var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41058;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41058","0","מדוע לא בונים ומדוע","30/08/15 15:04","טו אלול","תשע"ה","15:04","עלי","מדוע לא בונים רק בתים שאינם מרובעים בא"י , הרי בכך היו מונעים לחלוטין בעיות של טומאת צרעת הבתים ?
ומה הדין של בית שבבסיסו מרובע ועולים קירותיו והופך בהדרגה לבעל צורה אחרת, למשל מתומן או להיפך ?","209","","3169","True","True","False","","928","194.114.146.227","0","0","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41060","41058","אין מה לדאוג","30/08/15 16:05","טו אלול","תשע"ה","16:05","אור חדש","אין סיבה לבנות דווקא מרובע, מספיק שיש קיר פנימי כלשהו ויש כאן יותר מ4 קירות, כך המציאות ברוב רובם של הבתים לפחות כיום.

אם שאלתך לגבי זמן התנ"ך, נראה שמצווה זו שייכת לתחום "לא היה ולא יהיה אלא דרוש וקבל שכר" ולא הטרידה כ"כ את תושבי הארץ, לחילופין ייתכן והיה העניין קיים בזמן בית ראשון ואם כן באותו זמן אכן הגיוני שהוסיפו קירות","458","","3169","True","True","False","","146","95.86.127.61","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41064","41058","בונים רבוע - ולא מדברים לה"ר","30/08/15 20:14","טו אלול","תשע"ה","20:14","Almuaddib","או, לא משקרים למי שרוצה לשאול ממך כלי.","107","","3169","True","True","False","","153","77.127.205.184","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41067","41058","ישראל בנו?! אמוריים בנו!","30/08/15 23:05","טו אלול","תשע"ה","23:05","דוד כוכב","רש"י ויקרא יד, לד:
"ונתתי נגע צרעת - בשורה היא להם שהנגעים באים עליהם, לפי שהטמינו אמוריים מטמוניות של זהב בקירות בתיהם כל ארבעים שנה שהיו ישראל במדבר, ועל ידי הנגע נותץ הבית ומוצאן".

ואף כשישראל בנו, לא כל העם היה בקי בהלכות. ואמרו באבות דרבי נתן (מובא כאן) שרבי אליעזר עד גיל עשרים ושמונה (תחילת פרקי דרבי אליעזר) לא נכנס לבית הספר ולא למד קריאת שמע ולא תפלה ולא ברכת המזון.

ואגב, האם בדקת שכל בגדיך חסרי הציצית אינם בני ד' כנפות? (כמו שקראנו בתורה שלשום). האם קרנות החולצות עגולות?


לגבי בית שבסיסו מרובע, נראה שאם הוא נותר מרובע עד לגובה י' טפחים דינו כמרובע.
ראה במסכת יומא דף יא ע"ב:
"תניא: כיפה, רבי מאיר מחייב במזוזה, וחכמים פוטרים, ושוין שאם יש ברגלה עשרה - שחייבת במזוזה. אמר אביי: דכולי עלמא, גבוהה עשרה ואין ברגלה שלשה - ולאו כלום היא. אי נמי, יש ברגלה שלשה ואינה גבוהה עשרה - ולאו כלום היא. לא נחלקו אלא בגבוהה עשרה, ויש ברגלה שלשה, ואין ברחבה ארבעה ויש בה לחוק להשלימה לארבעה. רבי מאיר סבר: חוקקין להשלים, ורבנן סברי: אין חוקקין להשלים".","125","","3169","True","True","False","","217","212.76.97.233","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41068","41060",""בית" בלשון חז"ל זה חדר, כמו בחיוב מזוזה","30/08/15 23:11","טו אלול","תשע"ה","23:11","דוד כוכב","","125","","3169","False","True","False","","162","212.76.97.233","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41072","41068","אצלינו לא דנים בלשון חז"ל","31/08/15 09:57","טז אלול","תשע"ה","09:57","אור חדש","כאן נדרשת גזה"כ שספרנו בה את כמות הקירות המדוייקת (בגזה"כ בלא טעם ברור) לבית שיכול להטמא.
חז"ל דרשו שרק כאשר יש הקף חלל שיש בו דווקא 4 קירות ולא שום מספר אחר יש טומאת נגעים.
נראה ש"קיר" לעניין זה, זה כל דבר שמהווה חציצה ומובדל בזווית (לאו דווקא ישרה) מהקיר שלידו.
גם מחיצות פנימיות עונות על ההגדרה הנ"ל.","458","png","3168","True","True","False","","177","95.86.80.32","0","41058","נזיר|ח ע"א","0-png"),new Message("41074","41072","יש בדבריך סתירה","31/08/15 12:33","טז אלול","תשע"ה","12:33","דוד כוכב","ראשית כתבת "אצלינו", מי זה אצליכם?
מכל מקום בהמשך דנת בעצמך בלשון חז"ל - במשמעות "קירות" הקובעים גדר של בית, וכתבת שמדובר בהקף החלל, כלומר לא ההיקף החיצוני אלא הפנימי. וזה לכאורה כפי שכתבתי שמדובר בחדר ולא במה שמכונה היום "בית" הכולל מספר חללים פנימיים המופרדים בקירות.
אבל בציורים שלך ובמה שכתבת לפני כן טענת פרט נוסף, שמספר חללים שאינם מופרדים לגמרי ויש להם רצף מסויים, נידון כחלל אחד. וזה נוגד את פירוש ההלכה לגדר זה, שכן בציור השמאלי העליון שלך דנה הגמרא אם הנמצא בחלל הקטן או הגדול מצטרף למנין לחלל האחר, וכן לענין עירוב. כלומר שאין זה נחשב לחלל אחד יחיד ואחוד.","125","","3168","True","True","False","","179","212.76.97.233","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41075","41074","הבהרות","31/08/15 12:59","טז אלול","תשע"ה","12:59","אור חדש","ראשית כתבת "אצלינו", מי זה אצליכם?

ברור ש"אצלינו" הכוונה לדף היומי (מס' נזיר ח' ע"ב בסופו), פי' אפשרי נוסף לדבריי זה "אצל המשתתפים באשכול זה הדנים בסוגיה מהדף היומי הנ"ל"

מכל מקום בהמשך דנת בעצמך בלשון חז"ל - במשמעות "קירות" הקובעים גדר של בית
בתורה כתוב "קירות הבית" לכן המושגים "קיר ובית" שבהם נדון כאן הינם בלשון "מקרא" ולא בלשון "חז"ל"


אני מסכים עם טענתך שחדר פנימי מרובע יוכל להטמא
דבריי נכונים ביחס לחלל הסלון המחובר בד"כ למסדרון ולמטבח שמוסיפים לו קירות ובכך נמנעים לדעתי דיני טומאה מאותו חלל, כ"כ אם חלל החדר לא מובדל בקיר שלם שיש בו דלת אלא שיש חלל מהרצפה עד התקרה (מקובל בבנייה המודרנית) גם קירותיו יצטרפו לחשבון ויהיה מופקע מטומאת נגעים (אני מכיר בתים שלפי הנ"ל לא יהיה בהם טומאה הגם שמבחוץ הם מרובעים)

נסיונך להוכיח מדיני צירוף לתפילה וערוב דחוק וחלוש ביותר ( אציין ראיה פשוטה- קיר בית לעניין נגעים זה וודאי י' טפחים כפי שכתבת ואילו לעניין תפילה זה לא מהווה חציצה)","458","","3168","True","True","False","","228","95.86.80.32","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41077","41075","ראיתך ה'פשוטה' מדין תפילה היא דין שבדית","31/08/15 18:51","טז אלול","תשע"ה","18:51","דוד כוכב","ראה למשל בשו"ע או"ח צ, כא "לא חשיב מחיצה רק בדבר גדול שגבהו י' ".
במשנה ברורה סימן קב ס"ק ב: "אם המתפלל עומד בצד אחד מדבר שהוא קבוע גבוה י' ".

הגמרא אומרת במסכת בבא בתרא דף קל ע"ב: "כל התורה כולה דמויי מדמינן לה".
אבל עבורך גדר בית וקיר בהלכות האחרות הוא "נסיון הוכחה דחוק וחלוש ביותר", ואתה מעדיף עליו שליפה ראשונית של לדעתי ללא שום סמך.","125","","3168","True","True","False","","223","212.76.97.233","0","41058","נזיר|ח ע"א",""),new Message("41081","41077","אין למדים מדרבנן לדאו' וכן טעית בראיה","01/09/15 11:03","יז אלול","תשע"ה","11:03","אור חדש","החזן העומד על במה שגבוהה י מהבי"כ נחשב מכלל המניין למרות שלעניין דאו' כמו שבת זה רשות נפרדת לגמרי (למעשה בתוך רה"י אין חלוקות כאלה גם בשבת והכל נחשב רשות אחת וכן בנד"ד)
וכן אם ציבור בגדולה הקטנה נחשבת כקרן זוית שלה ולא נספרת עצמאית
אם ציבור בקטנה נחשבים נבדלים אומנם ולא מצטרפים אך וודאי שזה דין מיוחד לתפילה","458","","3167","True","True","False","","126","37.26.147.145","0","41058","נזיר|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);