var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40949;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40949","0","האם הנודרים בנזיר יודעים תנ"ך על בוריו?","25/08/15 21:53","י אלול","תשע"ה","21:53","אליצפן","הריני מסלסל. ממאי דהדין סלסול שערא? כדאמרה ליה ההיא אמתא דבי רבי לההוא גברא: עד מתי אתה מסלסל בשערך! אימא: תורה, דכתיב: (משלי ד) סלסלה ותרוממך! אמר שמואל: הכא נמי שתפוס בשערו.

הריני מכלכל. ממאי דהדין כילכול שערו הוא? כדתנן: סיד - ר' יהודה אומר: כדי לסוד כילכול, ואמר רב: בת צידעא. אימא: מיזן עניי, כדכתיב: (בראשית מז) ויכלכל יוסף את אביו ואת אחיו! אמר שמואל: הכא נמי שתפוס בשערו.

הרי עלי לשלח פרע - הרי זה נזיר. ממאי דהדין שילוח ריבויא הוא? דכתיב: (שיר השירים ד) שלחיך פרדס רמונים. אימא: מידי דעבורי, כדכתיב: (איוב ה) ושולח מים על פני חוצות! תנא פרע פרע יליף, כתיב הכא: (במדבר ו') קדוש יהיה גדל פרע, וכתיב התם גבי כהן הדיוט: (יחזקאל מד) ופרע לא ישלחו. ואיבעית אימא: האי שולח מים נמי ריבוי הוא, (כדמתרגם רב יוסף:) דכד משקין ליה מיא לפירא ורבי.

הרי עלי ציפרין - רבי מאיר אומר: נזיר. מאי טעמא דרבי מאיר? אמר ריש לקיש: ציפרין סמוכין לשיער קיבל עליו, דכתיב: (דניאל ד) עד די שעריה כנשרין רבה וטפרוהי כצפרין, רבי מאיר סבר: מתפיס איניש במידי דסמיך ליה, ורבנן סברי: לא מתפיס איניש במידי דסמיך ליה.

.... והתניא: האומר ימין - הרי זו שבועה; מ"ט? לאו משום דכתי': (דניאל יב) וירם ימינו ושמאלו אל השמים וישבע בחי /ב' בשוא ח' בצירה/ העולם! אמרי: לא, משום דימין גופיה איקרי שבועה, דתניא: מניין לאומר ימין שהיא שבועה? שנאמר: (ישעיהו סב) נשבע ה' בימינו. ומניין לאומר שמאל שהיא שבועה? שנאמר: (ישעיהו סב) ובזרוע עוזו.

אני מסיק שהנודרים בנזיר יודעים תנ"ך על בוריו האם זה נכון?","502","","3177","True","True","False","","1331","85.64.120.223","0","0","נזיר|ג ע"א",""),new Message("40951","40949","חלקם כן, וחלקם האחר -","25/08/15 22:07","י אלול","תשע"ה","22:07","דוד כוכב","כמו גם אצלינו, מצויים מילים וביטויים רבים מהמקרא בלשון המדוברת, ויותר מכך שזורים בפיוטים ובשירים שחוברו ביד משוררים לשונאים מומחים כקליר ריה"ל אבן עזרא וחבריהם. ומשם בארה אל כל העם, וביחוד אל בעלי נפש פיוטית הנוטים להתעלוּת ולהתנזרוּת.","125","","3177","True","True","False","","184","212.76.97.233","0","40949","נזיר|ג ע"א",""),new Message("41035","40951","בנדרים הלך אחר לשון בני אדם!","28/08/15 17:58","יג אלול","תשע"ה","17:58","אליצפן","בנדרים הלך אחר לשון בני אדם, ואם הלשון משתנה ישתנו הנדרים. יחולו או לא.

לפי ההסבר שלך בכל הדורות לשונות בני האדם קבועים כי תמיד כל דבריהם נסמכים על פסוקים ועל הקשרי מילים בפסוקים. היתכן?

מישהו היום יודע בכלל פסוק בארמית מדניאל? שאם אמר "ציפורים" יהיה נזיר. אולי יש לו ציפורים בראש אבל על ה"ציפורים" מספר דניאל, ספק אם שמע או קרא.

והמשנה מדברת על מילים ספציפיות שאם אדם כל שהוא בכל דור אמר אותם הוא מתחייב בנזירות.

אז מה עומד מאחורי מילים ספציפיות אלו שגם אם לא ידע תנ"ך ולא קרא בו מימיו הוא הופך לנזיר כאשר אמר למשל "צפורים".

זו השאלה ששאלתי.","502","","3174","True","True","False","","179","85.64.120.223","0","40949","נזיר|ג ע"א",""),new Message("41037","41035","לחרפתנו בורותנו בתנ"ך גדולה מבאותם דורות","29/08/15 20:47","יד אלול","תשע"ה","20:47","דוד כוכב","נפסק בשו"ע יו"ד סימן רמה:
סעיף א: מצות עשה על האיש ללמד את בנו תורה...
סעיף ו: ... חייב ללמדו בשכר עד שיקרא תורה שבכתב כולה.

היום קיים זילזול בלימוד מקרא עד לכדי בקיאות ראויה ברמה של "בעל קורא".
אחת הסיבות היתה התבדלות מה"משכילים" הרפורמים שהצטיינו בתנ"ך.","125","","3173","True","True","False","","259","212.76.97.233","0","40949","נזיר|ג ע"א",""),new Message("41039","41037","אז האם בימינו "הרי עלי ציפרין"","29/08/15 21:04","יד אלול","תשע"ה","21:04","אליצפן","אז האם בימינו האומר "הרי עלי ציפרין" לדעת רבי מאיר אינו נזיר?","502","","3173","True","True","False","","148","85.64.120.223","0","40949","נזיר|ג ע"א",""),new Message("41042","41039","סביר שלא נשתנה","29/08/15 21:51","יד אלול","תשע"ה","21:51","דוד כוכב","רבי מאיר לשיטתו דחייש למיעוטא, למיעוט אצלו יש ערך חשוב, וגם היום מכירים אנשים את לשון המשנה וסביר שמתכוונים לכוונה שתלה רבי מאיר בביטוי זה, שאם לא כן מנין לקח ביטוי זה?
ואילו לחכמים נחוץ ביטוי ברור יותר "שלא ניתנה נזירות אלא להפלאה".","125","","3173","True","True","False","","180","212.76.97.233","0","40949","נזיר|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);