var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39644;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39644","0","קטנית בסלע וקטנית בפרוטה","12/05/15 18:18","כג אייר","תשע"ה","18:18","גיל ושמחה","בשתיהן אומרת הגמרא שאין הפסד לבעל הבית משום שמחירם קבוע ואינן נמכרים בפחות גם כשהכמות רבה.
נשאלת השאלה: האם בזמן הגמרא לא היו סיטונאים? האם תמיד מקובל שבעל השדה הוא זה שמוכר את סחורתו בכל כמות שהיא?
על פי השאלה מובן שאם יש דרך למכור בסיטונאות אזיי אם בעה"ב ביקש לקנות בסלע והשליח קנה בפרוטה, יתכן שבעה"ב הפסיד ומשום כך אין לו מעילה.","363","","3278","True","True","False","","864","94.159.165.192","0","0","כתובות|צט ע"ב",""),new Message("39645","39644","היו סיטונאים","12/05/15 22:04","כג אייר","תשע"ה","22:04","דוד כוכב","אך אצלנו השליח נשלח לקמעונאי, ואצלו אין הבדל במחיר.","125","","3278","True","True","False","","115","95.86.122.107","0","39644","כתובות|צט ע"ב",""),new Message("39651","39644","טעות בהבנת הענין","13/05/15 01:57","כד אייר","תשע"ה","01:57","המכריע","לא כתוב שאין מכירה בזול.

ודאי יתכן שבעל הבית חשב לקנות לפי כנא בשתי פרוטות והשיג השליח אצל סיטונאי כנא בפרוטה.

הגמרא רק אומרת שאצל אותו מוכר אין שינוי במחיר בין רב למעט.

אין מצב שיאמר לו אם תקנה בשלש דינרים תקבל כנא בפרוטה, ואם תקנה בששה דינרים תקבל כנא בחצי פרוטה.

זו היתה טענת רבי יהודה לגבי חלוק, ולכן מודה בקטנית. דוק היטב בסוגיא וברש"י.","199","","3277","True","True","False","","356","164.138.122.207","0","39644","כתובות|צט ע"ב",""),new Message("39646","39645","מעניין","12/05/15 22:07","כג אייר","תשע"ה","22:07","גיל ושמחה","פעמים רבות מנסה הגמרא לדחות ראייה לכאורה ב"הכא במאי עסקינן?..." ואילו במקרה שלפנינו ברור כשמש בצהריים שלא תיתכן אפשרות אחרת.","363","","3278","True","True","False","","166","94.159.165.192","0","39644","כתובות|צט ע"ב",""),new Message("39647","39646","אכן, האוקימתא היא שאין אפשרות אחרת","12/05/15 23:17","כג אייר","תשע"ה","23:17","דוד כוכב","הגמרא רוצה להביא שתי דוגמות - שני מצבים, כאשר בדוגמה אחת יש נפקות בכמות, ובדוגמה השניה אין.
הגמרא קוראת לזה בקיצור: חלוק, וקטנית.
הדוגמה של קטנית אמורה להציג מציאות שאין זה משנה מהי הכמות הנקנית.
כדי לאפשר סיטואציה כזו חשוב אמנם לציין שלא היתה פה אפשרות לקניה סיטונאית, כפי שציינת.","125","","3278","True","True","False","","123","95.86.122.107","0","39644","כתובות|צט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);