var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37976;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","71"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","47"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37976","0","יש ממזר לא גרוע?","14/12/14 06:59","כב כסלו","תשע"ה","06:59","אלף בית רשי","רש"י:
כוזא. כלי קטן כלומר ממזר שהוא גרוע: כדא. כלי חשוב כלומר כהן גדול:
בכוזא הסביר רש"י שהוא כלי קטן אבל בכדא הסביר כלי חשוב ולאו דווקא כלי גדול
עוד יש לדייק ברש"י שהוסיף לגבי ממזר "שהוא גרוע" והרי הדברים פשוטים, אלא שאפשר לומר שרש"י התכווין לשלול את הנאמר במשנה בהוריות לגבי ממזר תלמיד חכם שקודם לכהן גדול עם הארץ וע"כ בכזה מקרה לא יחשב הממזר כגרוע כלפי הכהן","278","","3435","True","True","False","","787","76.68.227.16","0","0","יבמות|ע ע"א",""),new Message("37980","37976","אין הכרח","14/12/14 16:35","כב כסלו","תשע"ה","16:35","המכריע","כוונת רש"י זו אומרת יש לי נכד גרוע והוא עוזר לי לאכול בתרומה, וזו אמרת יש לי נכד חשוב והוא רק מקלקל.
כשרש"י אומר נכד גרוע, הוא מסביר נכד ממזר שמציאות זו היא מציאות גרועה.

והחילוק בין כוזא לכדא, יש לומר דכוזא משמעותו המילולית הוא כד קטן. משא"כ כדא אין משמעותו כד גדול, אלא כד רגיל, ולכן פירש רש"י שמ"מ כד היינו כלי חשוב, משא"כ כוזא הקטן מסמל דבר גרוע ופחות בחשיבותו.","199","","3435","True","True","False","","262","95.86.120.51","0","37976","יבמות|ע ע"א",""),new Message("37984","37980","תמיהתי הייתה מדוע צריך לציין שהוא גרוע","15/12/14 03:31","כג כסלו","תשע"ה","03:31","אלף בית רשי","ורש"י לא פירש כלל את מעלת הנכד הגרוע
ושוב שימת הלב צריכה להיות שכלפי הכד שהוא המשל רש"י ציין חשיבות ולא כלפי הנמשל הכהן שזה ציון מציאות שהוא כה"ג, וכלפי הכוזא המשל ציין רש"י את המציאות ולגבי הנמשל הממזר ציין רש"י את הגריעות (ההיפך מחשיבות)","278","","3434","True","True","False","","190","76.68.227.16","0","37976","יבמות|ע ע"א",""),new Message("37989","37984","אתה מתעקש להטיח ראשך בקיר","15/12/14 14:23","כג כסלו","תשע"ה","14:23","Almuaddib","המשל בגמרא, ורש"י בא להסבירו, כפי שעושה פעמים רבות.

והדברים בדיוק כפי שהוסברו לך כאן לעיל.

ורש"י, כדרכו בפירושו עושה גם כאן. ראשית, מסביר כי כוזא הוא כלי קטן, כפי שהוא מסביר פעמים רבות בגמרא כשמוזכרת מלה זו. אלא שכאן מדובר במשל, ולכן מסביר רש"י את הנמשל. כוזא, הוא כלי קטן, ובמשל זה, הכוונה היא לממזר, שממזר הוא צאצא גרוע. והכד - הכד הוא כלי, שיש לו חשיבות של כלי, ולהבדיל בינו לבין הכוזא בא רש"י, כדי להסביר את הנמשל, וכך הוא עושה - כשמסביר שזה הכה"ג - נושא הקטע הזה בגמרא.

שאם רצית לדייק, הרי עשו כאן את העבודה עבורך, כשהוסבר ך לעיל מדוע אין כאן קטן מול גדול, אלא קטן מול חשוב, ואין צורך לחזור עליהם.

אם רוצה אתה להעמיק, נסה לראות את כל המופעים בש"ס של כוזא, ולחפש נימוקים מדוע רש"י מפרש פעם כך ופעם כך - ומדוע יש מקומות מהם הוא מתעלם.","107","","3434","True","True","False","","146","195.200.205.133","0","37976","יבמות|ע ע"א",""),new Message("37990","37989","הבהרה","15/12/14 14:39","כג כסלו","תשע"ה","14:39","אלף בית רשי","אני לא כתבתי בדרך הכרח אלא בדרך אפשר! ועדיין אני חושב שיש מקום לרמוז בדברי רש"י את עניין ממזר ת"ח מול כ"ג ע"ה ,
אבל בדבריך שמתי לב לנקודה שיתכן וזה סיבת השינוי ברש"י מדוע מסביר את הנמשל שהוא גרוע כי ה"כוזא" הוא לאו בדווקא כלי "גרוע" אלא שהוא כלי "קטן" וע"כ הנמשל הממזר אינו בדיוק כמו המשל כי הממזר הוא "גרוע" , והיה צורך להבהיר זאת. משא"כ ה"כדא" הוא כלי חשוב ללא קשר לגודל ואין צורך להוסיף ולהסביר את מעלתו של הנמשל הכהן שהוא כ"ג, (וכמו שציינת כוזא מופיע כמה וכמה פעמים בש"ס ומתפרש בד"כ ברש"י ככלי חרס קטן ולא דווקא כלי לא חשוב = גרוע)
וזה עצמו שהדימוי לממזר הוא בכלי קטן (מול כלי חשוב)ולאו דווקא בכלי גרוע הוא נותן את האפשרות לרמוז שיש ממזר שיותר חשוב מכ"ג","278","","3434","True","True","False","","190","76.68.227.16","0","37976","יבמות|ע ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);