var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39873;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39873","0","נדר-נדבה\\נדר-שבועה","04/06/15 19:05","יז סיון","תשע"ה","19:05","elch","שלום לכולם, אשמח לתשובתכם.

המשנה בדף ט. עוסקת ב"נדר איסור" - קבלת איסור על אכילת כיכר לחם (ומצורפת גם קבלת נזירות, ושבועה שאינו אוכל)
ותולה את זה במעין תנאי על "נדר\\נדבת הקדש"- בענין הבאת קרבן.
הגמרא מקשה על לשון המשנה "כנדבותם-נדר בנזיר ובקרבן" - שיש כאן ערבוב נדר ונדבה, ומשנה את הלשון ל"כנדבותם -נדב בנזיר ובקרבן".
וכאן שאלתי - לפי מה שפתחתי אין בכלל מקום לשאלה. אנו עוסקים ב"נדר איסור", שתלוי ב"נדר הקדש" או ב"נדבת הקדש". וא"כ מה שואלת הגמרא?

[להבהרה נוספת- המושג "נדר" מקבל משמעויות הפוכות בין ענין הקדש וענין איסור.
בהקדש - "נדר"-"הרי עלי",חל על הגברא, למול "נדבה"-"הרי זו"-על החפצא
באיסור - "נדר"-אוסר את החפצא על האדם, ו"שבועה"-אוסרת את הגברא מהחפצא (דף ב:)]","522","","3272","True","True","False","","969","46.121.211.221","0","0","נדרים|ט ע"א",""),new Message("39875","39873","שאלתך היא לפירוש המפרש (רש"י)","04/06/15 23:07","יז סיון","תשע"ה","23:07","דוד כוכב","ראה ברא"ש בתוספות בר"ן ברמב"ם ובשו"ע, וכמדומה שלא יקשה לך.","125","","3272","True","True","False","","147","95.86.96.164","0","39873","נדרים|ט ע"א",""),new Message("39877","39875","באמת מובן כעת מדוע מפרש כך הר"ן.","04/06/15 23:45","יז סיון","תשע"ה","23:45","elch","תודה רבה.","522","","3272","True","True","False","","76","46.121.211.221","0","39873","נדרים|ט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);