var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38079;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","75"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","60"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38079","0","הארון קולטו או פולטו - מה הכוונה?","22/12/14 15:17","ל כסלו","תשע"ה","15:17","עלי","למדנו שדוד העביר את בני שאול לפני הארון ( שהיה באהל בציון ועדיין לא נבנה ביהמ"ק ולכן יכולים היו לעשות זאת ), והיה הארון 'קולטן' ואילו את מפיבשת 'פלט'. מה הכוונה בכך ? קלט לאן ומה קרה לנקלטים ? ומה לפליט? מדוע לא שאל דוד בנביא או באו"ת מה לעשות ? ( ראיתי שיש מפרשים שהנקלטים לא יכלו לזוז משם ולא ברור לי מנין הסבר זה כל שידעתי שהנוגע בארון עלול למות כעוזא אבל שלא יכול לזוז ? )
ניחא שיכול המלך להוציא להורג רשעים כדי לשבר ידם ולהרתיע, אבל חפים מפשע ? בשל חטאו של אביהם ? הרי זו ענישה 'קולקטיבית' לעילא ?! ומדוע 'שיתף' הקב"ה פעולה בהחלטת דהע"ה להוציאם להורג בלי משפט ובלי אשמה אישית ?
היש הסבר ראוי לכך ? האם 'קידוש השם' מצדיק כזה דבר ?
הייתי אומר שראוי היה להשמיד את הגבעונים עצמם עקב חוצפתם ולא לגעת בצפורנו של אחד מבני שאול. וכי זהו משפטו של הקב"ה לגזור רעב על עם ישראל על ששאול פגע בפרנסתם כדי כך שרק הרג החפים מפשע יוכל לבטלו ? השופט כל הארץ לא יעשה משפט ? אתמהא !
היש למישהו הסבר ראוי ? ( כמובן שכל דבריי לא באו אלא לעורר את הדיון ולברר את ההסבר הראוי [כי נראה כאילו מפחדים לדון בעניין בעייתי כזה כאן ובצורה מכובדת ומנומסת כראוי ]). אשמח לקרוא.","209","","3429","True","True","False","","888","212.76.101.131","0","0","יבמות|עט ע"א",""),new Message("38081","38079","אֵיפֹה הָיִיתָ בְּיָסְדִי אָרֶץ הַגֵּד","22/12/14 21:30","ל כסלו","תשע"ה","21:30","הודו_כי_טוב","אֵיפֹה הָיִיתָ בְּיָסְדִי אָרֶץ הַגֵּד אִם יָדַעְתָּ בִינָה.

גם רשום שהם היו חייבים בדיני שמיים
אם הקדוש ברוך הוא היה רוצה למנוע זאת הוא היה משדר לדויד המלך
שלילי על כולם
לא ברור לי למה דויד המלך התפלל רק על מפיבושת

שים לב להרוג גבעונים על חוצפתם זה לא הפריע לך

אולי פרק זה בתנך ודף זה בגמרא בא ללמד אותנו איך צריך להתייחס לגויים
כי אחרת זה חילול השם ואז הקדוש ברוך הוא כועס על ישראל
שמחללים שמו בגויים
האם בימינו עם שכנינו היו מתחמנים אותנו בהסכם כמו הגבעונים
משהוא היה חושב לקיים את ההסכם כדי למנוע חילול השם
כמו שעשה יהושע ?
במקום זה שלושה נערים ירדו לרמה שלהם הרגו גוי חף מפשע
בלי לשאול באורים ותומים ועכשיו הם מככבים בפרסומת שטנה
פלסטינית
שהם קיימו איזה טקס שרשום בתלמוד

משהוא מהפורום כתב פה באשכול אחר שמצדו יהרגו המוני גויים
ולא תמחק אות אחת מהתורה
לא מחיתי אז גם בפני כבודו של הכותב
אך עכשיו שיש לי רוח גבית מחז"ל אצעק "גיוועלט
יהודים לא מדברים ככה"
בין אם תמחק אות ובין אם לא תמחק .","207","","3429","True","True","False","","258","109.67.164.152","0","38079","יבמות|עט ע"א",""),new Message("38083","38081","זו בדיוק היתה השאלה","22/12/14 23:18","ל כסלו","תשע"ה","23:18","עלי","א. מדוע ועל מה היו חייבים בדיני שמים ?
ב.שאלתי גם על קליטת הארון, כי ידוע שאסור להתקרב לארון והרואהו בלי כיסויו או הנוגע בו עלול למות, אפילו אם הוא מהלויים או הכהנים הנושאים אותו. מה אם כן פירוש 'להעביר לפני הארון' ( או המזבח לירושלמי ) וכיצד הוא 'קולט' או 'פולט' ?
ג. הרי ציינתי שלא באתי לעורר מה שאינו ברור לי :
לכאורה הקב"ה 'כעס' על הפגיעה בגרים גרורים אלו, ואעפ"י שלא הם נרצחו אלא כהני נוב והם רק איבדו את מקור פרנסתם ונעשו עניים יותר, וראה שהם היו מסייעים לעבודת המשכן והיינו מצפים שעבודה במקום קדוש זה תשפר את מידותיהם, ולכאורה רואים שנשארו בגדרי 'ארור כנען' - אכזריים ומגושמים כפי שהיו אבותיהם בימי יהושע, ואף שהיו כבר מאמינים בה', דרשו נקמה ע"י הרג, שלכאורה זה היפך איסור נקימה,
אבל כל זה רק במבט שטחי, כי באמת נראה שדרשו לעשות נקמה בשאול ומשפחתו על שהרג ב'עוון' אחימלך הכה"ג שהאכיל את דהע"ה מלחם הפנים, את כל כהני נוב, שגם הם היו חפים מכל פשע, ואם ייהרג במקדש ה' לא כהן אחד אלא רבים, הרי על זה היתה תביעה על כלל ישראל שלא מנעו את שאול מלאפשר לדואג לעשות זאת, ובמיוחד בניו קרוביו שהיתה להם השפעה יתירה עליו ולא מנעוהו מכך, והיה זה חילול ה' נורא בעיני הגבעונים הללו שראו כיצד נרצחו הכהנים בהוראת והסכמת המלך, בשעה שידעו צדקת הכהנים ושחפים הם מכל פשע ואף אינם מורדים במלכותו, על כן במידה כנגד מידה יצא דינם למיתה, ואין כאן שום עניין של היחס שלנו לגויים או לגרים רק הגבעונים דרשו לקיים מידה כנגד מידה בבני שאול וצדקו לעצם העניין. אלא שדהע"ה בקשם לוותר מצד מידת הרחמים ולא התרצו, ועל זה הענישם דוד שכיון שאינם מוכנים להיות רחמנים על כן לא יוכלו לבוא בקהל ישראל הרחמנים. ואינני רוצה להאריך.","209","","3429","True","True","False","","185","212.76.101.131","0","38079","יבמות|עט ע"א",""),new Message("38084","38083","לגבי ב","23/12/14 07:11","א טבת","תשע"ה","07:11","הודו_כי_טוב","גם בנות מדין נבדקו ככה מי לחיים ומי למוות
במידבר","207","","3428","True","True","False","","172","46.19.85.249","0","38079","יבמות|עט ע"א",""),new Message("38093","38084","גם אם","23/12/14 13:56","א טבת","תשע"ה","13:56","עלי","כך היה לא ברור מה הכוונה.","209","","3428","True","True","False","","121","194.114.146.227","0","38079","יבמות|עט ע"א",""),new Message("38094","38093","[ללא נושא]","23/12/14 14:04","א טבת","תשע"ה","14:04","הודו_כי_טוב","שאלת איך יתכן שהתקרבו לאורים ותומים כשהכניסה אסורה
אז סברתי היא שמאחר שהם קיבלו הוראה להתקרב על ידי המנהיג
ושזה היה רצון השם לכן לא מתו מההתקרבות","207","","3428","True","True","False","","175","109.67.164.152","0","38079","יבמות|עט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);