var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38873;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38873","0","בקשה לביאור פשט הגמרא","17/02/15 21:47","כח שבט","תשע"ה","21:47","שאינו יודע לשאול","מתני' האשה שנתארמלה או שנתגרשה היא אומרת בתולה נשאתני והוא אומר לא כי אלא אלמנה נשאתיך אם יש עדים שיצאת בהינומא וראשה פרוע כתובתה מאתים רבי יוחנן בן ברוקה אומר אף חילוק קליות ראיה ומודה רבי יהושע באומר לחבירו שדה זו של אביך היתה ולקחתיה הימנו שהוא נאמן שהפה שאסר הוא הפה שהתיר ואם יש עדים שהיא של אביו והוא אומר לקחתיה הימנו אינו נאמן:
גמ' טעמא דאיכא עדים הא ליכא עדים בעל מהימן לימא תנן סתמא דלא כרבן גמליאל דאי ר''ג הא אמר איהי מהימנא אפילו תימא רבן גמליאל עד כאן לא קאמר ר''ג התם אלא בברי ושמא אבל הכא בברי וברי לא אמר ודקארי לה מאי קארי לה הא ברי וברי הוא כיון דרוב נשים בתולות נישאות כי ברי ושמא דמי והכי נמי מסתברא מדקתני ומודה רבי יהושע אי אמרת בשלמא איירי ר''ג במודה שפיר אלא אי אמרת לא איירי ר''ג במודה רבי יהושע למאן מודה...

הקטע המודגש לא מובן לי.","48","","3359","True","True","False","","1054","87.69.10.15","0","0","כתובות|טז ע"א",""),new Message("38874","38873","ביאור","17/02/15 22:41","כח שבט","תשע"ה","22:41","דוד כוכב","והכי נמי מסתברא - שגם רבן גמליאל סובר שאין האשה נאמנת כשאין עדי הינומא.
מדקתני ומודה רבי יהושע - ומודה פירושו שהוא מודה ומסכים לבר פלוגתו.
אי אמרת לא איירי ר''ג במודה - אילו רבן גמליאל היה סובר שהאשה נאמנת גם כשאין עדי הינומא (מטעם: כיון דרוב נשים בתולות נישאות כי ברי ושמא דמי).
רבי יהושע למאן מודה - עם מי רבי יהושע מסכים שאין האשה נאמנת? עם עצמו?!","125","","3359","True","True","False","","130","95.86.102.45","0","38873","כתובות|טז ע"א",""),new Message("38875","38873","רש"י","18/02/15 00:30","כט שבט","תשע"ה","00:30","אלף בית רשי","והכי נמי מסתברא. דר''ג מודה בה דבעל מהימן: אי אמרת בשלמא איירי ר''ג במודה. דהך רישא הודאה הוא דקא מודה ר''ג לרבי יהושע ואמר אע''ג דפליגנא עלך בברי ושמא מודינא לך בברי וברי היינו דשייך למיתני בתריה ור' יהושע מודה לר''ג בהאומר לחברו שדה זו כו' דאע''ג דפליגנא בפ''ק במשארסתני נאנסתי דאע''ג דאיכא למימר מגו לא מהימנא מודינא בהאי מגו דאי בעי שתיק ולא א''ל של אביך היתה כי אמר ליה נמי לקחתיה הימנו מהימן כדלקמן: אלא אי אמרת לא איירי. רישא במודה ר''ג מאי מודה רבי יהושע מאי שייך למיתנייה הכא ואהיכא קאי:

על פי רש"י גם במשנה, הלשון "ומודה ר"י" כשהוא נכתב ללא שהוזכר שום שם במשנה מביאה את הגמרא למסקנא שבטח יש בר פלוגתא ובטח גם הוא הודה לבר פלוגתו והן הם רב יהושע עצמו ורבן גמליאל","278","","3358","True","True","False","","179","76.68.166.102","0","38873","כתובות|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);