var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37943;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37943","0","הניח בנים והניחה מעוברת","10/12/14 20:44","יח כסלו","תשע"ה","20:44","גיל ושמחה","עבדי מלוג יאכלו ועבדי צאן ברזל לא יאכלו.
מדוע? מסבירה הגמרא, שלעובר יש חלק בעבדי צאן ברזל וכיוון שאינו אוכל, אינו מאכיל.
למאן דאמר ילוד מאכיל ושאינו ילוד אינו מאכיל, מה טעם לא יאכלו מפני העובר? לולא היה לו בנים, הייתי מבין. עכשיו, שיש לו בנים ויש גם עובר אנו תולים זאת מפני שאיננו יודעים, מה יהא חלקו של העובר. מדוע? המציאות עכשיו היא, שיש בנים חיים וקיימים ויש לה גם עובר. מדוע לא נחלק את התרומה שווה בשווה בין כולם כולל העובר ואת חלקו של העובר נשאיר לו עד שייוולד? ואם תאמר, שמא התרומה תבוא לידי כילוי בינתיים, היא הנותנת! מכאן אנחנו יודעים בוודאות, שהעובר לא יזכה בה לאחר שייוולד.
אשמח להבהרה.
למי שמתעניין בזהותי האמיתי, שמי נח גיל, ושיהיה לכולנו גיל ושמחה תמיד.","363","","3447","True","True","False","","862","109.160.175.164","0","0","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37945","37943","הסבר","10/12/14 21:27","יח כסלו","תשע"ה","21:27","אור חדש","אין הבעיה בחוסר יכולת לחלק התרומה אלא בלימוד ש"עובר פוסל ולא מאכיל"- סוג של גזה"כ. הפסול הזה מיוחס לכל מי שיש לעובר בעלות או שותפות בו וע"כ הגם שיש אחים שמאכילים מצדם, חלקו ושותפותו פוסל מאכילה, מצד גזצ"כ כאמור.","458","","3447","True","True","False","","125","77.125.124.0","0","37943","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37948","37943","חלוקה לא תתאפשר עתה","10/12/14 22:41","יח כסלו","תשע"ה","22:41","דוד כוכב","ואם לא יוולד עובר זכר? נצטרך הרי לבצע את החלוקה מחדש! כך הלכה במסכת בבא בתרא דף קו ע"ב: "איתמר: שני אחין שחלקו, ובא להן אח ממדינת הים - רב אמר: בטלה מחלוקת" (כלומר החלוקה).","125","","3447","True","True","False","","107","31.44.140.239","0","37943","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37954","37948","חלוקה של מה לא מתאפשרת?","11/12/14 09:56","יט כסלו","תשע"ה","09:56","אור חדש","האם כוונתך שלא יכולים לחלק התרומה ויהיה גזל העובר באכילתה עכשיו?
וודאי שאין זו הכוונה כאן שהרי איננו פוסלים העבדים לאכול בתרומת הבית בלבד אלא מדין אכילת תרומה בכלל ולכן גם לא יכולים לקנות להם תרומה מהשוק.
לדבריך היו גם הבנים צריכים להאסר באכילת תרומת הבית בלא חלוקה נכונה עם העובר וזה וודאי טעות.
דוקא העבדים היו צריכים לאכול גם בלא חלוקה שהרי אכילתם בבית שלא נעשה בו חלוקה אינו תלוי כלל בבעליהם הישירים אלא שכך דינם שאוכלים מתרומת הבית.

להבנת הגמרא מומלץ לקרוא הודעתי שמעל הודעתך ושם מתבאר הענין כראוי.","458","","3446","True","True","False","","139","212.76.100.114","0","37943","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37957","37954","כדלהלן","11/12/14 15:25","יט כסלו","תשע"ה","15:25","דוד כוכב","* כוונתי שלא יכולים לחלק את הירושה, כי החלוקה עומדת להתבטל, ויתברר למפרע שהעובר היה שותף בכל אחד מהעבדים.

* מה שכתבת לעיל אינו נכון. כי הרי ברגע שמחלקים את הירושה ובכללה גם את העבדים, אין לעובר שום חלק ושותפות בעבדים שניתנים לאחים, ולמה שלא יאכלו בתרומה? זה מה ששאל גיל.","125","","3446","True","True","False","","126","31.44.140.239","0","37943","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37958","37957","ברור שאלתו של גיל","11/12/14 15:45","יט כסלו","תשע"ה","15:45","אור חדש",""מדוע לא נחלק את התרומה שווה בשווה בין כולם כולל העובר ואת חלקו של העובר נשאיר לו עד שייוולד? ואם תאמר, שמא התרומה תבוא לידי כילוי בינתיים, היא הנותנת! מכאן אנחנו יודעים בוודאות, שהעובר לא יזכה בה לאחר שייוולד."

נראה לי ברור שהתכוון לשאול על חלוקת התרומה ולא על חלוקת העבדים.
ממילא כך גם הבנתי תשובתך והבנה זו דחיתי בדבריי.","458","","3446","True","True","False","","110","95.86.111.136","0","37943","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37962","37958","אימא רישא","11/12/14 23:54","יט כסלו","תשע"ה","23:54","דוד כוכב",""מסבירה הגמרא, שלעובר יש חלק בעבדי צאן ברזל וכיוון שאינו אוכל, אינו מאכיל".","125","","3446","True","True","False","","93","31.44.140.239","0","37943","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37963","37962","השאלה בסיפא","12/12/14 00:15","כ כסלו","תשע"ה","00:15","אור חדש","נראה לי שאנחנו מסכימים בהבנת הגמרא.
לגבי כוונת השאלה של גיל, פשוט תשאל אותו מי ענה לו לשאלתו כפי שהתכוון אליה.
שבת שלום","458","","3445","True","True","False","","122","213.151.49.3","0","37943","יבמות|סז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);