var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37929;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","58"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37929","0","אין חוששין למיעוטא","10/12/14 07:56","יח כסלו","תשע"ה","07:56","עציוני","רשב"י סובר שאם לאלמנת הכהן המעוברת יש בנים, אזי העבדים יכולים לאכול בתרומה, ואינם צריכים לחשוש שמא העובר הוא זכר (ואז יש לו חלק בבעלות על העבדים אך אינו יכול להאכילם בתרומה) משום שלא חיישינן למיעוטא, ולידת זכרים הינה מיעוט.
ברור שגם אם לידת זכרים הינה מיעוט, עדיין זהו מיעוט מצוי ביותר. מה הדין באותם מקרים בהם באמת בסוף נולד בן זכר - האם העבדים נידונים כזר שאכל תרומה בשוגג?
[השאלה היא כמובן כללית ועקרונית יותר, בנוגע לכל הספקות בהם נפסק הדין לקולא, איך להתייחס למקרים בהם המציאות העובדתית (שאינה בהכרח ידועה לנו) פועלת נגדנו. כאן זה צורם עוד יותר משום שהספק סופו בוודאי להתברר, ובמקרים רבים מאד יתברר לכיוון הבעייתי...]","159","","3448","True","True","False","","1031","212.150.66.161","0","0","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37935","37929","לידת זכר *חי* היא המיעוט","10/12/14 09:57","יח כסלו","תשע"ה","09:57","Almuaddib","האומדן הוא כך:

בערך מחצית מהלידות הן של זכרים.

אחוז מסויים של ההריונות לא מסתיימים בלידת וולד חי.

אם כך, מתוך 100% הריונות, לידת זכר חי היא פחות ממחצית, ולכן מדובר במיעוט.","107","","3448","True","True","False","","142","195.200.205.133","0","37929","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37960","37929","כדאי להשוות למבואר לקמן בסט' ע"ב","11/12/14 18:08","יט כסלו","תשע"ה","18:08","אור חדש","כיצד היה ישראל שבא על בת כהן תאכל בתרומה עיברה לא תאכל: כיון דעיברה לא תאכל ליחוש שמא עיברה מי לא תנן מפרישין אותן ג' חדשים שמא מעוברות הן אמר רבה בר רב הונא ליוחסין חששו לתרומה לא חששו ולתרומה לא חששו והתניא הרי זה גיטיך שעה אחת קודם למיתתי אסורה לאכול בתרומה מיד אלא אמר רבה בר רב הונא בנישואין חששו בזנות לא חששו ובנישואין מי חששו והתניא בת כהן שנישאת לישראל ומת טובלת ואוכלת בתרומה לערב אמר רב חסדא טובלת ואוכלת עד ארבעים דאי לא מיעברא הא לא מיעברא ואי מיעברא עד ארבעים מיא בעלמא היא אמר ליה אביי אי הכי אימא סיפא הוכר עוברה במעיה תהא מקולקלת למפרע מאי מקולקלת עד ארבעים
רש"י:
אלא אמר רבה. לא תימא לתרומה לא חששו דודאי חיישינן לספיקא ...:
תהא מקולקלת למפרע. לשלם תרומה שאכלה קרן וחומש דאשתכח דזרה הויא ואכלה תרומה בשוגג ואי כדקאמרת מאי מקולקלת הא ודאי כל מ' לאו זרה הויא

מבואר שא: צריך לחוש אף למיעוט ושב: אם לא חששה הרי "מקולקלת למפרע"
הגם שרשב"י ייתכן וחולק על א' לא בטוח שחולק גם על ב'

ייתכן שמודה לא' ובכ"ז סובר שגזה"כ ש"עובר פוסל" אינה מוחלטת ורק במציאות שאין מאכיל וודאי אוסר אך בכל מקרה אחר לא.","458","","3447","True","True","False","","128","95.86.111.136","0","37929","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37939","37935","נכון, אבל זה לא מה ששאלתי","10/12/14 12:54","יח כסלו","תשע"ה","12:54","עציוני","אבהיר שוב את שאלתי:
נניח יש 100 אלמנות מעוברות. לכל 100 העבדים יאמר רשב"י שמותר לאכול בתרומה משום שלא חיישינן למיעוטא - ברוב המקרים (לידת בנות + הפלות) מותר להם לאכול, במיעוט המקרים (לידת בנים חיים) אסור, ולא חיישינן למיעוטא. בתאבון למאה העבדים.
עד כאן הכל פשוט.
כעת עברו תשעה חודשים. כצפוי, 20 מההריונות הסתיימו בהפלה, 41 בנות נולדו למז"ט וגם 39 בנים.
השאלה שלי היא לגבי העבדים של אותם 39 משפחות שנפקדו בבן זכר - כעת מתברר למפרע שהיה אסור להם לאכול תרומה. האם אנו אומרים שכיוון שאכלו ברשות חכמים לא קרה כלום, או שמא דינם כזר שאכל תרומה בשוגג (שחייב חומש ואשם)?","159","","3448","True","True","False","","511","212.150.66.161","0","37929","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37941","37939","זו שאלה","10/12/14 14:59","יח כסלו","תשע"ה","14:59","המכריע","התגעגענו אליך, עציוני.

ספק נפלא. בל"נ ארשמנו במחברתי לכשאגיע לשם. בזכרוני שר' שמעון שקופ מדבר (כפי שאמרת) על כל אוכל ספק חלב בהסתמך על הרוב, ונמצא אחר כך שהיה חלב, ומביא חטאת, וצריך להתוודות, איך יתוודה ויאמר חטאתי אם היה דינו שהתורה מתירה לו לאכול.

ומבאר באריכות שכל דיני הסתמכות על רוב וכדומה (כמו ע"א באיסורין), הוא היתר של התורה לקחת סיכון, יעוי"ש באורך, ולכ' לפ"ז אכן אה"נ יהא דינם כזר שאכל תרומה בשוגג.","199","","3448","True","True","False","","255","31.44.130.179","0","37929","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37942","37941","הגמרא ענתה על שאלתך","10/12/14 20:10","יח כסלו","תשע"ה","20:10","עם הארץ","לפי הי״א שיש חשש למיעוטא ובכל זאת עבדים אוכלים בתרומה, ממנה ב״ד אפוטרופוס לעובר לחלוק את הנכסים עם האחים ונותנים לעובר שאר נכסים ואת כל העבדים לזכר שנולד וכך הם יכולים לאכול בתרומה.","248","","3448","True","True","False","","228","184.33.116.120","0","37929","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37946","37942","כמדומה שטעות בידך","10/12/14 21:53","יח כסלו","תשע"ה","21:53","המכריע","הגמרא אומרת זאת בדעת רבי שמעון, רק לפי דעה שניה (שנדחתה) דבלא תקנתא לא אכלו, אבל ללישנא קמא שהוא המסקנה אוכלין בלא תקנתא משום דל"ח למיעוטא, ועל זה קאי שאלת השואל.","199","","3448","True","True","False","","227","95.86.127.8","0","37929","יבמות|סז ע"א",""),new Message("37949","37946","תודה, השאלה יותר ברורה עכשיו","10/12/14 23:24","יח כסלו","תשע"ה","23:24","עם הארץ","","248","","3448","False","True","False","","187","184.33.116.120","0","37929","יבמות|סז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);