var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42191;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42191","0","5 הערות לדף מד","10/12/15 11:14","כח כסלו","תשע"ו","11:14","המכריע","מד.

א. מידריד ונפיק. מרש"י נראה שגרס מידדי ונפיק.

ב. לא יצא בצבא למה לי לעבור עליו בתרי לאוין. לכאורה הכוונה שאם סיפק מים ומזון וכדומה עבר רק בלא דולא יעבור אבל אם הלך למלחמה ממש עבר גם בלא ייצא לצבא.

קצת יל"ע אם כפוהו על כך, האם הכופים עוברים בלאוין אלו, או דהלאו תלוי רק בו עצמו, והכופים אינם אלא אונסים אדם לעבור עבירה באונס.

ג. ר' יוסי אומר אלמנה לכה"ג וכו'. להלן בעמ' ב' מבואר ברש"י דהיינו שנשאן, והיינו כמבואר לעיל דבקידושין אכתי אינו בעל עבירה.

ד. בעקיבו של עם. קצ"ב מנא להו להמשיך כך כהוספה על לשון המקרא, ללא שום הכרח.

מד:

ה. אבל במלחמת מצוה אפי' חתן וכו'. ולהלן מבואר דכדי שלא יבואו עליהם גויים, נחלקו אם להגדיר מצוה או רשות, ומבואר ברש"י דכל הנידון להיפטר ממצוה אחרת, אבל ודאי נאמר בזה הדין דחוזרין מעורכי המלחמה.

ומלבד דנזדמן בימי החנוכה ללמוד הלכות מלחמה, עוד זאת איתא בס' חשמונאים שנאספו במצפה להתפלל לפני אחת המלחמות, והכריזו שם מי האיש וכו', ולכאורה היתה המלחמה ההיא בגדר דלא ליתו אויבים עלייהו, לפחות אחרי שכבר החלו למרוד, מוכח באמת דבמלחמה שכזו עדיין חוזרים ממנה ואינה כמלחמת כיבוש הארץ.","199","","3062","True","True","False","","1040","212.76.111.65","0","0","סוטה|מד ע"א",""),new Message("42198","42191","הע'","10/12/15 14:23","כח כסלו","תשע"ו","14:23","דוד כוכב","ד.
ההכרח מבואר במשנה - שתחילת ניסה נפילה וכו' בפסוקים.

ה.
אצלינו מיירי: "כי פליגי - למעוטי עובדי כוכבים דלא ליתי עלייהו", ליתי הוא לשון עתיד.
מכאן יש לדייק שכשאינו למעט אותם בטרם שכבר באו - לכו"ע הוא מלחמת מצוה וחובה.
וכך מפורש ברמב"ם הלכות מלכים ה, א:
"אין המלך נלחם תחלה אלא מלחמת מצוה, ואי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם".
שבא היינו שכבר בא, לאפוקי למעטו שמא יבוא כבסוגיין.","125","","3062","True","True","False","","164","213.151.51.194","0","42191","סוטה|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);