var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41580;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41580","0","נאסרה במותר לה","27/10/15 11:42","יד חשון","תשע"ו","11:42","אבי גרינבלט","רבא מביא מקור נוסף כדי לבאר מדוע אשה סוטה אינה מתייבמת ומביא ק"ו ואביי מקשה עליו מכ"ג שנשא אלמנה ומגדיר אותה כמותרת שנאסרה , כמובן הגמ' מיד מקשה עליו שהרי מעולם נאסרה לבעלה ולא היתה בהיתר ולו רגע אחד.
למרות שאביי בהמשך הדברים מבאר את שאלתו , עדיין לא ברור כיצד מתוך תחילת דבריו ניתן בכלל להבין את כוונתו כפי שמוסברת בהמשך כאשר הוא מגדיר את המציאות באשת כהן שנאנסה (מה שגם נדחה בסופו של דבר) ? האם יש טעות כה גדולה בניסוח השאלה של אביי ?","539","","3110","True","True","False","","842","81.218.132.64","0","0","סוטה|ו ע"א",""),new Message("41615","41580","לשאלתך האם אביי טעה בניסוח השאלה","31/10/15 20:59","יח חשון","תשע"ו","20:59","אשבח","אני רק יכול להביא את הניסיון שלי ללמוד את הגמרא ולראות לענ"ד כיצד רב יוסף דוחה את דברי אביי וכן כיצד רבא דוחה את דברי אביי.
(בלימוד זה הכל נשאר בשכונה ובמשפחה: רבה היה דודו של אביי, רבא היה בנו של רב יוסף - רב יוסף בר פלוגתיה דרבה ).

הלימוד הנוגע לשאלתך:
רבא אמר: ק"ו אם נאסרה במותר לה (בעלה), באסור לה (היבם) לא כל שכן?
אמר ליה אביי: אלא מעתה לפי הק"ו יש לאסור ייבום אלמנה שנישאה לכ"ג שהרי לפי הק"ו אם נאסרה כאלמנה על בעלה הכה"ג במותר לה, ביבם שהיה אסור לה בחיי בעלה הכה"ג לא כל שכן שתיאסר בייבום! והרי ידוע שמתייבמת !
רבא:
א. נאסרה? הא אסירא וקיימא לכ"ג מאז אלמנותה!
ב. מותר לה? אסור לה הוא ככה"ג לאלמנה! ולכן מותרת להתייבם!
אביי: מסכים שאין לאסור את ייבום האלמנה שנישאה לכ"ג בגלל הק"ו

וטוען אחרת:
אביי: לפי הק"ו יש לאסור ייבום אשת כהן (בנישואים כשרים) שנאנסה (בזה נאסרה על בעלה הכהן), אם הייבם הוא חלל: כי אם נאסרה על בעלה המותר לה מרגע נישואיה אתו, באסור לה (היבם בחיי בעלה) לא כל שכן שתיאסר בייבום? ומאחר והדין שכן מתייבמת נופל הק"ו!

רבא: אין ק"ו כלל כי הייבם החלל הוא כישראל ולמרות שהאשה נאנסה ונאסרה על הכהן שמת לפני שגרשה בישראל לא היה בנישואי הכהן שמת שום קלקול שישפיע על הייבם החלל.
בכך נדחית דחיית אביי.
==========================================

איך היינו לומדים את כל ההסתעפויות בסוגיא ללא "הניסיונות" של אביי לפרוך את הק"ו וכו'?","507","","3106","True","True","False","","193","79.180.192.79","0","41580","סוטה|ו ע"א",""),new Message("41622","41615","נאסרה במותר לה...","01/11/15 10:29","יט חשון","תשע"ו","10:29","אבי גרינבלט","למען האמת , חשבתי בכיוון הזה , הבעיה אם כן , אין דימיון בין המלמד ללמד .
בסוטה - נאסרה על בעלה שהיה מותר לה
באלמנה לכ"ג - אמור להיות זהה (ולא שנאסרה על היבם שהרי את זה רוצים ללמוד וממה ילמדו ?)
הראיה , תשובת אביי השניה , מתאימה להגדרה דלעיל ושוב חוזרת השאלה , מה היתה ההו"א של אביי בניסיון הראשון להשוות ?
כיוון מחשבה אחר לענ"ד , כאשר כ"ג מקדש אלמנה , כל עוד לא בא עליה אינה חללה ומותרת בכהן הדיוט ומשבא עליה חיללה ואז נאסרת גם על כהן הדיוט (הבעיה ששוב קיים הבדל בין ההיתר המקורי על בעלה וכאן ההיתר המקורי על היבם).","539","","3105","True","True","False","","119","81.218.132.64","0","41580","סוטה|ו ע"א",""),new Message("41623","41622","האם כיוון המחשבה האחר שלך","01/11/15 11:21","יט חשון","תשע"ו","11:21","אשבח","אינו בדיוק הדחייה שהביא רבא בגמרא לאביי ושלאחריה הסכים אביי שאין לאסור בגלל הק"ו את ייבום האלמנה שנישאה לכ"ג ?

לצערי לא הצלחתי לראות את השינוי המהותי בין הגמרא לכיוון המחשבה האחר שהצעת.","507","","3105","True","True","False","","161","79.180.192.79","0","41580","סוטה|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);