var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38535;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","74"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","56"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38535","0","ד הערות לדף קח","21/01/15 14:11","א שבט","תשע"ה","14:11","המכריע","קח.

א. איבעיא להו פליגי רבנן וכו' וכו'. כעין זה ממש בפרק אלו מציאות בפלוגתא דרשב"א ורבנן.

ב. כלתיה דאבדן אימרוד. ר"ל שתי כלותיו, והיינו עובדא הנזכרת לעיל קה: דבאותה שעה מרדו שתי כלותיו. והא דפושטים לבעייתינו מעובדה זו אע"ג דלא איירי כאן שעמדו ונישאו או נתקדשו, ומה ענין זה לזה. כבר יישבה רש"י שהנידון הוא מיאון קל, כמו שעמדה ונישאת הוי מיאון קל, כלומר בלא אמירה מפורשת של מיאון, ה"ה כאן רק מרדו, ואח"כ רק אמרו ליהוו גברייכו דידכו.

ג. אלא בכדי תיפוק. הוא יישוב לשאלה, כלומר אף דלר"א אינה אשתו כלל, מ"מ מאחר שתקנת חכמים היא שידורו כדרך איש ואשתו, וכי תצא ממנו בלא כלום.

קח:

ד. מיאון דחבריה לא מבטל גט דידיה. לכאורה צ"ב גדול בכל הענין. הרי גם אם מיאון דחבריה לא מבטל גט דידיה, מ"מ הרי המיאון עוקר הנישואין דחבריה למפרע כלא היו, ונמצא זה הראשון מחזיר גרושתו שלא נישאת לאחר, רק נבעלה שזה אינו אוסר. וכפי הנראה זה מה שדחק לסוגיא לומר שיש כאן תקנה דרבנן שלא תחזור אליו, ולא מדין מחזיר גרושתו משנשאת, אלא כדי שלא יגרום לה למאן בבעל השני. אלא שיתכן שחכמים נתנו לזה גדר מחזיר גרושתו כדי שלא להמציא איסור חדש לגמרי. ויל"ע בזה.","199","","3398","True","True","False","","860","95.86.91.187","0","0","יבמות|קח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);