var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41134;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","54"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41134","0","דיוני האמוראים, ציטוט או השערה?","07/09/15 10:38","כג אלול","תשע"ה","10:38","אור חדש","בד"כ מקובל לחשוב שרבינא ורב אשי בסה"כ כתבו את סיכום דיוני האמוראים הקודמים כפי שהתרחשו בפועל בבתי המדרש השונים (בציון מסורות שונות לדיון) אומנם עיון ברא"ש על סוגייתנו מגלה שהתמונה הרבה יותר מורכבת:
"והא דאותביה ר"י לר"ל לעיל, תלמודא הוא דמותיב לפי מה דהוה ס"ד דפליגי וכהנה רבות בתלמוד"

כלומר הרבה סוגיות כלל לא משקפות דיון הסטורי אלא מהוות השערה של האמוראים המאוחרים ביחס לדיון שהיה ראוי לדעתם להתקיים בין הקודמים להם.

מה הנ"מ?
ידוע שהלכה כריו"ח או רבא בכל דבריהם
במקרה ויש סוגיה ובה דעתם במחלוקת מסויימת ואח"כ מובאים נימוקיהם הרי שעלינו לפסוק רק כדעתם במחלוקת ואין הכרח לפסוק כנימוקים שהרי הנימוק אינו שלהם אלא של אמוראים מאוחרים שחשבו ש"כך" סברו.

ישנן סוגיות רבות שהבנת הכלל דלעיל מסביר את דרך הפסיקה בהן","458","","3157","True","True","False","","953","37.26.147.166","0","0","נזיר|יז ע"א",""),new Message("41155","41134","במחילה , אתה קראת מה שכתבת ?","09/09/15 02:54","כה אלול","תשע"ה","02:54","הודו_כי_טוב","","207","","3155","False","True","False","","190","79.182.62.106","0","41134","נזיר|יז ע"א",""),new Message("41156","41155","האם יש לך פשט אחר בדברי הרא"ש","09/09/15 03:58","כה אלול","תשע"ה","03:58","אור חדש","או תרוץ אחר לשאלתו?","458","","3155","True","True","False","","110","77.125.120.17","0","41134","נזיר|יז ע"א",""),new Message("41157","41156","לא אין לי","09/09/15 05:34","כה אלול","תשע"ה","05:34","הודו_כי_טוב","","207","","3155","False","True","False","","175","79.182.62.106","0","41134","נזיר|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);