var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39372;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39372","0","תלה ליה רב לרבי ביני חטי .מדוע ? באיזו ש","14/04/15 08:32","כה ניסן","תשע"ה","08:32","שמואל נבון","המשנה נחתמה ב שנת 218
רב ירד לבבל 219
בעניין פטירתו של רבי דעות שונות, אחת מהן 194. ב״בית שערים״ שבגליל
ז״א שרב היה בן 19. נפרד מדודו רבי חייא בא״י ועבר לבבל
בבבל החל רב לשלוח לרבי אגרות שלומין
ואם החשבונות והתאריכים הנ״ל מדוייקים זה אחרי חתימת המשנה.
יוצא שדברי ההפלאה והמהר״ם שיף: דהוא משום שדברים שבעל פה לא ניתנו להכתב , ורק אח״כ בימי האמוראים התירו לכתוב משום עת לעשות ולכן כתבו כדרך הכתיבה בדרך השורות. ..
ז״א !!! שהיה איסור לכתוב את דברי התלמוד כמו שהיה איסור לכתוב דברי משנה עד רבי.

או שלא זו הכוונה.

אודה לתגובה ! .","515","","3307","True","True","False","","774","2.54.152.235","0","0","כתובות|סט ע"א",""),new Message("39373","39372","לי יש סברה אחרת","14/04/15 09:05","כה ניסן","תשע"ה","09:05","Almuaddib","אבי מורי זצ"ל הראה לי, בכתיבת דברי תורה שבגניזה הקהירית, שפעמים רבות, לאחר שהכותב סיים כתיבה של משהו, רצה להוסיף. הואיל וחומרי הכתיבה - קלף ונייר - היו יקרים למדי, הוסיפו בשולים, בין השורות, וכדומה.
חושבני שכך גם כאן, יוקר חומרי הכתיבה הוא שגרם לכתיבת השאלה בין השורות. ויש לי הוכחה כנגד הנימוק שהובא לעיל, אך לא כאן המקום.","107","","3307","True","True","False","","113","195.200.205.2","0","39372","כתובות|סט ע"א",""),new Message("39375","39372","ישר כח","14/04/15 09:30","כה ניסן","תשע"ה","09:30","הראל","ולגבי תאריך הכתיבה בפועל:

"חכמי ישראל נחלקו בזה מאז לשני מחנות:
רס"ג בס' הגלוי, רב שמואל בן חפני (ר' שמואל הנגיד) במבוא התלמוד, רב נסים במפתח, הרמב"ם ועוד, סוברים שכל חכם וחכם היה כותב לעצמו ורבי כתב את המשנה.
לעומתם הצרפתים למן רש"י (...) ועד המרדכי (...) מחליטים שלא נכתב כלום בימים הראשונים, לא המשנה ולא התלמוד, אלא שבדורות האחרונים (בימי רבנן סבוראי) התירו לכתוב מפני השכחה המצויה".

(י"נ אפשטיין, מבוא לנוסח המשנה, ב, עמ' 693)

------------

אם תוכל, אשמח לדעת את המקור לכך שרבי נפטר ב-194.

באגרת רש"ג אולי לכאורה לא משמע כך, שהרי כתב (בתרגום עברי):
ובימיו של ר' [יהודה נשיאה] ירד רב לבבל, בשנת תק"ל שנה למלכות יון שאנו רגילים בו. והיה כאן [בבבל] ר' שילא ראש בית רבותינו (...)","46","","3307","True","True","False","","256","84.94.81.172","0","39372","כתובות|סט ע"א",""),new Message("39376","39375","תאריך פטירת רבי","14/04/15 10:28","כה ניסן","תשע"ה","10:28","שמואל נבון","ציטוט מויקיפדיה : הרב אהרן היימן והרב יצחק אייזיק הלוי הקדימו את לידתו של רבי לפחות לשנת תל"ד לשטרות (122 לספירה) בגלל שהם מקדימים את מותו של רבי לסביבות שנת 193 וידוע שרבי הגיע לגיל שיבה. כמו כן, הרב יצחק אייזיק הלוי מביא ראייה להקדמת לידתו של רבי מהתוספתא בסוכה‏[4] המספר שרבי נתלווה לרבי אלעזר בר רבי צדוק בלכתו להקביל את פניו של רבי יוחנן בן נורי‏[5]. בהתאם לתארוך זה קובע היימן שהגרסה הנכונה לאימרה בבבלי היא "עד שלא מת רבי עקיבא, נולד רבי"‏[6].","515","","3307","True","True","False","","163","2.54.42.78","0","39372","כתובות|סט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);