var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38548;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","63"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38548","0","והיא עומדת ומשקה עליהם","22/01/15 00:43","ב שבט","תשע"ה","00:43","דוד כוכב","מה הרבותא בסיפורי תיאורי המעשים הללו?
וכי מותר לאיש להניח לאשה לשרתו?

על כך כאן.","125","","3395","True","True","False","","712","164.138.114.73","0","0","יבמות|קח ע"א",""),new Message("38550","38548","הרבותא","22/01/15 10:36","ב שבט","תשע"ה","10:36","המכריע","דומני נתפרשה בדברי רש"י שהבאת.

באורחים מוסיף רש"י והני שתקו וכו'. מסתמא כוונתו משום דידידי הבעל הם. ואם היא היתה רוצה ברצינות לפרסם את מיאונה בבעלה, היה עליה לומר זאת לשאר אנשים שבעולם. זה שהיא מוצאת לנכון לומר זאת בדיוק לחפצי טובתו של בעלה, זה אומר לכאורה שדבריה אינם אלא קיטור ונרגנות בעלמא.

כמו כן לגבי חנווני פירש רש"י דאטרחה, כלומר יש לתלות שמה שהיא אומרת תוך כדי שבעלה מטריח עליה, אין זה אלא הבעת טרוניה על הטרחתה ואין בדבריה משם מיאון אמיתי.

גבי ההשתמשות באשה. אולי כדאי להדגיש שהש"ך עוסק באיסור אחר לגמרי (של מזיגת הכוס לבעלה בימי נידותה) אלא שיש לומר גם לגבי השתמשות באשה דוגמת שם.","199","","3395","True","True","False","","310","31.44.131.162","0","38548","יבמות|קח ע"א",""),new Message("38551","38550","האיסורים זהים","22/01/15 11:33","ב שבט","תשע"ה","11:33","דוד כוכב","כך עולה מהשוואת הגמרות הבאות:

מסכת כתובות דף ד ע"ב; ודף סא ע"א:
"אמר רבי יצחק בר חנינא/חנניא אמר רב הונא: כל מלאכות שאשה עושה לבעלה - נדה עושה לבעלה, חוץ ממזיגת הכוס, והצעת המטה, והרחצת פניו ידיו ורגליו".

מסכת כתובות דף צו ע"א:
"אמר רבי יוסי בר חנינא: כל מלאכות שהאשה עושה לבעלה - אלמנה עושה ליורשים, חוץ ממזיגת הכוס, והצעת המטה, והרחצת פניו ידיו ורגליו".

ירושלמי מסכת כתובות פרק ה הלכה ו:
"רב הונא אמר אפילו הכניסה לו מאה שפחות כופה לעשות לו דברים של יחיד. מהו דברים של יחיד? סכת לו את גופו ומרחצת לו את רגליו ומוזגת לו את הכוס. למה? משום שהיא חייבת לעשות לו, או משום שאינן ראויין להשתמש בשפח'? מה נפק מן ביניהון? - הכניסה לו עבדים. אין תימר משום שאין ראויין להשתמש בשפחה - הרי הכניסה לו עבדים! הוי לית טעמא {אלא} משום שהיא חייבת לו".

אותם הדברים הכלולים בג' המלאכות - גם אסורים באשה זרה, גם אסורים באשתו נדה, וגם מחוייבת לבעלה.","125","","3395","True","True","False","","118","164.138.114.73","0","38548","יבמות|קח ע"א",""),new Message("38554","38551","אין לי טענות על ההשוואה","22/01/15 14:44","ב שבט","תשע"ה","14:44","המכריע","רק העתקת הש"ך נראית כאילו על נושא זה הוא מדבר. הצעתי קצת לבאר שזה נושא אחר אלא שיש לדמות.","199","","3395","True","True","False","","314","31.44.133.90","0","38548","יבמות|קח ע"א",""),new Message("38558","38554","נכנסתי לתקן קצת את הלשון","23/01/15 08:06","ג שבט","תשע"ה","08:06","דוד כוכב","אבל ראיתי שכבר עתה מבואר בלשון הדברים: "אלא שכתב הש"ך... אלא בכוס המיוחד לבעלה" - אלמא באיסור כלפי בעלה מיירי שם. "וכך יש לפרש גם בסוגייתנו..." - כלומר שסברת הש"ך צריכה להאמר גם בסוגייתנו.
ולא הארכתי לבאר שביסודו של דבר האיסורים קשורים זה בזה ופסיקת הש"ך שייכת גם לענייננו.","125","","3394","True","True","False","","96","164.138.114.73","0","38548","יבמות|קח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);