var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38938;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38938","0","אם נתנה אמתלה לדבריה","24/02/15 05:04","ה אדר","תשע"ה","05:04","הודו_כי_טוב","ואם אמרה "סתם צחקנו " לא התכוונתי להתקדש ?","207","","3355","True","True","False","","858","109.65.192.229","0","0","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38944","38938","גם זו אמתלא, אם יש לדבריה ביסוס","24/02/15 09:42","ה אדר","תשע"ה","09:42","דוד כוכב","ובדומה לאמור במסכת יבמות דף קו ע"א: "משטה אני בך עבדה ליה".
תיקון: ראה בהודעה למטה להלן.","125","","3355","True","True","False","","114","164.138.119.222","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38954","38938","תיקון: אין זו אמתלא","24/02/15 15:29","ה אדר","תשע"ה","15:29","דוד כוכב","כך כתב הרמב"ם הלכות איסורי ביאה ד, י:
"האשה שאמרה לבעלה טמאה אני וחזרה ואמרה טהורה אני ודרך שחוק אמרתי לך תחלה אינה נאמנת".
הובא גם בש"ך על שולחן ערוך יורה דעה הלכות נדה סימן קפה סעיף ג.","125","","3355","True","True","False","","110","164.138.119.222","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38951","38944","על עצם העניין","24/02/15 14:07","ה אדר","תשע"ה","14:07","עלי","בסיפור על אשתו של שמואל, אשר לפי רש"י ( אמנם לא לפי הסבר הגאונים למקרה )אמרה תחילה 'טמאה אני', יש לתמוה, שכן אמנם אפשר שאדם ישנה מהאמת משום דרכי שלום, אבל האם גם מקרה כזה נופל בגדרי 'דרכי שלום', כל אי נוחות מתירה כזה דבר ?
ומוזר גם קצת, כי בד"כ גם הבעל יודע פחות או יותר מתי תטמא אשתו בנידה אם יש לה קביעות וסת, ואם מוקדם מכך היא אומרת שהיא טמאה, הוא מעצמו הרי יודע שאך אמתלא היא אומרת, ומדוע התפלא על שינוי דבריה ?
אני שואל ( כרופא ), כי אנשים ונשים רבים מבקשים 'אישורי מחלה', וכשהם נשאלים מה יש או מה היה להם, הם אומרים לי סיבה כלשהי ואני יודע שאינה אמת אלא אמתלא הם מבקשים, האם אמתלא מכל סוג מצדיקה אי אמירת אמת או שיש כללים בדבר ?","209","","3355","True","True","False","","198","194.114.146.227","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38953","38951","תלוי מהו הצורך","24/02/15 15:27","ה אדר","תשע"ה","15:27","דוד כוכב","אמרו במסכת יבמות דף סה ע"ב: א"ר אילעא משום רבי אלעזר בר' שמעון: מותר לו לאדם לשנות בדבר השלום... רבי נתן אומר: מצוה.

אם אין צורך, הרב פערלא בביאורו על ספר המצוות לרס"ג סובר שאין בזה ממש איסור, ויש ראשונים שכתבו שיש בזה איסור תורה.

במקרה שלך, אם משתמשים באישור לצורך השתמטות מעבודה למרות קבלת משכורת, לא מדובר בסתם שקר אלא ברמאות וגזל.","125","","3355","True","True","False","","112","164.138.119.222","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38955","38954","זה אומר שהיא כן מקודשת ?","24/02/15 15:44","ה אדר","תשע"ה","15:44","הודו_כי_טוב","","207","","3355","False","True","False","","162","46.19.85.123","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38956","38955","כן, אבל בגמרא מדובר במקרים אחרים לגמרי","24/02/15 18:10","ה אדר","תשע"ה","18:10","דוד כוכב","בגמרא מדובר בשני מקרים:
א. אשה שמספרת שהיא אסורה משום אשת איש.
ב. אשה שמספרת שהיא אסורה משום טומאת נדה.
במקרים אלו היא נאמנת באמתלא לחזור בה ולומר שלא היה בעדותה ממש. ועל כך אומר הרמב"ם שאם טענה שאמרה דרך שחוק, אין זו אמתלא, וצריך לחשוש לדבריה הראשונים שכבר מקודשת היא או שהיא טמאה.

אתה שואל על מקרה אחר לגמרי, כאשר איש מקדש אשה, ולאחר זמן טוענת היא שלא נתכוונה באמת להתקדש.
במקרה כגון זה לא תועיל גם אמתלא אמיתית, כמו שלא תועיל אמתלא למוכר חפץ הטוען אחר כך "צחקתי". כי בהסכם שבין שני אנשים "דברים שבלב אינם דברים" וכל דבריו צריכים להיות על פי דעת והבנת שותפו.","125","","3355","True","True","False","","131","164.138.119.222","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38958","38956","לגבי קידושי צחוק שאלתי כי רשום","24/02/15 19:28","ה אדר","תשע"ה","19:28","הודו_כי_טוב","ומעשה נמי באשה אחת גדולה שהיתה גדולה בנוי וקפצו עליה בני אדם לקדשה ואמרה להם מקודשת אני לימים עמדה וקידשה את עצמה אמרו לה חכמים מה ראית לעשות כן אמרה להם בתחלה שבאו עלי אנשים שאינם מהוגנים אמרתי מקודשת אני עכשיו שבאו עלי אנשים מהוגנים עמדתי וקדשתי את עצמי וזו הלכה העלה רב אחא שר הבירה לפני חכמי' באושא ואמרו אם נתנה אמתל' לדבריה נאמנת

ולא לגבי מה שרשום בהמשך הדף","207","","3355","True","True","False","","221","109.65.192.229","0","38938","כתובות|כב ע"א",""),new Message("38962","38958","פירוש המעשה כך:","24/02/15 21:37","ה אדר","תשע"ה","21:37","דוד כוכב","ומעשה נמי באשה אחת גדולה {חשובה} שהיתה גדולה בנוי {נאה} וקפצו עליה בני אדם לקדשה {חשקו וביקשו לקדשה} ואמרה להם מקודשת אני {אני כבר מקודשת ואי אפשר לקדש אותי} לימים עמדה וקידשה את עצמה {הסכימה להתקדש}.

לא חששו לדבריה שהיא כבר אשת איש, כי היא נתנה אמתלא טובה.","125","","3355","True","True","False","","141","164.138.119.222","0","38938","כתובות|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);