var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38749;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38749","0","מהם נישואי אלמנה","08/02/15 11:56","יט שבט","תשע"ה","11:56","אור חדש","אלמנה נשאת בחמישי ונבעלת בששי הואיל ונאמרה בו ברכה לאדם

ישנה מחל' ראשונים האם נישואי אלמנה נעשים בחופה, בייחוד הראוי לביאה או בביאה דווקא.
השו"ע פסק באו"ח שלט' ה' כדעה שנישאת בביאה דווקא ולכן אסר ביאה ראשונה בשבת כיוון שעושה קניין.
אומנם באבה"ע סד' ה' פסק כשיטה שדי בייחוד הראוי לביאה.

אומנם המעיין בסוגייתנו רואה שמבואר כשו"ע דאה"ע שיש "נישואי אלמנה" שאינם ביאתה הראשונה שהרי מבואר שהיו נושאים בחמישי ובועלים רק למחרת ומוכח שאין משמעות הנישואין ביאה כלל!
ותי' על הראשונים והאחרונים (שראיתי) שלא הזכירו ראיה זו","458","","3371","True","True","False","","895","31.44.137.146","0","0","כתובות|ה ע"א",""),new Message("38756","38749","יפרשו: "אלמנה נשאת בחמישי" - אסעודה","08/02/15 19:49","יט שבט","תשע"ה","19:49","דוד כוכב","ולעולם אין קניינה נגמר עד שתהא "נבעלת בששי".","125","","3371","True","True","False","","117","95.86.102.45","0","38749","כתובות|ה ע"א",""),new Message("38757","38756","האם כך הכוונה גם בנישואי בתולה?","09/02/15 09:32","כ שבט","תשע"ה","09:32","אור חדש","ברישא הכוונה לגמרי ובסוף רק סעודה?!
ועוד לדבריך אין כאן שלשה ימי שמחה משנשאת אלא רק שניים
עכ"פ גם אם ניתן לתרץ בדוחק תמיהתי היא על ההתעלמות מהשאלה","458","","3370","True","True","False","","152","31.44.137.146","0","38749","כתובות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);