var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39381;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39381","0","בני אדם פרוצין שמצויין שם","14/04/15 23:33","כה ניסן","תשע"ה","23:33","דוד כוכב","מדוע לא נצרך אברהם לבקש את רשותה של שרה כשם שביקש בתחילה "אמרי נא"?

על כך כאן.","125","","3306","True","True","False","","859","212.76.106.76","0","0","כתובות|עב ע"א",""),new Message("39383","39381","באמת","15/04/15 09:59","כו ניסן","תשע"ה","09:59","עלי","מוזר, מדוע נוקטת המשנה לשון סתומה - 'משום דבר אחר' ואינה כותבת ישירות - 'משום בני אדם בלתי מהוגנים או פרוצים'. אם משום שלא הוחזקו ככאלה, הרי אינו רשאי להדירה בכגון זה, ואם כבר הוחזקו, מדוע לא ? ושמא יש קשר לויכוח בין רבי מאיר וחכמים שהביא הרב כוכב באשכול הבא ( על הדר עם נחש בכפיפה ) וליחס לבני אדם בלתי מהוגנים ואף לרשעים.
ברם הרי המשנה אינה מצטטת את הבעל האומר לאשתו את הדברים ( והוא אכן צריך להיזהר בלשונו ) אלא מורה הלכה, אם כן מדוע המשנה אינה מבארת את הדבר בצורה הברורה ביותר אלא בלשון שמסתירה את הכוונה ?
כנראה כדי להרגיל ולחנך את הלומדים ( בע"פ ) שלא יוציאו דבר מגונה מפיהם כלל, אפילו בלשון כללית ובלתי מכוונת, עד כמה שאפשר...","209","","3305","True","True","False","","152","194.114.146.227","0","39381","כתובות|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);