var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38416;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38416","0","הסרת שער במקום המוצנע או גזיזת ציפרנים","15/01/15 07:03","כד טבת","תשע"ה","07:03","אלף בית רשי","רש"י כאן:
ד"ה לא עשה רגליו. לא הסיר שער זקן התחתון:
רש"י בדף מ"ח ע"א:
ד"ה לא עשה רגליו. לא קצץ צפרני רגליו:
רש"י בשמואל ב' פרק י"ט פסוק כ"ה:
ולא עשה רגליו. לשון תקון הוא, העברת שער שבין הרגלים :

עיין בתוספות בדף מח ועיין בתוספות ישנים כאן על הדף , והנה יש לתמוה דמילא שאר הדברים שמנוולים את גופו כגון עשיית שפמו וכו' כולם רואים את זה אבל מה שייך להסרת שער במקום המוצנע? ואכן רש"י בכל מקום מתאים את הפשט לאותו עניין,
בדף מ"ח שמדברת הגמרא בעניין ועשתה את ציפרניה ומביאה ראיה מהפסוק הזה של מפיבשת על הלשון "ועשה" מדמה רש"י לאותו ענין וזה גם כלול במשמעות הכללית של הפסוק עשיית דברים שמנוולים.
כאן שמדברים על חלק העליון של הרגל וממילא נראה שמדברים על מקום מוצנע ובפרט שהגמרא עצמה מיישבת שלישנא מעליא נקט מעמיד רש"י בהסרת שער אותו מקום ממש.
בשמואל רש"י נוקט בלשון מורחבת יותר הסרת שער של בין הרגלים ולאו דווקא אותו מקום והכוונה לכלל שער הרגליים והוא הסבר של פשרה בין הגמרא כאן למשמעות הפסוק של דברים המנוולים וכפי שכתבנו דמה שייך ניוול במקום המוצנע, וכן רוב המפרשים והתרגום פירשו שהכוונה לשטיפת הרגליים","278","","3412","True","True","False","","884","76.68.226.85","0","0","יבמות|קג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);