלי תפתור בעיית הזיופים שהרי כ"א ידע מה מקור כתב הסת"ם שבידו
וסליחה על הפגיעה בפרנסתך","458","","3041","True","True","False","","124","84.228.112.64","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42637","42634",""אומנם שיטת רב ברורה שכתיבה בתוך שבלונה"","04/01/16 16:18","כג טבת","תשע"ו","16:18","Almuaddib","כתבת את דבריך במפורש לעיל, אתה יכול להכחישם - אבל הם כאן מולנו, כמו שאר הטעויות שאתה בודה מלבך בכל הדיון הארוך הזה.

הנה:


"אומנם שיטת רב ברורה שכתיבה בתוך שבלונה שמה כתיבה וכן תניא כוותיה".



במפורש טענת, וכעת אתה חוזר בך על ידי כך שאתה כותב כי "מעולם לא טענתי שהירושלמי, רב ,ריו"ח, או התוס' דנו באפשרות לכתוב גט ע"י שבלונא ..."


ואני איני יודע למי להאמין, לדבריך הקודמים או לאלו המכחישים אותם.","107","","3041","True","True","False","","189","77.125.141.131","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42636","42635","אוי כמה שאתה לא מבין ","04/01/16 15:19","כג טבת","תשע"ו","15:19","אלף בית רשי","אכן צריך מומחיות גדולה והבנה בסת"ם בקלף כדי לעשות כזה דבר, ואני מכיר ענין זה מקרוב ואף השתתפתי בהתייעצות אינטרנטית עם ראשי מכון משמרת סתם באמריקא ועזרתי במציאת זייפן ס"ת, ובאמת קלף למזוזות שיטחו יותר קטן והשירטוט די מדויק, הצעתך היה לספר תורה ומידיעה זה כמעט בלתי אפשרי, כל שכן לתת לחברי קהילה לכתוב ללא שום ידע מוקדם זה נשמע הזוי או חלומות באספמיה, בכל מקרה פרנסתי לא תיפגע כי אחרי שהם יכשלו הם ירוצו להסיג ספר תורה ויפנו רק למומחים","278","","3041","True","True","False","","229","24.201.226.110","0","42557","גיטין|יט ע"א",""),new Message("42638","42637","אתן לך פרס כספי אם תמצא סתירה בין דבריי","04/01/16 16:26","כג טבת","תשע"ו","16:26","אור חדש","","458","","3041","False","True","False","","110","84.229.167.223","0","42557","גיטין|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);