var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39490;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","60"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39490","0","עניינו של כיסוי הראש באשה","28/04/15 12:59","ט אייר","תשע"ה","12:59","אור חדש","ואיזוהי דת יהודית יוצאה וראשה פרוע: ראשה פרוע דאורייתא היא דכתיב... דאורייתא- קלתה שפיר דמי, דת יהודית- אפילו קלתה נמי אסור!
אמר רבי אסי אמר ר' יוחנן קלתה אין בה משום פרוע ראש!
הוי בה רבי זירא היכא?
אילימא בשוק- דת יהודית היא, ואלא בחצר-
אם כן לא הנחת בת לאברהם אבינו שיושבת תחת בעלה!
אמר אביי ואיתימא רב כהנא: מחצר לחצר ודרך מבוי:

רש"י:
א''כ. דבחצר יש בה משום פריעה:

נ"ל שרגילים לחשוב שחובת כיסוי הראש באשה עניינו החיוב לוודא שהשער יהיה מכוסה מעיני הרואים את האשה, ומחוזק הדבר ע"י הסיפור על קימחית ש"לא ראו קורות ביתה את שערה".
אומנם מסוגייתנו משמע שהגדר הינו אחר לגמרי, שהרי למסקנת הגמ' אין כלל איסור הליכה בפריעת השער בחצר ורק במקום שהרבים בוקעים בו שייך האיסור.
א"כ רואים שהעניין אינו כלל תלוי בשאלה אם רואים את השער אלא בשאלה היכן רואים אותו.
אומנם יש ראשונים שהוסיפו לדברי רש"י את המילים "שבחצר אין רואים אותה" ובכך יישבו למה אין שם איסור פריעה, אך וודאי שהדבר קשה מאד לקבלו שהרי ידוע לכל מי שלמד מסכת ב"ב שיש היזק ראיה קבוע בין בני החצר ואין זה כלל מקום ש"אין שם מי שיראה אותה"!

א"כ נראה שאיסור ההליכה בפריעת ראש הינו איסור על התנהגות מסויימת ברשות הרבים (או במקום שהרבים בוקעים בו).
כלומר כשלעצמם שערות האשה מותרים בראיה ואינם כלל בגדר ערוה (אומנם ייתכן שלאחר שנהגו לכסותם תמיד הפכו השערות לערוה מצד זה) אך חוצפה יש לאשה וחוסר צניעות לצאת לרה"ר בראש פרוע ואף מהווה התנהגות כזו עילה לגירושין והפסד כתובה אבל בתוך חצרה אין חובה על האשה להופיע בצורה של כיסוי לשער וממילא אין בכך כלל עילה לגירושין.
ודומה הדבר לאיסור "לדבר עם כל אדם" בניגוד לשיחה עם אדם מסויים שלא מתיר לגרשה, ושוב לא בגלל שהשיחה אסורה אלא יש חובה על האשה להתנהל מול הציבור בצורה צנועה בהרבה מאשר מול יחידים.","458","","3290","True","True","False","","812","95.86.104.136","0","0","כתובות|עב ע"ב",""),new Message("39491","39490","אינני יודע","28/04/15 13:11","ט אייר","תשע"ה","13:11","עלי","מה כוונת הכותב בדבריו ובפלפולו, להתיר מה.
ברם נשותינו רגילות דבר יום ביומו, שכאשר הן בביתן או בחצר סגורה של הבית, הן מסתובבות בלי כיסוי הראש המסודר, בתנאי שאין מישהו ( גבר ) שאינו מבני המשפחה הישירה בבית, כמו חתן או גיס או חם או מרוחק יותר ( אלא רק הבעל והילדים הזכרים כי הנשים אינן בעיה ), ואילו אם יש מישהו שאינו מבני המשפחה הנ"ל אזי הן מכסות ראשן אפילו בבית ובחצר. אני משוכנע שזה המקובל בכל בתי ישראל שומרי תו"מ, אלא אם מדובר בצנועות המכסות ראשן אפילו בביתן תמיד, חוץ מבחדר השינה והרחצה ובעת שמתלבשות.
אבל אשמח לקרא ולהבין עוד בדבריו.","209","","3290","True","True","False","","202","194.114.146.227","0","39490","כתובות|עב ע"ב",""),new Message("39492","39491","הבהרה","28/04/15 13:14","ט אייר","תשע"ה","13:14","אור חדש","לא כתבתי הלכה או מנהג אלא ניסיתי לברר הסוגיה שלנו.
בסוגיה מפורש שאין חובת כיסוי ראש בחצר (וכ"ש בבית) ומשמע שגם אם יש גברים זרים שרואים אותה.

שוב, אין זו בהכרח ההלכה או המנהג הנכון למעשה אלא רק ברור הסוגיה שלנו.","458","","3290","True","True","False","","155","95.86.104.136","0","39490","כתובות|עב ע"ב",""),new Message("39494","39492","דווקא משום כך","28/04/15 13:21","ט אייר","תשע"ה","13:21","עלי","כתבתי תגובתי, כי שיערתי שלכך כוונתך, ואינו נראה לי. לענ"ד אם יש גברים זרים ( מהללו שכתבתי ) בבית או בחצר, ראוי לאשה לכסות ראשה, ולכן כתבתי שהוא עניין יומיומי לגמרי ואין מקום להתפלפל בו !","209","","3290","True","True","False","","185","194.114.146.227","0","39490","כתובות|עב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);