var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41439;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41439","0","מדוע הגמרא לא לפי סדר המשנה?","14/10/15 13:10","א חשון","תשע"ו","13:10","שיננא","משנה מט ע"ב:
על אלו טומאות הנזיר מגלח:
על המת ועל כזית מן המת ועל כזית נצל ועל מלא תרווד רקב
על השדרה ועל הגולגולת
ועל אבר מן המת ועל אבר מן החי שיש עליו בשר כראוי
ועל חצי קב עצמות
ועל חצי לוג דם ועל מגען ועל משאן ועל אהילן ועל עצם כשעורה על מגעו ועל משאו.
על אלו הנזיר מגלח ומזה בשלישי ובשביעי וסותר את הקודמין ואינו מתחיל למנות אלא עד שיטהר ומביא את קרבנותיו.

ואילו סדר סוגיות הגמרא בדף שלנו הוא כך:
* שדרה וגולגולת (בדף הקודם)
* על אלו הנזיר מגלח... (מט ע"א)
* וחצי קב עצמות... (מט ע"א)
* על אבר מן המת ועל אבר מן החי שיש עליהן בשר כראוי... (מט ע"ב)","146","","3125","True","True","False","","1082","84.94.81.172","0","0","נזיר|נג ע"א",""),new Message("41442","41439","גם בפסוקים אין הסדר זהה","14/10/15 15:41","א חשון","תשע"ו","15:41","דוד כוכב","סדר המשנה הוא על פי פסוק טז (בבמדבר פרק יט) וְכֹל אֲשֶׁר יִגַּע עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה בַּחֲלַל חֶרֶב אוֹ בְמֵת אוֹ בְעֶצֶם אָדָם אוֹ בְקָבֶר יִטְמָא שִׁבְעַת יָמִים.
המת קודם לעצם.

אולם בפסוק יח שם הסדר שונה: וְלָקַח אֵזוֹב וְטָבַל בַּמַּיִם אִישׁ טָהוֹר וְהִזָּה עַל הָאֹהֶל וְעַל כָּל הַכֵּלִים וְעַל הַנְּפָשׁוֹת אֲשֶׁר הָיוּ שָׁם וְעַל הַנֹּגֵעַ בַּעֶצֶם אוֹ בֶחָלָל אוֹ בַמֵּת אוֹ בַקָּבֶר.
והברייתא שבגמרא דורשת את כל השיעורים המצומצמים מריבוי הייתורים שבפסוק זה:
"תניא: [ועל] הנוגע בעצם או בחלל, בעצם - זה עצם כשעורה, או בחלל - זה אבר הנחלל מן החי ואין בו להעלות ארוכה, או במת - זה אבר הנחלל מן המת, או בקבר - (אמר ר"ל:) זה קבר שלפני הדיבור".
כאן העצם קודם למת שנדרש לאבר הנחלל ממנו, וכך גם סדר הגמרא.


אגב חידה לשונית,
בפסוק בראשון האות ב' מנוקדת תמיד בשוא, ובפסוק השני בפתח. ולמה רק בחלל מנוקד להיפך, בפסוק הראשון בפתח בַּחֲלַל, ובפסוק השני בֶחָלָל?","125","","3125","True","True","False","","450","212.76.118.91","0","41439","נזיר|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);