var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41543;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41543","0","וחר יאכל מן הקודשים","21/10/15 11:06","ח חשון","תשע"ו","11:06","גיל ושמחה","ב"ה
לחידוד ההבנה:
מדברי המשנה בדך נ"ט ע"ב משמע שנזיר ספק אמא ספק מוחלט צריך לספור ארבע נזירויות. האחת - שמא הוא טמא ואז אינו יכול לגלח ביום השביעי לטהרתו שמא עתה הוא נזיר.
כעבור 60 יום מגלח ממה נפשך: אם היה נזיר, שלמו ימי נזרו, ואם היה מצורע, עכשיו הוא כול להתחיל בסדר טהרת המצורע.
העניין מתחיל להסתבך בגלל הספק הכפול, שמא היה גם טמא וגם מצורע ועכשיו הוא נזיר ובגלל הספק אינו יכול לגלח בשנית כעבור 7 ימים. לכן הוא צריך לספור עוד 30 יום ורק בסיומם יכול לגלח ולהביא קרבן טהרת מצורע. לאחר 30 הימים האלה עליו לספור עוד 30 יום כספק נזיר ורק לאחר 120 יום מותר בטומאת המת ובשתיית יין.

על פי דברי המשנה לאחר 60 יום מותר באכילת קודשים על הצד שנטהר גם מטומאת המת בספק וגם מטומאת המצורע בספק. מדוע? הרי עליו להמתין עוד 7 ימים לטהרת המצורע (ימי ספרו) ורק בגלל ספק הנזירות הוא ממתין 30 יום. אם כן, 30 הימים שלאחר 60 יום הם "ימי ספרו" וכיצד מותר לו לאכול מן הקודשים לפני שגילח פעם שנייה לטהרת מצורע?","363","","3118","True","True","False","","960","5.22.129.149","0","0","נזיר|ס ע"א",""),new Message("41556","41543","תשובה","22/10/15 21:53","ט חשון","תשע"ו","21:53","הראל","במקרה של המשנה - לאחר 60 יום יצאנו לחלוטין ידי ספק של 2 התגלחות של טהרת המצורע המוחלט (תגלחת ראשונה כאשר נרפא מן הצרעת, ותגלחת שניה כעבור 7 ימים - אלא שבמקרה של המשנה התגלחת הראשונה היא לאחר 30 יום והתגלחת השניה היא לאחר 60 יום, בגלל הספיקות).

לאחר שעברו 60 יום וסיימנו עם ה"מוחלט בספק", הרי שכעת לאחר 30 יום התגלחת היא בגלל ספק טומאה של הנזיר.
בהנחה שהיה מצורע בודאי ונזיר טמא בודאי הרי שהתמונה היא כך:
לאחר 60 יום סיימנו עם הצרעת, ולאחר עוד 30 יום סיימנו עם תגלחת הטומאה.

אך שים לב: לאחר 60 יום ולאחר שמקריב את קרבנות המצורע הרי שהוא מותר בקדשים, כי הוא כבר לא מחוסר כיפורים.
אלא מה, אולי הוא נזיר טמא (וטמא אסור באכילת קדשים)? - לא! הוא כבר נטהר מזמן מטומאתו (לאחר הזאה בשלישי ובשביעי).
זאת אומרת: מיד בתחילת ה-60 יום מחשש שהוא נטמא למת, הרי שהוא 7 ימים טמא ואז נטהר (לאחר הזאות וטבילה), אלא שאת "תגלחת הטומאה" הוא לא יכול להקריב עד שבודאי הוא כבר לא מצורע ועד שיהיה לו שער שגדל לפחות שבוע (ובמקרה שלנו מכיוון שיש ספיקות, אז עד לאחר 90 יום).","46","","3117","True","True","False","","269","84.94.81.172","0","41543","נזיר|ס ע"א",""),new Message("41563","41556","ישר כוח! ","23/10/15 11:02","י חשון","תשע"ו","11:02","גיל ושמחה","עכשיו התבהרה התמונה סופית.","363","","3116","True","True","False","","162","5.22.129.149","0","41543","נזיר|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);