var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39198;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39198","0","מתקיף לה... באושא","23/03/15 15:30","ג ניסן","תשע"ה","15:30","גיל ושמחה","אשמח להסבר פשוט לתוכן השאלה.
התוכן: מתקיף לה רבי זירא ואיתימא: רבי שמואל בר נחמני גדולה מזו אמרו...","363","","3328","True","True","False","","818","94.159.166.245","0","0","כתובות|מט ע"ב",""),new Message("39200","39198","הוא הואשתו מבעיא","23/03/15 21:42","ג ניסן","תשע"ה","21:42","גיל ושמחה","אם הבנתי נכון
הגמרא קודם לכן הביאה את דברי רבי אילעא בשם ר"ל: באושא התקינו שהכותב כל נכסיו לבניו הוא ואשתו ניזונים מהם. הטעם הוא ש/אין לראות בעיסקה זו מכר (מתנה) אלא ירושה.
בקושיית רב זירא התקנה שגם אם האשה התאלמנה היא ניזונת מכספי הירושה של בעלה. אם הוא (בחיים) ואשתו מבעיא?","363","","3328","True","True","False","","241","94.159.166.245","0","39198","כתובות|מט ע"ב",""),new Message("39201","39200","ההסבר כך","23/03/15 22:49","ג ניסן","תשע"ה","22:49","דוד כוכב","הגמרא הביאה את דברי רבי אילעא בשם ריש לקיש שבאושא התקינו שהכותב כל נכסיו לבניו הוא ואשתו נזונים מהם. כלומר שלמרות שהנתינה לבנים היא גמורה ודינה כמכר, אעפ"כ תיקנו חכמים שעדין רשאים הוא ואשתו להיות ניזונים מהנכסים. (ודוקא לבניו).
מקשה הגמרא מה החידוש, הרי זה דין פשוט, שהרי הדין הוא שאפילו האלמנה ממשיכה להיות ניזונת מהנכסים כשיורש אותם הבעל של היורשת (שזה נחשב למכירה), למרות שהכלל הוא שאינה ניזונת מנכסים שנמכרו. הרי רואים ש"מכר" שכזה שאינו עלול לגרום לנזק ללקוחות, אין דינו כמכר רגיל ואינו מפקיע את המזונות של מי שהיה מתפרנס מהם.","125","","3328","True","True","False","","128","31.44.135.200","0","39198","כתובות|מט ע"ב",""),new Message("39202","39201","תוספת להסבר","24/03/15 03:40","ד ניסן","תשע"ה","03:40","עם הארץ","התרוץ היה שדווקא לאחר מותו שאין ביכולתו לזון את אישתו , תקנו לאלמנה שתהיה ניזונת מהנכסים שירש הבעל של בתו. אבל כשהוא בחיים אין שום סיבה שלא יעבוד ויפרנס את עצמו ואשתו ולא יקח מהנכסים שהוריש , ולכן תיקנו באושא שיהיו נזונים מן הנכסים. ומסקנת הסוגייא שלא כן ההלכה לפי המעשה עם רבי חנינא ורבי יוחנן.","248","","3327","True","True","False","","206","184.32.157.151","0","39198","כתובות|מט ע"ב",""),new Message("39208","39202","ישר כוח!","24/03/15 12:59","ד ניסן","תשע"ה","12:59","גיל ושמחה","","363","","3327","False","True","False","","166","94.159.166.245","0","39198","כתובות|מט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);