var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37605;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","46"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","18")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37605","0","האם הגויים מקולקלים?","24/11/14 14:29","ב כסלו","תשע"ה","14:29","אור חדש","וטבילה בשבת לא, דקא מתקן גברא

בפשטות נראה מסוגיה זו שגוי סתם נחשב "מקולקל" ורק לאחר גיורו נקרא "מתוקן" וע"כ אסור לטובלו בשבת מצד ה"תיקון" שנעשה במעשה זה.
אומנם בפשטות לא מצאנו דעה שיש פגם בגוי שהינו מקיים כל מצוותיו ולא מצאנו צורך או ייעוד עתידי שכל הגויים יתוקנו להיות בדרגת ישראל וא"כ קשה מה תיקון הוא שאוסר הגוי מלטבול לגרותו בשבת?

והנה הרמב"ם והשו"ע בעיקבותיו נימקו דין זה אחרת מגמרתנו:
"הוֹאִיל וּטְבִילַת גֵּר צָרִיךְ בֵּית דִּין שֶׁל ג', אֵין מַטְבִּילִין אוֹתוֹ בְּשַׁבָּת וְלֹא בְּיוֹם טוֹב וְלֹא בַּלַּיְלָה. וְאִם טָבַל, הֲרֵי זֶה גֵּר."
היינו שהבעיה היא שיש כאן דין ולא דנים בשבת.
הפרשנים הסבירו שיטת הרמב"ם בכך שלו אכן האיסור היה רק מטעם "מתקן גברא" הרי שלהלכה פסקנו שמותר לטבול מטומאתו בשבת, ואע"פ שניתקן בכך, מצד ש"אדם נראה כמיקר" ולכן הנימוק המופיע בגמרא אינו נכון להלכה. מיהו יש נימוק אחר (דין) ובגללו הדין נשאר שווה לאסור.
אומנם לפ"ז גם הרמב"ם עדיין יכול לסבור שאכן יש "תיקון" לגוי בגרותו וקשה עדיין שאלתנו דלעיל.
ע"כ נ"ל לתרץ שתי השאלות (של הרמב"ם ושלי) בדרך הבאה:
ה"תיקון" שכאן אין משמעותו "שיפור ממצב נחות למצב יותר מתוקן של אותו דבר" אלא המשמעות כאן הינה שיש כאן "יצירת דבר חדש בשבת" כלומר שלא שהגוי נהיה מתוקן יותר ע"י הטבילה אלא שהטבילה יוצרת צורה חדשה של יהודי שלא היה קודם. וכעין התרוץ לכך שמצד אחד הלכה כב"ה שאין בניין וסתירה בכלים ובכ"ז יש הרבה איסורים מצד "מתקן כלי"? שתרצו שאין לב"ה תיקון בכלי קיים אך מודים לאסור "תיקון כלי" מחדש ברמה של "פנים חדשות באו לכאן", תיקון לא אסור יצירה אסורה.
ממילא לא שייך כאן סברת"אדם נראה כמיקר" שהרי מה שנראה לעיננו זה שנכנס גוי ויצא יהודי וא"א כלל לפטור זאת ב"נכנס ויצא אותו דבר ורק הטומאה הלא נראת סרה ממנו"
ממילא גם שאלתי אינה שאלה שהרי אין כוונת הגמ' שהגוי מקולקל כ"ע לא התגייר אלא שגוי "צדיק" אכן מתוקן הוא אך אסור לטבול בשבת בגלל יצירת יצירה חדשה.","458","","3461","True","True","False","","797","164.138.118.12","0","0","יבמות|מו ע"ב",""),new Message("37608","37605","ליהודי מותר לטבול להסרת הטומאה בשבת?","24/11/14 19:35","ב כסלו","תשע"ה","19:35","הודו_כי_טוב","","207","","3461","False","True","False","","149","79.180.162.153","0","37605","יבמות|מו ע"ב",""),new Message("37609","37608","אכן, משום שנראה כמיקר","24/11/14 19:39","ב כסלו","תשע"ה","19:39","אור חדש","וע"כ לא מובהק כאן ה"נראה כמתקן" (הסבר שלי)
סיכום:
טבילה בשבת ויום טוב

ה. במשנה במסכת ביצה [3] מפורש [לדעת בית הלל] האיסור לטבול כלים בשבת, וההיתר לטבילת אדם בשבת. ובגמרא [יח:] פירש רבא את טעם האיסור לטבול כלים טמאים בשבת "מפני שנראה כמתקן כלי". אולם אדם מותר לטבול מטומאתו בשבת משום "שנראה כמיקר", דהיינו שנראה כאילו בא לקרר עצמו במים ואינו בא לטבול מטומאתו [ובימות הגשמים, פעמים שאדם בא מן השדה מלוכלך בטיט וצואה ורוחץ אפילו בימות הגשמים].","458","","3461","True","True","False","","256","87.68.57.197","0","37605","יבמות|מו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);