var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41732;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41732","0","גילגול שבועה ואיומים על הסוטה","10/11/15 13:45","כח חשון","תשע"ו","13:45","אבי גרינבלט","המשנה מלמדת אותנו שכאשר הכהן משביע את האשה , השבועה חלה גם אם זינתה עם מי שבעלה לא קינא לה , גם באירוסיה , גם בזמן היותה שומרת יבם.
האם נכון לומר שבעת שמאיימים עליה לפני מחיקת המגילה מאיימים עליה גם בכך שהמים יבדקו אותה גם על מה שלא קינאו לה (למרות שזה לא צויין בנוסח האיומים) ?","539","","3098","True","True","False","","832","81.218.132.64","0","0","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41734","41732","כן","10/11/15 15:11","כח חשון","תשע"ו","15:11","דוד כוכב","לשון הפסוקים בבמדבר ה, כא-כב:
וְהִשְׁבִּיעַ הַכֹּהֵן אֶת הָאִשָּׁה בִּשְׁבֻעַת הָאָלָה וְאָמַר הַכֹּהֵן לָאִשָּׁה יִתֵּן ה' אוֹתָךְ לְאָלָה וְלִשְׁבֻעָה בְּתוֹךְ עַמֵּךְ בְּתֵת ה' אֶת יְרֵכֵךְ נֹפֶלֶת וְאֶת בִּטְנֵךְ צָבָה. וּבָאוּ הַמַּיִם הַמְאָרְרִים הָאֵלֶּה בְּמֵעַיִךְ לַצְבּוֹת בֶּטֶן וְלַנְפִּל יָרֵךְ וְאָמְרָה הָאִשָּׁה אָמֵן אָמֵן.

אמרה המשנה על מה היא אומרת אמן וכו'. אמן זו היא על כך שהמים יבדקוה.","125","","3098","True","True","False","","210","31.44.128.228","0","41732","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41737","41732","עיקרו של 'גלגול שבועה' שהוא מתגלגל","10/11/15 23:02","כח חשון","תשע"ו","23:02","אשבח","על מה שאין חייבים עליו שבועה (והוא הדין גם בממונות) .
לעניינינו, השבועה תתגלגל "גם אם זינתה עם מי שבעלה לא קינא לה " כפי שכתבת כאן ו"גם לגבי מה שלא קינא לה", כפי שכתבת להלן. שבמקרים אלה אין שם חיוב שבועה. ודוגמא ראשית לכך היא זנות של אירוסין ללא קינוי.
הערה 1 : ברור, וזה עיקר, שכל מה שמייגעים אותה אחרי שאמרה לא נטמאתי, הוא כדי שבית דין לא יוציאוה למיתה אם המים יוכיחו אחרת (ורק בעקיפין אפשר לומר שמייגעין אותה כדי שלא תשתה).
הערה 2 : השבועה שמשביעין אותה עפ"י המאירי: "משביע אני אם לא נטמאת כמו שאת אומרת שֶׁאִלּוּ נטמאת ואת נשבעת שלא נטמאת יבאו ביך וכו' והיא אומרת אמן על השבועה ועל האלה...".","507","","3098","True","True","False","","158","79.180.192.79","0","41732","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41735","41734","שלב שבו היו מייגעים אותה","10/11/15 15:55","כח חשון","תשע"ו","15:55","אבי גרינבלט","רק כדי לחדד , האיומים היו עוד בשלב שהיו מייגעים אותה על מנת שלא תשתה וכחלק ממניעת השתיה , הסבירו לה שבשבועה ובבדיקת המים במדה ואכן תחליט לשתות , הם יבדקו גם לגבי מה שלא קינא לה.","539","","3098","True","True","False","","115","81.218.132.64","0","41732","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41740","41734",""אמן זו היא על כך שהמים יבדקוה"?? ועוד..","11/11/15 07:56","כט חשון","תשע"ו","07:56","אשבח","לא הבנתי מה כוונתך: האם אתה מפרש שהאמן שאומרת האשה הוא "על כך שהמים יבדקוה"?
אם הבנתי נכון את דבריך, הרי שבלימודי לא הצלחתי למצוא בסיס לדברים כפי שאתה ודאי מצאת. אני הבנתי מה שהגמרא והמפרשים אומרים על הכפילות : "אמן על האלה, אמן על השבועה וכו' וכו'". אנא האר את עיניי.

ועוד...
מה שהבאת זה לא כל השבועה - אלא חלקה השני, שהרי פעמיים מוזכר בתורה (במדבר פרק ה) לשון שבועה בשבועת סוטה – אף ששני האיזכורים נכתבים כשבועה אחת במגילת הסוטה. (וזהו השלב, לענ"ד, עליו כתב ר' אבי "...האם נכון לומר שבעת שמאיימים עליה לפני מחיקת המגילה מאיימים עליה..." וכו' ).
איזכור ראשון:
{יט} וְהִשְׁבִּ֨יעַ אֹתָ֜הּ הַכֹּהֵ֗ן וְאָמַ֤ר אֶל-הָֽאִשָּׁה֙ אִם-לֹ֨א שָׁכַ֥ב אִישׁ֙ אֹתָ֔ךְ וְאִם-לֹ֥א שָׂטִ֛ית טֻמְאָ֖ה תַּ֣חַת אִישֵׁ֑ךְ הִנָּקִ֕י מִמֵ֛י הַמָּרִ֥ים הַמְאָֽרְרִ֖ים הָאֵֽלֶּה: {כ} וְאַ֗תְּ כִּ֥י שָׂטִ֛ית תַּ֥חַת אִישֵׁ֖ךְ וְכִ֣י נִטְמֵ֑את וַיִּתֵּ֨ן אִ֥ישׁ בָּךְ֙ אֶת-שְׁכָבְתּ֔וֹ מִֽבַּלְעֲדֵ֖י אִישֵֽׁךְ:
איזכור שני (והוא זה שהבאת המדבר רק על שבועת האלה):
{כא} וְהִשְׁבִּ֨יעַ הַכֹּהֵ֥ן אֶֽת-הָֽאִשָּׁה֘ בִּשְׁבֻעַ֣ת הָֽאָלָה֒ וְאָמַ֤ר הַכֹּהֵן֙ לָֽאִשָּׁ֔ה יִתֵּ֨ן יְהֹוָ֥ה אוֹתָ֛ךְ לְאָלָ֥ה וְלִשְׁבֻעָ֖ה בְּת֣וֹךְ עַמֵּ֑ךְ בְּתֵ֨ת יְהֹוָ֤ה אֶת-יְרֵכֵךְ֙ נֹפֶ֔לֶת וְאֶת-בִּטְנֵ֖ךְ צָבָֽה: {כב} וּ֠בָ֠אוּ הַמַּ֨יִם הַמְאָֽרְרִ֤ים הָאֵ֨לֶּה֙ בְּֽמֵעַ֔יִךְ לַצְבּ֥וֹת בֶּ֖טֶן וְלַנְפִּ֣ל יָרֵ֑ךְ וְאָֽמְרָ֥ה הָֽאִשָּׁ֖ה אָמֵ֥ן | אָמֵֽן:","507","","3097","True","True","False","","191","79.180.192.79","0","41732","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41742","41740","המאירי שהבאת בד"ה עיקרו הוא אכן סימוכין","11/11/15 08:08","כט חשון","תשע"ו","08:08","דוד כוכב",""והיא אומרת אמן על השבועה ועל האלה".
אלה = קללה (שבועה של קללה).
אני טענתי שכך גם פשט הכתוב.","125","","3097","True","True","False","","168","31.44.128.228","0","41732","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41748","41742","לא רק שאיני מוצא תשובה בדבריך אלא אתה","11/11/15 09:14","כט חשון","תשע"ו","09:14","אשבח","כותב דברים אחרים והפעם הם האמת.
ותודה שהדגשת והסברת את המילה אלה כדי שאבין שמדובר בקללה.
ואם הבנת שהפשט הוא שהיא נשבעת על המים - עדיין לא הבאת סימוכין לדבריך או שלא הבנתי מהו!

וראה שאתמול הבאתי את המאירי תחת הכותרת: "עיקרו של 'גלגול שבועה' שהוא מתגלגל ..."","507","","3097","True","True","False","","151","79.180.192.79","0","41732","סוטה|יח ע"א",""),new Message("41758","41748","לא הבנתי את דבריך","11/11/15 14:30","כט חשון","תשע"ו","14:30","דוד כוכב","אני הבנתי כך:
יש שבועה ויש עונש.
הרב אבי גרינבלט שאל אם הגילגול הוא רק על עצם השבועה, או שגם העונש יחול אם עברה על הגילגול.
השבתי שהגילגול כולל הכל, כך משמעות הפסוק וכך משמעות המאירי.","125","","3097","True","True","False","","180","31.44.128.228","0","41732","סוטה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);