var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37487;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","83"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37487","0","סיכומי הדף היומי בוואטסאפ","09/11/14 22:17","טז חשון","תשע"ה","22:17","ברוך רובין","ערב טוב
ללומדי הדף היומי שלום רב.
ניתן לקבל סיכום הדף היומי מוסבר היטב בהודעה אישית בוואטסאפ.
להצטרפות שלחו את שמכם למספר +972526690537 .
להגדיל תורה ולהאדירה","498","","3474","True","True","False","","3950","5.28.181.138","0","0","יבמות|לו ע"א",""),new Message("37489","37487","ישר כח - תוכל להעלות דוגמא?","10/11/14 08:16","יז חשון","תשע"ה","08:16","לינקוש","","58","","3473","False","True","False","","404","87.69.103.122","0","37487","יבמות|לו ע"א",""),new Message("37588","37489","בבקשה","22/11/14 19:49","כט חשון","תשע"ה","19:49","ברוך רובין","בס"ד

שבת קודש כ"ט חשון תשע"ה

מסכת יבמות דף מ"ט

דף מ"ט ע"א

איזהו ממזר - לרבי עקיבא: לדעת תנא דמתניתין - כל הנולד מאיסור לאו דקורבה ואף שאין בה כרת (כגון נושא חלוצתו, שלר"ע היא בלאו), דכתיב 'לא יקח איש את אשת אביו ולא יגלה כנף אביו', וסבר כרבי יהודה דהיינו אנוסת אביו והיא חייבי לאוין, וסמיך ליה 'לא יבא ממזר בקהל ה''. לרבי סימאי - גם מחייבי לאוין שאינם מחמת קורבה, כגון מחזיר גרושתו משנשאת, ונתין ועמוני לישראל, ויליף ליה מיתור ו' ד'ולא יגלה'. לרבי ישבב - אפילו מחייבי עשין, כגון מצרי ואדומי קודם ג' דורות, ויליף ליה מיתור ו' ד'ולא יגלה'.

לשמעון התימני: כל הנולד מאיסור שחייבים עליו כרת, שסובר כחכמים ש'ולא יגלה כנף אביו' היינו שומרת יבם של אביו שהיא מחייבי כריתות.

לרבי יהושע: כל הנולד מאיסור שחייבים עליו מיתת ב"ד, שאם כשיטות לעיל מדוע נכתב בפסוק גם 'לא יקח אשת אביו', אלא ללמד שדווקא מ'לא יקח' עד 'לא יגלה' והיינו חייבי מיתות ב"ד כעין אשת אביו הוי ממזר.

אשתו שמתה - מותר באחותה, וכן כשגירשה ומתה, או נישאת לאחר ומתה. יבמתו שמתה - מותר באחותה וכן אם חלץ לה ומתה, או נישאת לאחר ומתה.

דף מ"ט ע"ב

בא על הנדה ובעל שבא על אשתו סוטה - לכו"ע אין הולד ממזר, כיון דתפסי בהן קידושין, דבנדה כתיב 'ותהי נדתה עליו' - לשון הוית קידושין, וסוטה - שאין פוקעים קידושין הראשונים.

שומרת יבם לשוק - לתנא דברייתא הכל מודים שאין הולד ממזר, שקידושין תופסין בה דכתיב 'לא תהיה אשת המת החוצה' שלא תתקדש לשוק, הרי שתופסים בה קידושין. ואביי לא כללה יחד עם נדה וסוטה שאין הולד מהן ממזר, משום שמסתפק אם כשמואל שפירש כן הפסוק 'לא תהיה', או כרב שפירש הפסוק שאין חלין בה קידושין.

הלכה איזהו ממזר - לתנא דמתניתין הלכה כשמעון התימני, שכל שחייבים עליו כרת, ושמעון בן עזאי אומר שמצא מגילת יוחסין בירושלים שכתוב בה איש פלוני ממזר מאשת איש, והיינו כדברי רבי יהושע.

עוד מצא שמעון בן עזאי במגילת יוחסין בירושלים - משנת רבי אליעזר בן יעקב קב ונקי, שמוזכר מעט במשנה, ובכל מקום שנזכר הלכה כמותו.

עוד מצא במגילת יוחסין בירושלים - מנשה הרג את ישעיה מפני שדנו על דברי נבואתו: משה רבך אמר 'כי לא יראני האדם וחי', ואתה אמרת 'ואראה את ה' יושב על כסא רם ונשא', משה רבך אמר 'מי כה' אלוקינו בכל קראינו אליו' ואתה אמרת 'דרשו ה' בהמצאו', משה רבך אמר 'את מספר ימיך אמלא' ואתה אמרת 'והוספתי על ימיך חמש עשרה שנה' / ישעיה ידע שמנשה לא יקבל תשובותיו, ואם יאמר לו יהא מזיד, לכן אמר שם וטמן עצמו בארז / נסרו הארז וכשהגיעו לפיו של ישעיה נח נפשיה / נענש בנסירת פיו משום שאמר 'ובתוך עם טמא שפתיים אנוכי יושב'.

ישוב סתירת נבואות ישעיה לדברי משה רבינו: ואראה את ה' - כל הנביאים הסתכלו באספקלריא שאינה מאירה וכסבורים לראות ולא ראו, ומשה רבינו הסתכל באספקלריא המאירה וידע שלא ראה פניו. 'דרשו ה' בהמצאו' - ביחיד בעשרה ימים שבין ר"ה ליוה"כ, ובציבור נאמר 'בכל קראינו אליו'.","498","","3461","True","True","False","","505","149.78.52.12","0","37487","יבמות|לו ע"א",""),new Message("42782","37588","אפשרות נוספת גם במייל","17/01/16 12:05","ז שבט","תשע"ו","12:05","ברוך רובין","כמו"כ אפשר לקבל גם דרך בקשת הצטרפות במייל:
sikumhadaf@bezeqint.net‏","498","","3040","True","True","False","","326","176.13.12.224","0","37487","יבמות|לו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);