var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40913;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40913","0","סמיכות שיער לצפורניים ושאלת הנזירות בכלל","25/08/15 10:43","י אלול","תשע"ה","10:43","עלי","א. מדוע אין הגמרא מזכירה את הפסוק מפרשת השבוע 'וגלחה את ראשה ועשתה את צפרניה' ?
ב. שלשת האיסורים של נזיר לא ברור לי בדיוק מה הקשר ביניהם וטעמם
האם הנזיר צריך להתרחק מהחיים הטבעיים או שמא דווקא לשוב אליהם
טומאת מת - לכאורה כדי להיות קדוש, אבל אם להינזר מדבר משמעו התרחקות והוא נוזר כדי להתרחק מהחיים הטבעיים הגשמיים המושכים לחטא, דווקא שיגור בקרבת בית קברות ויראה בעיניו את המות כל הזמן ועי"כ ישוב בתשובה ולא שיתרחק ממתים...
גילוח השיער - הייתי אומר שדווקא הגילוח מקדש ( כי בלי שיער הראש נקי ) אם כן מדוע רק בסוף הנזירות ותחילה גידול פרע/פרא ? כיצד בכלל גידול או גילוח משפיעים על האדם, לי למשל יש קרחת ואני גם חש יותר בנוח בלי שיער בלי שום קשר לנזירות, וגם בדתות אחרות נזירים הינם גלוחי ראש, אם כן מדוע להתחיל בפריעת השיער ? זה מזכיר אשת יפת תואר באבלה על הוריה, וכי יש דמיון ?
שתיית יין - כדי להתרחק ממנעמי החיים ומהוללות, אם כן מדוע לא למנוע ממנו לאכול בשר שמן, עוגות קרם וגלידה וסוכריות או פשוט לשתות קוקה קולה, ומדוע לא לחייבו בסך תעניות מסויים כדי שכמו כל נזיר טוב יהיה גם רזה... ?
האם מוכר לכם איזה מאמר בסיסי טוב על ענייני הנזירות ?","209","","3173","True","True","False","","927","194.114.146.227","0","0","נזיר|ג ע"א",""),new Message("40916","40913","ציפורים לא צפורניים","25/08/15 12:32","י אלול","תשע"ה","12:32","אור חדש","טעמי המצוות הפרטיים ניתנים להדרש כמובן אך איננו יכולים לבררם בהחלטיות לאמיתם","458","","3173","True","True","False","","109","37.26.148.131","0","40913","נזיר|ג ע"א",""),new Message("40921","40916","אתה לגמרי צודק","25/08/15 13:04","י אלול","תשע"ה","13:04","עלי","הדרשה הקושרת שיער לצפורים 'עוברת' דרך צפורניים 'וטפרוהי כצפרין'. כל ההקשר של הפסוק לענייננו רחוק מאד ולא ברור לי וחשבתי שתעיר על דרכה של הגמרא לדרוש דרשות רחוקות כאלו.
על הטעמים לדיני נזירות יש מין הסתם הרבה, אלא שכאמור חשבתי שמישהו יעיר על מה שנראה לכאורה כסתירות הפנימיות שבהם, כי נזיר ככהן אסור בטומאת מת ושתיית יין אבל בניגוד לכהן ש'כסום יכסמו' את ראשיהם, הנזיר דווקא מגדל תחילה את שערו. ובכלל התנזרות משמעה הימנעות. על זה שאלתי מדוע דווקא אלו ולא אחרות - כל המעשה של נזיר נראה כמשהו קיצוני - הימנעות קיצונית, אם כן מדוע לא הימנעות קיצונית מכל יתור - אכילה ( כל אכילת יתר ), לבוש ( לבוש יפה וצבעוני ), מין ( כמו להבדיל בדתות אחרות מסויימות ), תנועה וחברה ( כמו ההתבודדות והשתיקה בדתות אחרות והתרחקות למדבר ). מדוע נבחרו דווקא ענייני הטומאת מת, יין ושיער ?","209","","3173","True","True","False","","188","194.114.146.227","0","40913","נזיר|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);